Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_2A_C11-C09_U01 | Student potrafi analizować przemysłowe procesy katalityczne z uwzględnieniem obecnego stanu techniki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICHP_2A_U02 | potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także języku obcym w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej |
---|
ICHP_2A_U11 | potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w inżynierii chemicznej i procesowej a w szczególności w zakresie swojej specjalności |
ICHP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych procesów, metod badawczych i rozwiązań technicznych w zakresie ukończonej specjalności |
ICHP_2A_U15 | potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w realizowanych procesach w zakresie ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Student pozna naukowe podstawy najważniejszych przemysłowych procesów katalitycznych. |
---|
C-2 | Student pozna rozwiązania technologiczno-inżynieryjne z zakresu przemysłowych procesów katalitycznych. |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie: zjawisko katalizy; aktywność, selektywność i stabilność katalizatorów; podział katalizatorów; porównanie katalizy heterogenicznej i homogenicznej. |
---|
T-W-2 | Kataliza homogeniczna: podstawy teoretyczne; zastosowania przemysłowe. |
T-W-3 | Kataliza heterogeniczna: podstawy teoretyczne; produkcja katalizatorów. Zastosowanie katalizy heterogenicznej w przemyśle: produkcja związków nieorganicznych i organicznych; procesy rafineryjne; synteza amoniaku; synteza metanolu; selektywne utlenianie propenu; polimeryzacja olefin; reakcje uwodorniania i utleniania; ochrona środowiska. |
T-W-4 | Elektrokataliza. Fotokataliza. Biokataliza. |
T-W-5 | Projektowanie, rozwój i testowanie katalizatorów. Reaktory katalityczne. Regeneracja katalizatorów. |
T-W-6 | Analiza wybranych procesów: katalityczne odwodornienie propanu do propylenu (katalizator platynowy); selektywne katalityczne uwodornianie węglowodorów nienasyconych (katalizator palladowy); reaktory odwodornienia węglowodorów nasyconych do nienasyconych (technologia Oleflex na ruchomym złożu katalizatora). |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | 60% prawidłowych odpowiedzi na zaliczeniu pisemnym. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |