Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych

Sylabus przedmiotu Design of ship and offshore structures:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Design of ship and offshore structures
Specjalność Ship and Offshore Structural Design
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 3,00,60zaliczenie
wykładyW3 30 3,00,40egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Emementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, wiedzy o materiałach konstrukcyjnych z poprzednich semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych statków i obiektów offshore.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji statków i obiektów offshore.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Introduction.2
T-P-2Structural design of a midship block section (typically one hold) for selected type of ship or design of structural block of offshore installation according to corresponding classification rules.26
T-P-3Summary and final comment.2
30
wykłady
T-W-1Design loads, short- and long-term prediction.2
T-W-2Hull structure design system: design flow, general arrangement, basic design of hull structures, optimization technique in basic design process, structural drawings, approval drawings, detail drawings, production data, standardization.2
T-W-3Design of stiffeners, girders, pillars, plates, design of stiffened panel, optimization of grillage structure, structural methods for mitigation of vibrations.4
T-W-4Structural regions: shell structure, bulkheads, swash bulkheads, corrugated bulkheads, deck structure, double hull structure, ship hatch corners, fore construction, engine room construction, stern construction and stern frame, superstructures.6
T-W-5Design of specific types of ships: bulk-carriers, general cargo, containerships, oil tankers, chemical and gas tankers, passenger ships, high speed craft.6
T-W-6Oil platforms: fixed platforms, compliant towers, semi-submersible platforms, jack-up platforms, drilling ships, floating production systems, tension-leg platforms, spar platforms, normally unmanned installations, and conductor support systems.4
T-W-7Elements of the oil/gas production process: wellheads, production manifold systems, production separators, glycol process to dry gas, gas compressors, water injection pumps, oil/gas export metering and main oil line pump.2
T-W-8Emergency support vessels.1
T-W-9Application of composites in marine structures.1
T-W-10Writing exam.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Classes30
A-P-2Homework45
75
wykłady
A-W-1Participation in the classes30
A-W-2Own literature studies.30
A-W-3Preparation to the exam.15
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Projektowanie wspomagane komputerowo.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D4-01_W01
Pasiada wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień projektowania konstrukcji różnych typów statków i objektów offshore.
O_2A_W02, O_2A_W04, O_2A_W05, O_2A_W06, O_2A_W07, O_2A_W11, O_2A_W13T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-2, C-3T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-9, T-W-8, T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-10M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D4-01_U01
Posiada umiejętność zaprojektowania typowych węzłów konstrukcyjnych statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i wiedzę inżynierską.
O_2A_U08, O_2A_U09, O_2A_U13, O_2A_U19, O_2A_U23, O_2A_U15, O_2A_U10, O_2A_U11, O_2A_U14T2A_U01, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07C-1, C-3, C-2T-P-2M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D4-01_K01
Posiada ugruntowaną świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
O_2A_K02T2A_K02InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-P-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D4-01_W01
Pasiada wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień projektowania konstrukcji różnych typów statków i objektów offshore.
2,0Nie potrafi na najniższym akceptowanym poziomie przedstawić zagadnień omówionych na wykładach.
3,0Potrafi na najniższym akceptowanym poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
3,5Potrafi na niskim poziomie przedstawić zagadnień omówionych na wykładach.
4,0Potrafi na wysokim poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
4,5Potrafi na bardzo wysokim poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
5,0Potrafi na najwyższym poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D4-01_U01
Posiada umiejętność zaprojektowania typowych węzłów konstrukcyjnych statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i wiedzę inżynierską.
2,0Nie potrafi opracowanć projektu wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemnego raportu z wykonanych prac na najniższym akceptowalnym poziomie.
3,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na najniższym akceptowalnym poziomie.
3,5Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na niskim akceptowalnym poziomie z szeregiem błędów.
4,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na akceptowalnym poziomie z małą liczbą błędów.
4,5Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na wysokim poziomie z małą liczbą drobnych błędów.
5,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na bardzo wysokim poziomie bez zauważalnych błędów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D4-01_K01
Posiada ugruntowaną świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
2,0Nie posiada na zadowalającym poziomie świadomości wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienia związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,0Posiada na najniższym zadowalającym poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5Posiada na niskim poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Posiada na wysokim poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Posiada na bardzo wysokim poziomie poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
5,0Posiada na najwyższym poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.

Literatura podstawowa

  1. Baker R., Primer of Offshore Operations, PETEX, 1998
  2. Faltinsen O. M., Sea Loads on Ships and Offshore Structures, Cambridge University Press, 1990
  3. Gerwick B.C., Construction of Marine and Offshore Structures, CRC Press, Taylor & Francis Group, 2008
  4. Lamb T., Ship Design and Construction. The Principles of Naval Architecture Series, The Society of Naval Architects and Marine Engineers, New York, N.Y., 2004
  5. Taggard R. (ed.), Ship Design and Construction, SNAME, New York, 1980
  6. Classification Societies and IMO, Rules, Regulations and Convertions

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Introduction.2
T-P-2Structural design of a midship block section (typically one hold) for selected type of ship or design of structural block of offshore installation according to corresponding classification rules.26
T-P-3Summary and final comment.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Design loads, short- and long-term prediction.2
T-W-2Hull structure design system: design flow, general arrangement, basic design of hull structures, optimization technique in basic design process, structural drawings, approval drawings, detail drawings, production data, standardization.2
T-W-3Design of stiffeners, girders, pillars, plates, design of stiffened panel, optimization of grillage structure, structural methods for mitigation of vibrations.4
T-W-4Structural regions: shell structure, bulkheads, swash bulkheads, corrugated bulkheads, deck structure, double hull structure, ship hatch corners, fore construction, engine room construction, stern construction and stern frame, superstructures.6
T-W-5Design of specific types of ships: bulk-carriers, general cargo, containerships, oil tankers, chemical and gas tankers, passenger ships, high speed craft.6
T-W-6Oil platforms: fixed platforms, compliant towers, semi-submersible platforms, jack-up platforms, drilling ships, floating production systems, tension-leg platforms, spar platforms, normally unmanned installations, and conductor support systems.4
T-W-7Elements of the oil/gas production process: wellheads, production manifold systems, production separators, glycol process to dry gas, gas compressors, water injection pumps, oil/gas export metering and main oil line pump.2
T-W-8Emergency support vessels.1
T-W-9Application of composites in marine structures.1
T-W-10Writing exam.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Classes30
A-P-2Homework45
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in the classes30
A-W-2Own literature studies.30
A-W-3Preparation to the exam.15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D4-01_W01Pasiada wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień projektowania konstrukcji różnych typów statków i objektów offshore.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W02ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów fizyki, obejmującą: mechanikę techniczną, mechanikę płynów i termodynamikę, niezbędną do zrozumienia złożonych zjawisk fizycznych i procesów z obszaru oceanotechniki
O_2A_W04zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
O_2A_W05ma podstawową wiedzę na temat eksploatacji maszyn, obiektów i systemów technicznych, jak również rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie ich cyklu życia
O_2A_W06zna i rozumie podstawy teorii niezawodności oraz bezpieczeństwa maszyn, obiektów i systemów technicznych stosowanych w obiektach oceanotechnicznych
O_2A_W07zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W11posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie szeroko pojętej oceanotechniki oraz kierunków pokrewnych, m.in. inżynierii materiałowej, energetyki czy mechaniki i budowy maszyn
O_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych statków i obiektów offshore.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji statków i obiektów offshore.
Treści programoweT-W-6Oil platforms: fixed platforms, compliant towers, semi-submersible platforms, jack-up platforms, drilling ships, floating production systems, tension-leg platforms, spar platforms, normally unmanned installations, and conductor support systems.
T-W-4Structural regions: shell structure, bulkheads, swash bulkheads, corrugated bulkheads, deck structure, double hull structure, ship hatch corners, fore construction, engine room construction, stern construction and stern frame, superstructures.
T-W-1Design loads, short- and long-term prediction.
T-W-3Design of stiffeners, girders, pillars, plates, design of stiffened panel, optimization of grillage structure, structural methods for mitigation of vibrations.
T-W-9Application of composites in marine structures.
T-W-8Emergency support vessels.
T-W-5Design of specific types of ships: bulk-carriers, general cargo, containerships, oil tankers, chemical and gas tankers, passenger ships, high speed craft.
T-W-2Hull structure design system: design flow, general arrangement, basic design of hull structures, optimization technique in basic design process, structural drawings, approval drawings, detail drawings, production data, standardization.
T-W-7Elements of the oil/gas production process: wellheads, production manifold systems, production separators, glycol process to dry gas, gas compressors, water injection pumps, oil/gas export metering and main oil line pump.
T-W-10Writing exam.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi na najniższym akceptowanym poziomie przedstawić zagadnień omówionych na wykładach.
3,0Potrafi na najniższym akceptowanym poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
3,5Potrafi na niskim poziomie przedstawić zagadnień omówionych na wykładach.
4,0Potrafi na wysokim poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
4,5Potrafi na bardzo wysokim poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
5,0Potrafi na najwyższym poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D4-01_U01Posiada umiejętność zaprojektowania typowych węzłów konstrukcyjnych statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i wiedzę inżynierską.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U08potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny czy obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji
O_2A_U09potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi
O_2A_U13potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
O_2A_U19potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
O_2A_U23potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów i obiektów technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania
O_2A_U15potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania odpowiednich metod, narzędzi i programów komputerowych służących do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki dostrzegając ich ograniczenia
O_2A_U10potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych
O_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
O_2A_U14potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki z uwzględnieniem podejścia systemowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji statków i obiektów offshore.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych statków i obiektów offshore.
Treści programoweT-P-2Structural design of a midship block section (typically one hold) for selected type of ship or design of structural block of offshore installation according to corresponding classification rules.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Projektowanie wspomagane komputerowo.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi opracowanć projektu wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemnego raportu z wykonanych prac na najniższym akceptowalnym poziomie.
3,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na najniższym akceptowalnym poziomie.
3,5Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na niskim akceptowalnym poziomie z szeregiem błędów.
4,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na akceptowalnym poziomie z małą liczbą błędów.
4,5Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na wysokim poziomie z małą liczbą drobnych błędów.
5,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na bardzo wysokim poziomie bez zauważalnych błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D4-01_K01Posiada ugruntowaną świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
Treści programoweT-P-3Summary and final comment.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada na zadowalającym poziomie świadomości wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienia związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,0Posiada na najniższym zadowalającym poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5Posiada na niskim poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Posiada na wysokim poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Posiada na bardzo wysokim poziomie poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
5,0Posiada na najwyższym poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.