Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_C01_U01 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zarządzania i sterowania systemami transportowymi, integrować wiedzę i stosować podejście sytemowe, uwzględniając aspekty pozatechniczne, dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów sterowania w transporcie, określić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki w rozwiązywaniu problemów inżynierskich oraz zaproponować możliwości ulepszenia lub modyfikacji istniejących rozwiązań w zakresie zarządzania i sterowania w transporcie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu |
---|
TR_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
TR_2A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
TR_2A_U22 | potrafi zaproponować możliwości ulepszenia lub modyfikacji istniejących rozwiązań technicznych urządzeń, obiektów, systemów i procesów transportowych |
TR_2A_U21 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu |
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność analizy i oceny zastosowania systemów sterowania w transporcie |
---|
C-1 | Znajomość i rozumienie zasad i mechanizmów zarządzania i sterowania systemami transportowymi |
Treści programowe | T-A-2 | Zarządzanie i sterowanie w systemie transportu kolejowego. |
---|
T-A-1 | Zarządzanie i sterowanie w systemie transportu drogowego. |
T-A-3 | Zarządzanie i sterowanie w systemie transportu morskiego. |
T-A-4 | Zarządzanie i sterowanie w systemie transportu wodnego śródlądowego. |
T-A-6 | Zarządzanie i sterowanie w systemie miejskiego transportu zbiorowego. |
T-A-7 | Inteligentne systemy transportowe – przeznaczenie. |
T-A-5 | Zarządzanie i sterowanie w systemie transportu lotniczego. |
T-W-6 | Regulacje prawne w obszarze sterowania ruchem – pojęcia ogólne. |
T-W-5 | Telematyka transportu. ITS |
T-W-2 | Zarządzanie, nadzór i sterowanie systemami transportowymi. |
T-W-3 | Zadania sterowania i metody rozwiązywania problemów sterowania. |
T-W-4 | Sterowanie ruchem w transporcie jako element sterowania w wielkich systemach. Sterowanie ruchem drogowym, kolejowym, lotniczym, morskim – cechy wspólne i różnice. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
---|
M-4 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu |
---|
S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |