Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)

Sylabus przedmiotu Środki transportu chłodniczego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Środki transportu chłodniczego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Chmielowski <Michal.Chmielowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,40zaliczenie
wykładyW5 15 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy chłodnictwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie transportu ładunków w niskich temperaturach przy użyciu różnych gałęzi transportu.
C-2Ukształtowanie umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu ładunków w niskich temperaturach
C-3Ukształtowanie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczenia bilansu cieplnego kontenera chłodniczego.3
T-A-2Obliczenia bilansu cieplnego izotermicznego nadwozia pojazdu.2
T-A-3Kolokwium nr 1.1
T-A-4Optymalizacja tras transportu żywności.4
T-A-5Dobór odpowiednich agregatów chłodniczych i środków transportu dla lata i zimy dla różnych stref klimatycznych.4
T-A-6Kolokwium nr 2; zaliczenie przedmiotu.1
15
wykłady
T-W-1Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Ogniwa łańcuchu chłodniczego.2
T-W-2Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie5
T-W-3Umowa ATP. Samochodowy transport chłodniczy. Autosklepy. Cysterny chłodnicze.5
T-W-4Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie.2
T-W-5Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć5
A-A-3przygotowanie do kolokwiów5
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajeciach14
A-W-2czytanie wskazanej literatury20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu16
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody eksponujace: film
M-3Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test, składajacy sie z 11 pytan, z propozycja wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawna odpowiedz przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przezstudenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poprawności wykonania projektu
S-3Ocena formująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C10_W01
Ma wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji środków transportu żywności
CK_1A_W12, CK_1A_W13T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W02, InzA_W04C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C10_U01
Ma umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu ładunków w niskich temperaturach.
CK_1A_U11, CK_1A_U12T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U05, InzA_U06C-2T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5M-3S-3
CK_1A_C10_U02
Student rozwiązuje metodami obliczeniowymi prosty problem inżynierski z dziedziny transportu żywności.
CK_1A_U08T1A_U09InzA_U01C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C10_K01
Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej
CK_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_C10_W01
Ma wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji środków transportu żywności
2,0Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów
3,0Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów
3,5Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów
4,0Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów
4,5Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów
5,0Powyzej 9,4 uzyskanych punktów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_C10_U01
Ma umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu ładunków w niskich temperaturach.
2,0Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów
3,0Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów
3,5Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów
4,0Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów
4,5Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów
5,0Powyzej 9,4 uzyskanych punktów
CK_1A_C10_U02
Student rozwiązuje metodami obliczeniowymi prosty problem inżynierski z dziedziny transportu żywności.
2,0Student nie potrafi rozwiązać prostego problemu obliczeniowego z dziedziny transportu żywności
3,0Student potrafi rozwiązać omówiony wcześniej na zajęciach, prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności, pod nadzorem prowadzącego zajęcia
3,5Student potrafi rozwiązać omówiony wcześniej na zajęciach, prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
4,0Student potrafi rozwiązać prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
4,5Student sprawnie potrafi rozwiązać prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
5,0Student potrafi kompleksowo rozwiązać problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_C10_K01
Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Piotrowski I., Okrętowe urządzenie chłodnicze. Wyd. Morskie, Gdańsk, 1994., Wyd. Morskie, Gdańsk, 1994
  2. Bonza Z., Dziubek R., Budowa i eksploatacja kontenerów chłodniczych, Wyd. WSM, Gdynia, 1994
  3. Red. Zwierzyckiego W., Bieńczaka K., Pojazdy chłodnicze w transporcie żywności, Systherm-Serwis., Poznań, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Czumak I.G., Transportirowka i chranienie tropiczeskich plodow, Refprintinfo, Odessa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczenia bilansu cieplnego kontenera chłodniczego.3
T-A-2Obliczenia bilansu cieplnego izotermicznego nadwozia pojazdu.2
T-A-3Kolokwium nr 1.1
T-A-4Optymalizacja tras transportu żywności.4
T-A-5Dobór odpowiednich agregatów chłodniczych i środków transportu dla lata i zimy dla różnych stref klimatycznych.4
T-A-6Kolokwium nr 2; zaliczenie przedmiotu.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Ogniwa łańcuchu chłodniczego.2
T-W-2Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie5
T-W-3Umowa ATP. Samochodowy transport chłodniczy. Autosklepy. Cysterny chłodnicze.5
T-W-4Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie.2
T-W-5Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć5
A-A-3przygotowanie do kolokwiów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajeciach14
A-W-2czytanie wskazanej literatury20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu16
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_C10_W01Ma wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji środków transportu żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W12ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą funkcjonowania chłodniczych systemów logistycznych i transportowych
CK_1A_W13ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i działania systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie transportu ładunków w niskich temperaturach przy użyciu różnych gałęzi transportu.
C-3Ukształtowanie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej
Treści programoweT-W-1Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Ogniwa łańcuchu chłodniczego.
T-W-2Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie
T-W-3Umowa ATP. Samochodowy transport chłodniczy. Autosklepy. Cysterny chłodnicze.
T-W-4Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody eksponujace: film
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test, składajacy sie z 11 pytan, z propozycja wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawna odpowiedz przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przezstudenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów
3,0Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów
3,5Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów
4,0Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów
4,5Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów
5,0Powyzej 9,4 uzyskanych punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_C10_U01Ma umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu ładunków w niskich temperaturach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U11potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
CK_1A_U12potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu ładunków w niskich temperaturach
Treści programoweT-A-1Obliczenia bilansu cieplnego kontenera chłodniczego.
T-A-2Obliczenia bilansu cieplnego izotermicznego nadwozia pojazdu.
T-A-4Optymalizacja tras transportu żywności.
T-A-5Dobór odpowiednich agregatów chłodniczych i środków transportu dla lata i zimy dla różnych stref klimatycznych.
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów
3,0Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów
3,5Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów
4,0Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów
4,5Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów
5,0Powyzej 9,4 uzyskanych punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_C10_U02Student rozwiązuje metodami obliczeniowymi prosty problem inżynierski z dziedziny transportu żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U08potrafi prowadzić obliczenia, planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz korzystać z oprogramowania specjalistycznego z zakresu wentylacji, chłodnictwa, klimatyzacji i pomp ciepła
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu ładunków w niskich temperaturach
C-3Ukształtowanie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej
Treści programoweT-A-1Obliczenia bilansu cieplnego kontenera chłodniczego.
T-A-2Obliczenia bilansu cieplnego izotermicznego nadwozia pojazdu.
T-A-3Kolokwium nr 1.
T-A-4Optymalizacja tras transportu żywności.
T-A-5Dobór odpowiednich agregatów chłodniczych i środków transportu dla lata i zimy dla różnych stref klimatycznych.
T-A-6Kolokwium nr 2; zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać prostego problemu obliczeniowego z dziedziny transportu żywności
3,0Student potrafi rozwiązać omówiony wcześniej na zajęciach, prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności, pod nadzorem prowadzącego zajęcia
3,5Student potrafi rozwiązać omówiony wcześniej na zajęciach, prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
4,0Student potrafi rozwiązać prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
4,5Student sprawnie potrafi rozwiązać prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
5,0Student potrafi kompleksowo rozwiązać problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_C10_K01Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_K02ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej
Treści programoweT-W-1Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Ogniwa łańcuchu chłodniczego.
T-W-2Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie
T-W-3Umowa ATP. Samochodowy transport chłodniczy. Autosklepy. Cysterny chłodnicze.
T-W-4Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie.
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test, składajacy sie z 11 pytan, z propozycja wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawna odpowiedz przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przezstudenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poprawności wykonania projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli