Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
Sylabus przedmiotu Środki transportu żywności szybko psującej się:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Środki transportu żywności szybko psującej się | ||
Specjalność | Transport żywności | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Chmielowski <Michal.Chmielowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy chłodnictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy w zakresie transportu ładunków w niskich temperaturach przy użyciu różnych gałęzi transportu. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu żywności. |
C-3 | Ukształtowanie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczenia bilansu cieplnego kontenera chłodniczego. | 3 |
T-A-2 | Obliczenia bilansu cieplnego izotermicznego nadwozia pojazdu. | 2 |
T-A-3 | Kolokwium nr 1. | 1 |
T-A-4 | Optymalizacja tras transportu żywności. | 4 |
T-A-5 | Dobór odpowiednich agregatów chłodniczych i środków transportu dla lata i zimy dla różnych stref klimatycznych. | 4 |
T-A-6 | Kolokwium nr 2; zaliczenie przedmiotu. | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu systemu chłodzenia środka transportu żywności szybkopsującej się: dobór agregatu chłodniczego, trybów jego pracy, obliczenia bilansu cieplnego komory chłodniczej (nadwozia, kontenera, ładowni) | 14 |
T-P-2 | zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców. | 1 |
T-W-2 | Systemy chłodzenia ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni. Urządzenie chłodnicze chłodniowców. | 3 |
T-W-3 | Magazyn żywności na statku | 1 |
T-W-4 | Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie | 4 |
T-W-5 | Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb. | 2 |
T-W-6 | Samochodowy transport chłodniczy samochodowy. Umowa ATP. | 3 |
T-W-7 | Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 5 |
A-A-3 | przygotowanie do kolokwiów | 5 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | opracowanie projektu w domu | 23 |
A-P-3 | czytanie wskazanej literatury | 12 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajeciach | 15 |
A-W-2 | czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody eksponujace: film |
M-3 | Metoda projektów |
M-4 | Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test, składajacy sie z 11 pytan, z propozycja wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawna odpowiedz przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przezstudenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67). |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena poprawności wykonania projektu |
S-3 | Ocena formująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-07_W01 Ma wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji środków transportu żywności | TR_2A_W04, TR_2A_W05, TR_2A_W13, TR_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-3 | T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-07_U01 Ma umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu żywności. | TR_2A_U14, TR_2A_U04, TR_2A_U13, TR_2A_U06, TR_2A_U21 | T2A_U03, T2A_U05, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U15 | InzA2_U04, InzA2_U05 | C-2 | T-P-1 | M-3 | S-2 |
TR_2A_D4-07_U02 Student rozwiązuje metodami obliczeniowymi prosty problem inżynierski z dziedziny transportu żywności. | TR_2A_U16, TR_2A_U02 | T2A_U01, T2A_U06, T2A_U18 | InzA2_U07 | C-2, C-3 | T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-6 | M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-07_K01 Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej | TR_2A_K03 | T2A_K05 | — | C-3 | T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-7 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-07_W01 Ma wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji środków transportu żywności | 2,0 | Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów |
3,0 | Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów | |
3,5 | Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów | |
4,0 | Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów | |
4,5 | Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów | |
5,0 | Powyzej 9,4 uzyskanych punktów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-07_U01 Ma umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu żywności. | 2,0 | Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów |
3,0 | Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów | |
3,5 | Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów | |
4,0 | Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów | |
4,5 | Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów | |
5,0 | Powyzej 9,4 uzyskanych punktów | |
TR_2A_D4-07_U02 Student rozwiązuje metodami obliczeniowymi prosty problem inżynierski z dziedziny transportu żywności. | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązać prostego problemu obliczeniowego z dziedziny transportu żywności |
3,0 | Student potrafi rozwiązać omówiony wcześniej na zajęciach, prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności, pod nadzorem prowadzącego zajęcia | |
3,5 | Student potrafi rozwiązać omówiony wcześniej na zajęciach, prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności | |
4,0 | Student potrafi rozwiązać prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności | |
4,5 | Student sprawnie potrafi rozwiązać prosty problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności | |
5,0 | Student potrafi kompleksowo rozwiązać problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-07_K01 Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Piotrowski I., Okrętowe urządzenie chłodnicze. Wyd. Morskie, Gdańsk, 1994., Wyd. Morskie, Gdańsk, 1994
- Bonza Z., Dziubek R., Budowa i eksploatacja kontenerów chłodniczych, Wyd. WSM, Gdynia, 1994
- Red. Zwierzyckiego W., Bieńczaka K., Pojazdy chłodnicze w transporcie żywności, Systherm-Serwis., Poznań, 2006
- Chorowski M., Kriogenika. Podstawy i zastosowania, Masta, Gdańsk, 2007
Literatura dodatkowa
- Czumak I.G., Transportirowka i chranienie tropiczeskich plodow, Refprintinfo, Odessa, 2004