Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_1A_B11_U01 | Student potrafi modelować procesy transportowo-produkcyjne i przeprowadzić optymalizację z wykorzystaniem narzędzi komputerowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_1A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
TR_1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
TR_1A_U17 | potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu |
TR_1A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
TR_1A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Student potrafi rozwiązywać problemy badań operacyjnych z wykorzystaniem narzędzi komputerowych. |
---|
Treści programowe | T-L-5 | Rozwiązywanie problemów teorii gier w programie Matlab. |
---|
T-L-3 | Rozwiązywanie problemów programowania liniowego w programie Excel z dodatkiem Solver. |
T-L-1 | Rozwiązywanie problemów programowania liniowego metodą graficzną. |
T-L-8 | Analiza siatek czynności metodami CPM i PERT. |
T-L-2 | Domykanie zagadnienia transportowego. Rozwiązywanie problemów transportowych metodą aproksymacji Vogel'a. |
T-L-9 | Harmonogramowanie przedsięwzięć i budżetowanie zasobów. |
T-L-6 | Analiza problemu komiwojażera. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - oceny formujące na podstawie trzech kolokwiów (komputerowych) podsumowujących kolejne części materiału. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć. |
3,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o podstawowym stopniu trudności. |
3,5 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o średnim stopniu trudności. |
4,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o zawansowanym stopniu trudności. |
4,5 | Student interpretuje i uogólnia problemy o podstawowym stopniu trudności. |
5,0 | Student interpretuje i uogólnia problemy o średnim stopniu trudności. |