Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_1A_B08_U01 | Student posiada umiejętności prowadzenia badań w zakresie wpływu inteligentnych systemów transportowych na sprawność procesów transportowych, |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_1A_U03 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego |
---|
TR_1A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
TR_1A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
TR_1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu technologii i technik funkcjonowania systemów teleinformatycznych wykorzystywanych dla wspomagania, organizacji i zarządzania transportem |
---|
Treści programowe | T-A-3 | Analiza struktur wymiany informacji w ITS |
---|
T-W-10 | Usługi w zakresie płatności drogą elektroniczną i systemy elektronicznego poboru opłat za korzystanie z dróg |
T-A-1 | Koncepcje i architektura systemów nawigacji GPS i GALILEO; systemów informacji parkingowej; systemów monitoringu wizyjnego CCTV i ARTR; Inteligentnego Systemu Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów (ISKIP). |
T-W-7 | Technologie zarządzania transportem ładunków i flotą pojazdów |
T-W-4 | Systemy zarządzania i sterowania ruchem drogowym, kolejowym i śródlądowym |
T-W-12 | Systemy ostrzegawcze oraz sterujące w pojazdach |
T-W-9 | Usługi informacyjne dla podróżnych. Informacje przed podrożą. Informacja w trakcie podroży transportem publicznym. Informacja dla kierowcy w trakcie podróży. Znaki zmiennej treści. |
T-W-5 | Systemy zarządzania i sterowania transportem publicznym |
T-A-4 | Identyfikacja efektów zastosowania inteligentnych systemów transportowych |
T-W-6 | Technologie zarządzania bezpieczeństwem i monitoring ruchu |
T-A-2 | Analiza poziomu bezpieczeństwa informacji w ITS |
T-W-13 | Systemy zarządzania zdarzeniami drogowymi i służbami ratowniczymi |
T-W-11 | Statyczne i dynamiczne ważenie pojazdów |
T-W-8 | Innowacyjne technologie wykorzystywane w branżowych ITS |
T-W-3 | Urządzenia i systemy pomiaru przepływu ruchu w branżowych systemach ITS |
T-W-2 | Podział inteligentnych systemów transportowych wg. ISO TC 204 |
T-W-1 | Definicje, koncepcje i architektura inteligentnych systemów transportowych (ITS) |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie |
---|
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnieć studentów: 7 prac pisemnych (2 zadania do rozwiązania w każdej prace) |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student prezentuje elementarna wiedze w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |