Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_A04-3_U02 | posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki
potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
O_2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej |
O_2A_U06 | posługuje się językiem angielskim w stopniu określonym dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie oceanotechniki, z uwzględnieniem czytania ze zrozumieniem literatury fachowej, a także przygotowania i wygłoszenia krótkiej prezentacji na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością |
---|
Treści programowe | T-LK-4 | Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego.
Bezpieczeństwo systemów transportowych.
Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych. |
---|
T-LK-5 | Budowa jachtów. Historia Stoczni Teligi. |
T-LK-1 | Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT.
Ogólna nomenklatura budowy okrętów. |
T-LK-3 | Platformy wiertnicze. Pojazdy podwodne.
Jachty. Jednostki plywające sportowe i inne. |
T-LK-9 | Przemysł stoczniowy na świecie.
Zagadnienia ogólne ćwiczenia z poznanych zagadnień.
Ćwiczenia tłumaczeniowe.
Źródła informacji w sieci. |
T-LK-6 | Clusters - zjednoczenia gospodarki morskiej w Europie. |
T-LK-7 | Stowarzyszenie ekspertów morskich w Szczecinie. |
T-LK-2 | Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu.
Tłumaczenie nazewnictwa, praca ze słownikami jednojęzycznymi-francuskimi. |
T-LK-8 | Zaplecze turystyczne.
Nomenklatura dotycząca jachtingu. |
Metody nauczania | M-1 | M1 - zajęcia praktyczne |
---|
M-5 | M6 - praca z tekstem |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: S3 - prezentacja (F) |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: S4 - egzamin pisemny (P) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60% czytanych tekstów specjalistycznych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |