Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D4-14-1_U01 | Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do analizy systemów, ze szczególnym uwzględnieniem systemów energetycznych, potrafi dostrzegać aspekty systemowe dotyczące zagadnień energetycznych w transporcie oraz potrafi krytycznie ocenić systemy transportowe z punktu widzenia ich efektywności energetycznej i wpływu na środowisko. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U12 | umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go |
---|
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Pogłębiona znajomość podstawowych zagadnień systemow energetycznych i gospodarki energetycznej ze szczególnym uwzględnieniem systemów energetycznych wodnych środków transportu. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Tok obliczeń podstawowych instalacji obsługujących silniki główne, pomocnicze i system grzewczy oraz zasady doboru elementów składowych (instalacje: sprężonego powietrza, wody zaburtowej, chłodzenia wodą słodką, oleju smarowego, paliwa ciekłego, grzewcze i gazów spalinowych). Analiza schematów instalacji typowych systemów energetycznych stosowanych i wykorzystywanych w transporcie. |
---|
T-L-1 | Badanie układu napędowego statku w zmiennych warunkach pływania z użyciem symulatora siłowni okrętowych. Sterowanie optymalne układem napędowym. Symulacja pracy wybranych instalacji siłowni okrętowych. |
T-W-2 | Pojęcie systemu energetycznego i jego związki z otoczeniem. Ogólna charakterystyka procesów konwersji energii. Klasyfikacja systemów energetycznych. |
T-W-3 | Wskaźniki techniczno-ekonomiczne wybranych systemów energetycznych. |
T-W-5 | Zagadnienia współpracy układu ruchowego statku. |
T-W-4 | Charakterystyka okrętowych systemów energetycznych. |
T-W-1 | Pierwotne źródła energii. Wykorzystanie zasobów energii odnawialnej. Paliwa konwncjonalne i alternatywne stosowane w środkach transportu. Zasoby paliw i energii. |
T-W-6 | Sposoby racjonalizacji gospodarki energetycznej w transporcie. |
Metody nauczania | M-4 | Metody programowane z użyciem komputera i symulatora siłowni okrętowych. |
---|
M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta w trakcie odbywanych ćwiczeń oraz bieżąca identyfikacja ewentualnych braków. |
---|
S-3 | Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta w trakcie odbywanych laboratoriów oraz bieżąca identyfikacja ewentualnych braków. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,5 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia. |
5,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań. |