Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IB_1A_C11_U01 | Potrafi wykonywać obliczenia termodynamiczne dotyczące przemian zachodzących w maszynach i urządzeniach cieplnych. Potrafi obliczać zapotrzebowanie powietrza do spalania oraz skład spalin. Potrafi wykonywać obliczenia związane z przepływem czynnika ściśliwego oraz z zakresu wymiany ciepła. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IB_1A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne; potrafi opracować proste modele procesów i systemów o ograniczonej liczbie czynników zagrożenia, opracować proste symulacje komputerowe lub eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski dotyczące oceny ryzyka i wyboru metod zabezpieczenia |
---|
IB_1A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu |
IB_1A_U17 | potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Ugruntowanie i pogłębienie umiejętności analizy termodynamicznej procesów cieplnych. |
---|
C-4 | Nauczenie wykonywania zaawansowanych obliczeń termodynamicznych, w tym dotyczących: analizy energetycznej i egzergetycznej maszyn i urządzeń cieplnych, przepływu czynnika ściśliwego oraz spalania. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawy wymiany ciepła i wymienniki ciepła. |
---|
T-W-2 | Przepływ czynnika ściśliwego: parametry spiętrzenia, parametry krytyczne, przepływ przez dysze zbieżne i de Lavala. |
T-W-4 | Sprężarki tłokowe: sprężarki idealne, pseudoidealne i rzeczywiste; sprężarki wielostopniowe; chłodzenie międzystopniowe. |
T-W-5 | Siłownie turbogazowe: obieg Braytona; układy otwarte, zamknięte, z regeneracją ciepła. |
T-W-6 | Siłownie turboparowe: obieg Rankine’a; regeneracja ciepła; międzystopniowy przegrzew pary. |
T-W-7 | Chłodziarki gazowe i parowe: obieg Joule’a; obieg Lindego. |
T-W-9 | Analiza egzergetyczna wybranych procesów cieplnych. |
T-W-8 | Spalanie całkowite i zupełne: zapotrzebowanie powietrza; ilość i skład spalin; temperatura spalania. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca - wyład informacyjny. |
---|
M-2 | Metoda problemowa - wykład problemowy. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać obliczenia termodynamiczne dotyczące przemian zachodzących w maszynach i urządzeniach cieplnych. Potrafi obliczać zapotrzebowanie powietrza do spalania oraz skład spalin. Potrafi wykonywać obliczenia z zakresu przepływu czynnika ściśliwego oraz wymiany ciepła. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |