Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | RYB_2A_A3_U01 | student powinien umieć powiązać poznane instytucje i pojęcia z ich praktycznym zastosowaniem, łącznie z umiejętnościa opracowania podstawowych umów i dokumetnów, wniosków. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | RYB_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów. |
---|
RYB_2A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość pojęć i instytucji z zakresu ochrony intelektualnej |
---|
C-3 | Umiejętność tworzenia prostych umów w zakresie ochrony własności intelektualnej. |
C-2 | Umiejętność rozróżnienia podstawowych umów w zakresie ochrony i obrotu własnością intelektualną |
Treści programowe | T-W-5 | Prawo własności przemysłowej. Patenty, znaki towarowe, użytkowe, wzory, topografie układów scalonych. Procedura rejestracji. Rola Urzędu Patentowego. |
---|
T-W-4 | Problemtyka obrotu prawami autorskimi. Przeniesienie praw autorskich. Licencja. Rodzaje licencji. |
T-W-2 | Charakterystyka regulacji prawnych. Podstawowe akty normatywne |
T-W-1 | Przedmiot ochrony prawnej w przypadku własności intelektualnej. |
T-W-3 | Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony. Osobiste i majątkowe prawa. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: prezentacja / przygotowanie referatu lub projektu |
---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie na ocenę w formie testu jednokrotnego wyboru i ewentualnie pytań otwartych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie posiada wiedzy w zakresie treści przedmiotu |
3,0 | posiada podstawą wiedzę ale nie potrafi jej zastosować |
3,5 | posiada podstawowę wiedzę lecz ma trudności z jej stosowaniem |
4,0 | opanował materiał przedmiotu w stopniu dobrym |
4,5 | opanował materiał przedmiotu i umie go stosować |
5,0 | bardzo dobrze opanował materiał przedmiotu i umie go zastosować. |