Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia środków pomocniczych i kosmetyków
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Technologia nieorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Laboratorium przeddyplomowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności przygotowanie prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej oraz jej przedstawienia |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności podejmowania dyskusji na temat badań własnych i dotyczących realizowanych przez innych studentów w ramach specjalności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przygotowanie prezentacji z części literaturowej oraz doświadczalnej z zakresu pracy dyplomowej | 24 |
T-S-2 | Przedstawienie prezentacji | 1 |
T-S-3 | Zapoznanie z tematyką prac dyplomowych realizowaną przez innych studentów tej specjalności i aktywna dyskuja | 20 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminariach | 45 |
A-S-2 | Analiza zebranej literatury oraz wyników badań | 155 |
A-S-3 | Opracowanie wyników badań i przygotowanie prezentacji | 60 |
A-S-4 | Dyskuje z promotorem pracy dyplomowej | 40 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy dyplomowej odnośnie opracowania literaturowego i wyników badań w formie multimedialnej prezentacji ustnej |
M-2 | Dyskusja wyników badań studentów tej specjalności w grupie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w przygotowaniu prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności w przygotowaniu prezentacji i aktywności w dyskusjach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji, jej przedstawienia i obrony |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D06-13_W01 Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje. Wszystko to tłumaczy i dyskutuje | TCH_2A_W09, TCH_2A_W13 | T2A_W03, T2A_W07 | InzA2_W02 | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D06-13_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretować je, na ich podstawie formułować cele badawcze, przygotować prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutować | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
TCH_2A_D06-13_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów nadając mu właściwości użytkowe, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej | TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
TCH_2A_D06-13_U03 Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu i przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej | TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20 | T2A_U13, T2A_U14, T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U01, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D06-13_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływania przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu poprzez wykorzystanie do tego celu dostępnych środków | TCH_2A_K04, TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D06-13_W01 Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje. Wszystko to tłumaczy i dyskutuje | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Student naprowadzany przez opiekuna definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje | |
3,5 | Student definiuje samodzielnie badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje | |
4,0 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), częściowo opracowuje uzyskane wyniki i częściowo wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje | |
4,5 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje | |
5,0 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje. Wszystko to tłumaczy i dyskutuje |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D06-13_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretować je, na ich podstawie formułować cele badawcze, przygotować prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutować | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, częściowo interpretować je i na ich podstawie formułuje cele badawcze | |
3,5 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze | |
4,0 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz częściowo publikację w języku polskim lub innym obcym | |
4,5 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym | |
5,0 | Pzyskiuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je, na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutuje | |
TCH_2A_D06-13_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów nadając mu właściwości użytkowe, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego ale nie potrafi dokonać wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej | |
3,5 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej | |
4,0 | Wwykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń i opracowania wyników. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej | |
4,5 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń i opracowania wyników oraz ich interpretacji. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej | |
5,0 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników oraz ich interpretacji, nadaje produktowi właściwości użytkowe. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej | |
TCH_2A_D06-13_U03 Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu i przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów,i zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej | |
3,5 | Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej | |
4,0 | Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować oraz ocenić ich jakość i poprawność. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej | |
4,5 | Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej | |
5,0 | Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D06-13_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływania przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu poprzez wykorzystanie do tego celu dostępnych środków | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki, nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze częściowo odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest częściowo świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie | |
3,5 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego | |
4,0 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, częściowo rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i częściowo przekazuje swoją wiedzę społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości | |
4,5 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i częściowo przekazuje swoją wiedzę społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości | |
5,0 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości |
Literatura podstawowa
- Uzupełnienie bieżącej literatury związanej z tematem pracy w stosunku do zgromadzonej w ramach laboratorium przeddyplomowego - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2012