Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZu_2A_Gr1-3zc_U01 | Student nabywa umiejętność zastosowania narzędzi, metod i technik przydatnych do wdrożenia i certyfikacji systemów zapewnienia jakości w zakładach przetwórstwa spożywczego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZu_2A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZiZu_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów. |
TZiZu_2A_U07 | Posiada pogłębione umiejętności pozwalające na samodzielną analizę, ocenę jakości artykułów spożywczych. Potrafi opracować i przeprowadzić samodzielnie systemy GMP, GHP, HACCP. |
TZiZu_2A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie przez studentów umiejętności doboru i wykorzystania metod, technik i narzędzi przydatnych podczas wdrażania systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności w zakładach przetwórstwa spożywczego oraz wspomagających funkcjonowanie i doskonalenie systemu. |
---|
Treści programowe | T-L-2 | Aktualne wymagania w zakresie systemów zapewnienia jakości żywności |
---|
T-L-3 | Narzędzia technologiczne wspierające projektowanie procesu (FMEA, metoda Taguchiego itp.) |
T-L-4 | Narzędzia doskonalenia jakości (karty kontrolne, diagram przyczynowo-skutkowy, diagram Pareto) |
T-L-5 | Metody i techniki stosowane w kontroli jakości żywności |
T-L-6 | Wdrażanie obligatoryjnych systemów zapewnienia bezpieczeństwa żywności na przykładzie standardu GHP/GMP i systemu HACCP - elementy. |
T-L-7 | Wdrażanie dobrowolnych standardów z zakresu jakości żywności na przykładzie normy ISO 9001 - elementy. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne realizowane samodzielnie i w zespołach |
---|
M-3 | Metody przypadków, dyskusja dydaktyczna– zależne od rodzaju ćwiczenia |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy z materiału opanowanego podczas ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: odpowiedź pisemna/ustna podczas zajęć laboratoryjnych |
S-4 | Ocena podsumowująca: aktywność na ćwiczeniach |
S-5 | Ocena podsumowująca: sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi zastosować niektóre narzędzia, metody i techniki zarządzania jakością przy niewielkiej pomocy prowadzącego zajęcia. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |