Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S2)
specjalność: Chemia ogólna i analityka chemiczna
Sylabus przedmiotu Współczesne problemy chemii (wykład monograficzny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk ścisłych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne problemy chemii (wykład monograficzny | ||
Specjalność | Chemia ogólna i analityka chemiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Tabero <Piotr.Tabero@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony przedmiot: Chemia nieorganiczna III, Spektralne metody analizy chemicznej I, Niespektralne metody analizy chemicznej, |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z aktualnymi światowymi, w Polsce i na ZUT trendami badań naukowych i aplikacyjnych prowadzonych w obszarze chemii ogólnej i analityki chemicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Chemia ogólna i analityka chemiczna jako nauki i ich związki z innymi współczesnymi, pokrewnymi obszarami naukowymi | 2 |
T-W-2 | Główne światowe kierunki badań chemicznych w obszarze chemii ogólnej i analiotyki chemicznej | 2 |
T-W-3 | Przełomowe odkrycia w chemii ogólnej i analityce chemicznej. | 3 |
T-W-4 | Kierunki badań podstawowych i stosowanych w chemii ogólnej w Polsce. | 2 |
T-W-5 | Badania naukowe w obszarze chemii ogólnej i analityki chemicznej prowadzone na ZUT. | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie zalecanej literatury oraz wskazanych publikacji naukowych. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład połączony z prezentacją multimedialną. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_D01-11_W01 Zna najważniejsze światowe, w Polsce i na ZUT trendy w badaniach naukowych i praktycznych zastosowaniach w zakresie chemii ogólnej i analityki chemicznej. | Ch_2A_W01, Ch_2A_W06 | X2A_W01, X2A_W06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_D01-11_U01 Umie znaleźć elementy wspólne badań naukowych prowadzonych w zakresie chemii i analityki chemicznej z innymi dyscyplinami naukowymi. | Ch_2A_U04 | X2A_U04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Ch_2A_D01-11_U02 Umie śledzić postęp wiedzy w zakresie chemii ogólnej i analityki chemicznej | Ch_2A_U09, Ch_2A_U03 | X2A_U03, X2A_U10 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_D01-11_K01 Jest świadomy dynamicznego rozwoju i dużego znaczenia badań naukowych prowadzonych w obszarze chemii organicznej i bioorganicznej. | Ch_2A_K01, Ch_2A_K05 | X2A_K01, X2A_K05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_D01-11_W01 Zna najważniejsze światowe, w Polsce i na ZUT trendy w badaniach naukowych i praktycznych zastosowaniach w zakresie chemii ogólnej i analityki chemicznej. | 2,0 | |
3,0 | Zna niektóre ważne kierunki badań w zakresie chemii ogólnej i analityki chemicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_D01-11_U01 Umie znaleźć elementy wspólne badań naukowych prowadzonych w zakresie chemii i analityki chemicznej z innymi dyscyplinami naukowymi. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi z wystarczającą biegłością wyszukiwać elementy wspólne badań naukowych prowadzonych w zakresie chemii ogólnej i analityki chemicznej z innymi dyscyplinami naukowymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Ch_2A_D01-11_U02 Umie śledzić postęp wiedzy w zakresie chemii ogólnej i analityki chemicznej | 2,0 | |
3,0 | Umie z dostateczną biegłością śledzić postęp nauki i badań praktycznych w zakresie chemii ogólnej i analityki chemizcnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_D01-11_K01 Jest świadomy dynamicznego rozwoju i dużego znaczenia badań naukowych prowadzonych w obszarze chemii organicznej i bioorganicznej. | 2,0 | |
3,0 | W dostateczny sposób rozumie rangę chemii ogólnej i analityki chemicznej w rozwijaniu badań naukowych i aplikacyjnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers, Chemia Organiczna, WNT, Warszawa, 2009, tomy I-IV 2009-2011
Literatura dodatkowa
- Marciniec, B. (praca zbiorowa), Misja Chemii, Poznańskie, Poznań, 2004