Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_C04_U01 | Student potrafi, w oparciu o wiedzę zdobytą w zakresie przedmiotu, zaproponować własny model dla procesów technologii chemicznej. Potrafi również zaprojektować i wykonać stanowisko badawcze do prowadzenia procesów technologicznych, jak również ocenić jego poprawność i jakość. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U18 | potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_U19 | potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U20 | potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
---|
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności Studenta w zakresie opracowywanie własnych modeli dla procesów technologii chemicznej. |
---|
Treści programowe | T-L-3 | Estymacja parametrów w równaniach nieliniowych. Ekstremum lokalne, czy globalne. Próba poszukiwania odpowiedzi. Modelowanie pracy reaktora rurowego. Pisanie własnego programu modelującego do zadanych typów reakcji. |
---|
T-L-1 | Struktura programu statystycznego. Budowanie zbiorów danych. Zasady tworzenia nazw zmiennych. Typy zmiennych. |
T-L-2 | Wpisywanie równań regresji do zbiorów danych. Estymacja parametrów w równaniach regresji liniowej różnego typu dla jednej zmiennej. Estymacja parametrów dla równań regresji wielu zmiennych. Dobór równania regresji o parametrach istotnych statystycznie - metoda regresji krokowej. |
T-L-4 | Opanowanie techniki symulacji procesów za pomocą programu ChemCad. Modelowanie schematu technologicznego procesu omówionego na wykładzie |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena jakości oraz kompletności wykonanych zadań z użyciem komputera |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaproponować własnego modelu dla procesów technologii chemicznej. Nie potrafi również, zaprojektować ani wykonać stanowiska badawczego dla procesów technologicznych ani ocenić jego poprawność i jakość. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym zaproponować własny model dla procesów technologii chemicznej oraz zaprojektować i wykonać stanowisko badawcze dla procesów technologicznych, jak również ocenić jego poprawność i jakość. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, zaproponować własny model dla procesów technologii chemicznej oraz zaprojektować i wykonać stanowisko badawcze dla procesów technologicznych, jak również ocenić jego poprawność i jakość. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym zaproponować własny model dla procesów technologii chemicznej oraz zaprojektować i wykonać stanowisko badawcze dla procesów technologicznych, jak również ocenić jego poprawność i jakość. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, zaproponować własny model dla procesów technologii chemicznej oraz zaprojektować i wykonać stanowisko badawcze dla procesów technologicznych, jak również ocenić jego poprawność i jakość. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym, zaproponować własny model dla procesów technologii chemicznej oraz zaprojektować i wykonać stanowisko badawcze dla procesów technologicznych, jak również ocenić jego poprawność i jakość. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |