Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_O03-2_U01 | Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności rozwiązywania zadań (indywidualnie i w zespole) w zakresie zagadnień poruszanych na wykładach, związanych m.in. z tworzeniem i testowaniem przykładowych elementów statku w VR przy pomocy standardów vrml i x3d oraz tworzeniem symulacji kinematycznych i dynamicznych przykładowych urządzeń okrętowych i symulacji dynamiki statku. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik |
---|
O_2A_U10 | potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych |
O_2A_U14 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki z uwzględnieniem podejścia systemowego |
O_2A_U17 | potrafi określić parametry eksploatacyjne jednostek pływających oraz dokonać oceny zachowania się obiektów pływających w określonych warunkach zewnętrznych, jak i wpływu otoczenia na obiekty oceanotechniczne |
O_2A_U19 | potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań (indywidualnie i w zespole) w zakresie zagadnień poruszanych na wykładach, związanych m.in. z tworzeniem i testowaniem przykładowych elementów statku w VR przy pomocy standardów vrml i x3d oraz tworzeniem symulacji kinematycznych i dynamicznych przykładowych urządzeń okrętowych i symulacji dynamiki statku. |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi porównania metody projektowania wirtualnego i metody tradycyjnej oraz komputerowego wspomagania projektowania i projektowania wirtualnego, sztucznej inteligencji w projektowaniu i testowaniu produktu, symulacji cech kinematycznych i dynamicznych projektowanego obiektu, wirtualnej rzeczywistości, podstaw programowego tworzenia prezentacji VR oraz systemów VR stosowanych w oceanotechnice. |
Treści programowe | T-W-7 | Systemy VR w oceanotechnice, symulatory manewrowe, wirtualne projektowanie systemów statków - przykłady zastosowań. |
---|
T-W-2 | Wspomagania komputerowe projektowania a projektowanie wirtualne. |
T-W-4 | Symulacja cech kinematycznych i dynamicznych projektowanego obiektu, ergonomia i analiza ergonomii, środowisko i oddziaływanie. |
T-A-2 | Tworzenie symulacji kinematycznych i dynamicznych przykładowych urządzeń okrętowych i symulacja dynamiki statku. |
T-A-1 | Tworzenie i testowanie przykładowych elementów statku w VR przy pomocy standardów vrml i x3d. |
Metody nauczania | M-5 | Metody programowane z wykorzystaniem komputera. |
---|
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami. |
M-1 | Wykład informacyjny i wykład problemowy. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta i pracy w grupie. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić symulacji i przedstawić rozwiązania zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych symulacji |
3,0 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić symulacje i przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych symulacji |
3,5 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić symulacje i przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych symulacji wraz z prezentacją wniosków |
4,0 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić symulacje i przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych symulacji wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń |
4,5 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić symulacje i przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych symulacji wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych symulacji |
5,0 | Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić symulacje i przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych symulacji wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych symulacji, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań |