Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_A02-2_U01 | potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U03 | potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
---|
TCH_2A_U04 | na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności |
TCH_2A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U07 | ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
---|
Treści programowe | T-LK-4 | Wiązania chemiczne i ich struktura.
Wiązania metaliczne . Stopy metali. Struktura kryształu. Ceramika techniczna. |
---|
T-LK-9 | Alkohole, fenole, etery. Kwasy węglowe i ich pochodne. Związki azotu. |
T-LK-11 | Substancje chemiczne w miejscu pracy.
Zasady postępowania z substancjami niebezpiecznymi. Transport i składowanie chemikaliów. |
T-LK-10 | Chemia polimerów. Termoplasty, duroplasty, elastomery. Syntetyczne tworzywa sztuczne. |
T-LK-5 | W laboratorium chemicznym. |
T-LK-3 | Chemia jądrowa i energia jądrowa.
Cząstki elementarne. Budowa atomu. Reakcje jądrowe. |
T-LK-1 | Chemia w technice i w środowisku. Procesy chemiczne i fizyczne. Stan skupienia i właściwości materii. Mieszaniny. Analiza i synteza. |
T-LK-2 | Okresowy układ pierwiastków. |
T-LK-8 | Elektrochemia. Baterie i akumulatory. Ogniwa paliwowe. Elektroliza. |
T-LK-7 | Kwasy i zasady.
Kwasy w technice, w środowisku i w żywności. Hydroliza. |
T-LK-6 | Reakcje chemiczne. |
Metody nauczania | M-2 | praca w grupach |
---|
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne. |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne. |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne |