Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_O01-5_U01 | Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności przeprowadzania analizy wpływu warunków eksploatacji na stan techniczny maszyn i urządzeń oraz analizy ich dokumentacji techniczno-ruchowej, doboru strategii obsługiwania maszyn i urządzeń z uwzględnieniem bezpieczeństwa ich eksploatacji, doboru systemów zabezpieczeń maszyn i urządzeń okrętowych oraz oceny cyklu życia obiektów technicznych z wykorzystaniem metody LCA (Life Cycle Assessment), indywidualnie i w zespole. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik |
---|
O_2A_U11 | potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) |
O_2A_U22 | potrafi zaprojektować urządzenia i systemy zabezpieczeń obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
O_2A_U23 | potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów i obiektów technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi podstaw właściwego użytkowania i obsługiwania maszyn i urządzeń oraz z ich dokumentacją techniczno-ruchową, przepisów związanych z bezpieczną eksploatacją maszyn i urządzeń, wpływu środowiska morskiego oraz procesów remontowych, systemów diagnostycznych i procesu projektowania maszyn i urządzeń na bezpieczeństwo ich eksploatacji, jak również systemów zabezpieczeń i oceny cyklu życia maszyn i urządzeń. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania analizy wpływu warunków eksploatacji na stan techniczny maszyn i urządzeń oraz analizy ich dokumentacji techniczno-ruchowej, doboru strategii obsługiwania maszyn i urządzeń z uwzględnieniem bezpieczeństwa ich eksploatacji, doboru systemów zabezpieczeń maszyn i urządzeń okrętowych oraz oceny cyklu życia obiektów technicznych z wykorzystaniem metody LCA (Life Cycle Assessment). |
Treści programowe | T-W-5 | Wpływ systemów diagnostycznych na bezpieczeństwo eksploatacji maszyn i urządzeń. |
---|
T-W-8 | Ocena cyklu życia obiektów technicznych. Definicja i zastosowanie metody LCA (Life Cycle Assessment). Zarządzanie cyklem życia oraz koszty cyklu życia obiektów technicznych. |
T-W-3 | Wpływ środowiska morskiego na eksploatację maszyn i urządzeń. |
T-W-7 | Systemy zabezpieczeń maszyn i urządzeń okrętowych. |
T-A-1 | Analiza wpływu warunków eksploatacji na stan techniczny maszyn i urządzeń (pomp, sprężarek, silników spalinowych). |
T-A-4 | Analiza awarii maszyn i urządzeń związanych z niewłaściwą ich eksploatacją. |
T-A-2 | Analiza dokumentacji techniczno-ruchowych (DTR) maszyn i urządzeń (pomp, sprężarek, silników spalinowych). |
T-A-5 | Dobór systemów zabezpieczeń maszyn i urządzeń okrętowych. |
T-A-3 | Dobór strategii obsługiwania maszyn i urządzeń (pomp, sprężarek, silników spalinowych) z uwzględnieniem bezpieczeństwa ich eksploatacji. |
T-A-6 | Ocena cyklu życia obiektów technicznych z wykorzystaniem metody LCA (Life Cycle Assessment). |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny i wykład problemowy. |
---|
M-5 | Metody programowane z wykorzystaniem komputera. |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami. |
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta i pracy w grupie. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne. |
S-1 | Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić analiz i obliczeń oraz przedstawić rozwiązania zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych analiz i obliczeń |
3,0 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić analizy i obliczenia oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych analiz i obliczeń |
3,5 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić analizy i obliczenia oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych analiz i obliczeń wraz z prezentacją wniosków |
4,0 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić analizy i obliczenia oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych analiz i obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń |
4,5 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić analizy i obliczenia oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych analiz i obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych analiz i obliczeń |
5,0 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić analizy i obliczenia oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych analiz i obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych analiz i obliczeń, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań |