Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym

Sylabus przedmiotu Logistyka i dystrybucja żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka i dystrybucja żywności
Specjalność Transport żywności
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 0,70,41zaliczenie
wykładyW1 30 1,30,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu logistyki i systemów dystrybucji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami logistycznymi dystrybucji żywności oraz elemetami zarządzania łańcuchem dostaw żywności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy infrastruktury logistycznej2
T-A-2Projektowanie kanałow dystrybucji żywności4
T-A-3Usługi logistyczne warunkujące i wspomagające dystrybucję żywności3
T-A-4Koncepcja just in time w dystrybucji żywności2
T-A-5Model zintegrowanego łańcucha dostaw żywności2
T-A-6Zaliczenie formy zajęć2
15
wykłady
T-W-1Istota logistyki i zarzadzania logistycznego przedsiębiorstwem2
T-W-2Podział funkcjonalny i fazowy logistyki (logistyka zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji)6
T-W-3Infrastruktura prodesów logistycznych2
T-W-4Rodzaje i struktura kanalów dystrybucji żywności3
T-W-5Zarządzanie logistyczne w procesach dystrybucji żywności4
T-W-6Znaczenie centrów logistycznych w procesach dystrybucji żywności2
T-W-7Usługi logistyczne3
T-W-8Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności2
T-W-9Koordynacja i integracja procesów logistycznych w łańcuchach dostaw żywności4
T-W-10Zaliczenie formy zajęć2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury1
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia2
18
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism branżowych1
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia2
33

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, połączony z dyskusja dydaktyczną/typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków/typowe środki audiowizualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne- wykładowych form zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła zajęć ćwiczeniowych oraz wyniki kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-08_W01
Student ma uporządkowana wiedzę z organizacji procesów dystrybucji żywności, ze szczególnym odniesieniem do koordynacji i integracji łańcuchów dostaw.
TR_2A_W03, TR_2A_W05, TR_2A_W07, TR_2A_W08, TR_2A_W10T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W08InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dokonać wyboru optymalnego rozwiązania dla procesu dystrybucji żywności, rozwiązywać zadania z zakresu organizacji transportu oraz koordynować procesy dystrybucji żywności, ustalając harmonogram dostaw. Potrafi przeprowadzić analizę calościowego procesu dystrybucji żywności oraz określić wstępną strategię zarządzania łańcuchem dostw żywności.
TR_2A_U05, TR_2A_U08, TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U12, TR_2A_U13, TR_2A_U15, TR_2A_U21, TR_2A_U09T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U15, T2A_U17InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06C-1T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-9M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-08_K01
Student jest świadomy skutków oddziaływania transportu na otoczenie, potrafi zastosować wiedzę w praktyce, potrafi wspołpracować w grupie, przestrzega zasad etyki zawodowej, potrafi wyrazić opinię na temat organizacji łańcucha dostaw, uwzględniając różne punkty widzenia
TR_2A_K03, TR_2A_K04, TR_2A_K05, TR_2A_K07, TR_2A_K08, TR_2A_K02T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-W-1, T-W-5M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-08_W01
Student ma uporządkowana wiedzę z organizacji procesów dystrybucji żywności, ze szczególnym odniesieniem do koordynacji i integracji łańcuchów dostaw.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dokonać wyboru optymalnego rozwiązania dla procesu dystrybucji żywności, rozwiązywać zadania z zakresu organizacji transportu oraz koordynować procesy dystrybucji żywności, ustalając harmonogram dostaw. Potrafi przeprowadzić analizę calościowego procesu dystrybucji żywności oraz określić wstępną strategię zarządzania łańcuchem dostw żywności.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-08_K01
Student jest świadomy skutków oddziaływania transportu na otoczenie, potrafi zastosować wiedzę w praktyce, potrafi wspołpracować w grupie, przestrzega zasad etyki zawodowej, potrafi wyrazić opinię na temat organizacji łańcucha dostaw, uwzględniając różne punkty widzenia
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian, Difin, 2008
  2. Ciesielski M., Instrumenty zarządzania łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2008
  3. Skowronek Cz., Sariusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2007
  4. Semenov I., Filina L., Kotowska I., Pluciński M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowane łańcuchy transportowe, Difin, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Rydzkowski W., Uslugi logistyczne. Teoria i praktyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2011
  2. Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i lańcuchem dostaw, ONE Press, 2007
  3. Nestorowicz R., Pilarczyk B., Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy infrastruktury logistycznej2
T-A-2Projektowanie kanałow dystrybucji żywności4
T-A-3Usługi logistyczne warunkujące i wspomagające dystrybucję żywności3
T-A-4Koncepcja just in time w dystrybucji żywności2
T-A-5Model zintegrowanego łańcucha dostaw żywności2
T-A-6Zaliczenie formy zajęć2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota logistyki i zarzadzania logistycznego przedsiębiorstwem2
T-W-2Podział funkcjonalny i fazowy logistyki (logistyka zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji)6
T-W-3Infrastruktura prodesów logistycznych2
T-W-4Rodzaje i struktura kanalów dystrybucji żywności3
T-W-5Zarządzanie logistyczne w procesach dystrybucji żywności4
T-W-6Znaczenie centrów logistycznych w procesach dystrybucji żywności2
T-W-7Usługi logistyczne3
T-W-8Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności2
T-W-9Koordynacja i integracja procesów logistycznych w łańcuchach dostaw żywności4
T-W-10Zaliczenie formy zajęć2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury1
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia2
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism branżowych1
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia2
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-08_W01Student ma uporządkowana wiedzę z organizacji procesów dystrybucji żywności, ze szczególnym odniesieniem do koordynacji i integracji łańcuchów dostaw.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie
TR_2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz kierunków pokrewnych
TR_2A_W07ma szczegółową wiedzę dotyczącą procesów i usług logistycznych, zna i rozumie zasady projektowania sieci logistycznych i zarządzania łańcuchami dostaw
TR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami logistycznymi dystrybucji żywności oraz elemetami zarządzania łańcuchem dostaw żywności
Treści programoweT-A-2Projektowanie kanałow dystrybucji żywności
T-A-3Usługi logistyczne warunkujące i wspomagające dystrybucję żywności
T-W-1Istota logistyki i zarzadzania logistycznego przedsiębiorstwem
T-W-6Znaczenie centrów logistycznych w procesach dystrybucji żywności
T-W-4Rodzaje i struktura kanalów dystrybucji żywności
T-W-5Zarządzanie logistyczne w procesach dystrybucji żywności
T-W-9Koordynacja i integracja procesów logistycznych w łańcuchach dostaw żywności
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, połączony z dyskusja dydaktyczną/typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne- wykładowych form zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła zajęć ćwiczeniowych oraz wyniki kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-08_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dokonać wyboru optymalnego rozwiązania dla procesu dystrybucji żywności, rozwiązywać zadania z zakresu organizacji transportu oraz koordynować procesy dystrybucji żywności, ustalając harmonogram dostaw. Potrafi przeprowadzić analizę calościowego procesu dystrybucji żywności oraz określić wstępną strategię zarządzania łańcuchem dostw żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
TR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U21potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu
TR_2A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami logistycznymi dystrybucji żywności oraz elemetami zarządzania łańcuchem dostaw żywności
Treści programoweT-A-1Elementy infrastruktury logistycznej
T-A-4Koncepcja just in time w dystrybucji żywności
T-A-5Model zintegrowanego łańcucha dostaw żywności
T-A-3Usługi logistyczne warunkujące i wspomagające dystrybucję żywności
T-W-3Infrastruktura prodesów logistycznych
T-W-6Znaczenie centrów logistycznych w procesach dystrybucji żywności
T-W-4Rodzaje i struktura kanalów dystrybucji żywności
T-W-9Koordynacja i integracja procesów logistycznych w łańcuchach dostaw żywności
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła zajęć ćwiczeniowych oraz wyniki kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-08_K01Student jest świadomy skutków oddziaływania transportu na otoczenie, potrafi zastosować wiedzę w praktyce, potrafi wspołpracować w grupie, przestrzega zasad etyki zawodowej, potrafi wyrazić opinię na temat organizacji łańcucha dostaw, uwzględniając różne punkty widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
TR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
TR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami logistycznymi dystrybucji żywności oraz elemetami zarządzania łańcuchem dostaw żywności
Treści programoweT-A-4Koncepcja just in time w dystrybucji żywności
T-A-5Model zintegrowanego łańcucha dostaw żywności
T-A-3Usługi logistyczne warunkujące i wspomagające dystrybucję żywności
T-W-1Istota logistyki i zarzadzania logistycznego przedsiębiorstwem
T-W-5Zarządzanie logistyczne w procesach dystrybucji żywności
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła zajęć ćwiczeniowych oraz wyniki kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli