Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_O02-2_W01 | Ma poszerzoną i pogłebioną wiedzę z wybranych działów fizyki pozwalających na zrozumienie zjawisk fizycznych zachodzacych u uzytkowników energii pozwalającą na znalezienie źródeł strat energii i zaproponowanie rozwiązania energooszczędnego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_W02 | ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów fizyki, obejmującą: mechanikę techniczną, mechanikę płynów i termodynamikę, niezbędną do zrozumienia złożonych zjawisk fizycznych i procesów z obszaru oceanotechniki |
---|
O_2A_W03 | ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn i urządzeń oraz instalacji i systemów wchodzących w skład obiektów oceanotechnicznych |
O_2A_W16 | ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy przydanej do prowadzenia przedsięwzięć racjonalizujących użytkowanie energii. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Ogólna charakterystyka produkcji przemysłowej. |
---|
T-W-9 | Przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie energii. |
T-W-1 | Użytkowanie energii i ochrona środowiska. |
T-W-3 | Przedsięwzięcia modernizacyjne i program efektywnego wykorzystania energii. |
T-W-4 | Cel audytingu energetycznego. |
T-W-6 | Zasady opracowywania zbioru danych o użytkowaniu energii. |
T-W-7 | Zasady przeprowadzania pomiarów eksploatacyjnych. |
T-W-10 | Ocena finansowa, raport końcowy. |
T-W-13 | Zakresy audytów energetycznych źródeł ciepła. |
T-W-14 | Zakresy audytów energetycznych sieci grzewczych. |
T-W-5 | Etapy i metodyka wykonywania audytingu energetycznego. |
T-W-11 | Analiza opłacalności przedsięwzięć modernizacyjnych. |
T-W-12 | Elementy fizyki cieplnej budowli. |
T-W-15 | Zakresy audytów energetycznych budynków przemysłowych i mieszkalnych. |
T-W-8 | Zasady opracowania bilansu energii użytkownika. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Test z treści wykładów,
Zadanie obliczeniowe do samodzielnego rozwiązania z zagadanień realizowanych na ćwiczeniach |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |