Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_D3-01_U01 | Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności przeprowadzania obliczeń projektowych z wykorzystaniem programów komputerowych, m.in: przygotowania specyfikacji projektowej wybranego rodzaju statku, określania wymiarów jednostki, projektowania kształtu i rozplanowania przestrzennego jednostki, doboru konfiguracji pędników i napędu statku lub systemu DP oraz doboru systemu energetycznego, obliczania charakterystyk kołysań, doboru i rozmieszczenia urządzeń kotwicznych i cumowniczych, środków ratunkowych, jak również wykonywania dokumentacji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U08 | potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny czy obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji |
---|
O_2A_U05 | potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników |
O_2A_U11 | potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) |
O_2A_U09 | potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi specyfiki projektowania różnego typu statków towarowych, statków pasażerskich, jednostek szybkich i jednostek offshore, wpływu parametrów pogodowych i środowiska morskiego na charakterystyki projektowe jednostek oceanotechnicznych, problematyki projektowania napędu statku i elektrowni okrętowej, układów energetycznych oraz systemów wentylacji i klimatyzacji obiektów oceanotechnicznych, jak również aspektów ekonomicznych i prawnych w projektowaniu obiektów oceanotechnicznych. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania obliczeń projektowych z wykorzystaniem programów komputerowych, m.in: przygotowanie specyfikacji projektowej wybranego rodzaju statku, określenie wymiarów jednostki, projekt kształtu i rozplanowanie przestrzenne jednostki, dobór konfiguracji pędników i napędu statku lub systemu DP oraz dobór systemu energetycznego, obliczenie charakterystyk kołysań, dobór i rozmieszczenie urządzeń kotwicznych i cumowniczych, środków ratunkowych, jak również wykonanie dokumentacji. |
Treści programowe | T-P-1 | Obliczenia projektowe z wykorzystaniem programów komputerowych, m.in.: przygotowanie specyfikacji projektowej wybranego rodzaju statku, określenie wymiarów jednostki, projekt kształtu, rozplanowanie przestrzenne jednostki, dobór konfiguracji pędników i napędu statku lub systemu DP, dobór systemu energetycznego, obliczenie charakterystyk kołysań, dobór i rozmieszczenie urządzeń kotwicznych i cumowniczych, środków ratunkowych oraz wykonanie dokumentacji: rozplanowania ogólnego, skróconego opisu technicznego statku. |
---|
T-W-3 | Specyfika projektowania statków pasażerskich. |
T-W-5 | Problematyka projektowania napędu statku i elektrowni okrętowej. |
T-W-8 | Problematyka projektowania układów energetycznych obiektów oceanotechnicznych. |
T-W-7 | Wpływ parametrów pogodowych i środowiska morskiego na charakterystyki projektowe jednostek oceanotechnicznych. |
T-W-10 | Aspekty ekonomiczne i prawne w projektowaniu obiektów oceanotechnicznych. |
T-W-2 | Specyfika projektowania różnego typu statków towarowych. |
T-W-4 | Specyfika projektowania jednostek szybkich. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia projektowe. |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami. |
M-4 | Metody programowane z wykorzystaniem komputera. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena prac projektowych. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne. |
S-1 | Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi samodzielnie wykorzystać programów komputerowych i przeprowadzić obliczeń i analiz oraz przygotować prac projektowych, w których przedstawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz |
3,0 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace projektowe, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz |
3,5 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace projektowe, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace projektowe, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace projektowe, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace projektowe, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań |