Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_A05-2_K03 | Student ma swiadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje, potrafi przekazać informacje w sposób profesjonalny i zrozumiały. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_K01 | ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób |
---|
O_2A_K02 | ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska |
O_2A_K03 | potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków |
O_2A_K04 | rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań |
O_2A_K05 | potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań |
O_2A_K06 | ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej |
O_2A_K07 | wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej |
O_2A_K08 | rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T2A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
T2A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA2_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z instytucjami i mechanizmami funkcjonowania Unii Europejskiej. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia i klasyfikacje: system polityczny, organizacje międzynarodowe, integracja międzynarodowa, Unia Europejska (UE). |
---|
T-W-2 | Teoria międzynarodowej integracji gospodarczej: istota międzynarodowej integracji gospodarczej, mechanizmy międzynarodowej integracji gospodarczej, formy integracji. |
T-W-3 | Historyczna ewolucja integracji europejskiej: pierwsze traktaty, karta praw podstawowych. Cele i zadania Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej, członkostwo w UE, jednolity rynek wewnętrzny UE. |
T-W-4 | Źródła i zakres prawa Unii Europejskiej: rozporządzenia, dyrektywy, decyzje, zalecenia i opinie. |
T-W-5 | Instytucje Unii Europejskiej: definicje, typologia, funkcje, prawne podstawy działania, skład i organizacja, zadania i kompetencje, mechanizm działania. |
T-W-6 | Organizacja i funkcjonowanie organów głównych UE: Rada Europejska, Parlament Europejski, Rada, Komisja Europejska, Trybunał Sprawiedliwości, Sąd Pierwszej Instancji i izby sądowe, Trybunał Obrachunkowy. |
T-W-7 | Funkcjonowanie i uprawnienia organów pomocniczych i doradczych: Komitet Ekonomiczno-Społeczny, Komitet Regionów, agencje UE, instytucje finansowe. |
T-W-8 | Podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej. Międzynarodowe procedury decyzyjne. |
T-W-9 | Kolokwia zaliczeniowe |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę studenta z danego bloku tematycznego |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Średnia ocen uzyskanych z kolokwiów sprawdzających wiedzę studenta z danych bloków tematycznych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Pisemna praca zaliczeniowa |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |