Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Praca magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca magisterska
Specjalność Technologia środków pomocniczych i kosmetyków
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów realizowanych w ramach II stopnia studiów niezbędna do rozwiązania i opracowania zadań badawczych zawartych w pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Opracowanie wyników badań doświadczalnych0
T-PD-2Napisanie pracy dyplomowej zgodnie z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh0
T-PD-3Prezentacja pracy magisterskiej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Studia literaturowe150
A-PD-2Opracowanie i analiza wyników badań150
A-PD-3Opracowanie pracy dyplomowej w formie maszynopisu240
A-PD-4Przygotowanie prezentacji10
A-PD-5Przygotowanie do egzaminu dyplomowego48
A-PD-6Egzamin dyplomowy magisterski2
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyjaśnianie problemów badawczych, wskazywanie sposobów opracowywania i prezentacji w pracy wyników badań własnych
M-2Indywidualna dyskusja dydaktyczna z promototem pracy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena formująca: Ocena sposobu rozwiązywania problemów, kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w fromie maszynopisu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-15_W01
Student powinien: - mieć rozszerzoną wiedzę z zakresu studiowanej specjalności; - umieć rozwiązywać problemy badawcze wykorzystując wiedzę nabytą w trakcie studiowanej specjalności; - umieć znaleźć, analizować, oceniać i porównywać alternatywne rozwiązania dotyczące postawionego w pracy problemu badawczego; - mieć wiedzę z dziedzin pozatechnicznych tj. ekonomii, prawa, socjologii oraz ochrony własnosci intelektualnej;
TCH_2A_W06, TCH_2A_W07, TCH_2A_W01, TCH_2A_W02, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13, TCH_2A_W14, TCH_2A_W15T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-15_U01
Student powinien umieć: - pozyskiwać informacje z orginalnej literatury naukowej tematycznie związanej z realizowanym tematem pracy dyplomowej, korzystać z dostępnych baz danych i innych źródeł bibliograficznych; - prawidłowo analizować informacje ze źródeł literaturowych i wykorzystywać je w swojej pracy; - prawidłowo rozwiązać problem badawczy, w tym także ocenić przydatnośc różnych metod technologicznych lub/i analitycznych; - zaproponować inne rozwiązania problemu badawczego;
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-15_K01
Student powinien nabyć własciwe kompetencje społeczne i personalne, a w szczególności: - rozumieć wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się - mysleć w sposob kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy; - rozumieć potrzebę rozwoju osobistego, ale również znać i szanowac zasady pracy w grupie; - miec porzebę dzielenia się informacjami zdobytymi w trakcie studiów
TCH_2A_K04, TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-15_W01
Student powinien: - mieć rozszerzoną wiedzę z zakresu studiowanej specjalności; - umieć rozwiązywać problemy badawcze wykorzystując wiedzę nabytą w trakcie studiowanej specjalności; - umieć znaleźć, analizować, oceniać i porównywać alternatywne rozwiązania dotyczące postawionego w pracy problemu badawczego; - mieć wiedzę z dziedzin pozatechnicznych tj. ekonomii, prawa, socjologii oraz ochrony własnosci intelektualnej;
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, nie potrafi wskazać rozwiązania problemu badawczego
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego oraz znaleźć rozwiązania alternatywne
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne i odpowiednio je analizować i porównać
4,5Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne i właściwie je analizować i porównywać
5,0Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne właściwie je analizować i porównać oraz wskazać na inne rozwiązania i prace rozwijajace tematykę badawczą

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-15_U01
Student powinien umieć: - pozyskiwać informacje z orginalnej literatury naukowej tematycznie związanej z realizowanym tematem pracy dyplomowej, korzystać z dostępnych baz danych i innych źródeł bibliograficznych; - prawidłowo analizować informacje ze źródeł literaturowych i wykorzystywać je w swojej pracy; - prawidłowo rozwiązać problem badawczy, w tym także ocenić przydatnośc różnych metod technologicznych lub/i analitycznych; - zaproponować inne rozwiązania problemu badawczego;
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności potrzebnych do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: nie potrafi znaleźć i przeprowadzić analizy literatury przedmiotu, opracować wyników swoich badań
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, opracować wyniki swoich badań
3,5Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, opracować wyniki swoich badań i wyciagnąć podstawowe wnioski
4,0Student ma dobre umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szerszą analizę literatury przedmiotu, szczegółowo opracować wyniki swoich badań, wyciagnąć wszystkie właściwe wnioski
4,5Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnienim różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki swoich badań, wyciagnąć wszystkie właściwe wnioski, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego
5,0Student ma bardzo dobre umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnienim różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki swoich badań i wyciagnąć wszystkie właściwe wnioski, porównać je z danymi literaturowymi, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego, w tym zaproponować własne rozwiązania lub/i sposob prezentacji wyników badań własnych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-15_K01
Student powinien nabyć własciwe kompetencje społeczne i personalne, a w szczególności: - rozumieć wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się - mysleć w sposob kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy; - rozumieć potrzebę rozwoju osobistego, ale również znać i szanowac zasady pracy w grupie; - miec porzebę dzielenia się informacjami zdobytymi w trakcie studiów
2,0Student nie ma podstawowych kompetencji niezbędnych do przygotowania pracy dyplomowej, nie myśli logicznie i nie wykazuje zaangażowania i zainteresowania przedmiotem
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie mysli logicznie
3,5Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętny do wypółpracy z promotorem, sumienny, obowiązkowy
4,0Student ma dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szersze zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny
4,5Student ma dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy
5,0Student ma bardzo dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego

Literatura podstawowa

  1. 0, Bieżąca literatura w zakresie tematu pracy dyplomowej, w tym podręczniki akademickie, podręczniki tematycznie, orginalne publikacje naukowe

Literatura dodatkowa

  1. Tomasz Przechlewski, Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011
  2. Kazimierz Pawlik, Radosław Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu, Warszawa, 2010
  3. Janusz Barta, Ryszard Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2008, 4

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Opracowanie wyników badań doświadczalnych0
T-PD-2Napisanie pracy dyplomowej zgodnie z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh0
T-PD-3Prezentacja pracy magisterskiej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Studia literaturowe150
A-PD-2Opracowanie i analiza wyników badań150
A-PD-3Opracowanie pracy dyplomowej w formie maszynopisu240
A-PD-4Przygotowanie prezentacji10
A-PD-5Przygotowanie do egzaminu dyplomowego48
A-PD-6Egzamin dyplomowy magisterski2
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-15_W01Student powinien: - mieć rozszerzoną wiedzę z zakresu studiowanej specjalności; - umieć rozwiązywać problemy badawcze wykorzystując wiedzę nabytą w trakcie studiowanej specjalności; - umieć znaleźć, analizować, oceniać i porównywać alternatywne rozwiązania dotyczące postawionego w pracy problemu badawczego; - mieć wiedzę z dziedzin pozatechnicznych tj. ekonomii, prawa, socjologii oraz ochrony własnosci intelektualnej;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W07zna podstawy zjawisk powierzchniowych zachodzących na granicy faz w powiązaniu z katalizą homogeniczną i heterogeniczną
TCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
TCH_2A_W03ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień powiązanych z technologią chemiczną, zwłaszcza takich jak: reaktory chemiczne, własność intelektualna
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
TCH_2A_W14ma pogłębioną wiedzę do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uzwzględniania w praktyce inżynierskiej i działalności gospodarczej
TCH_2A_W15posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu
Treści programoweT-PD-1Opracowanie wyników badań doświadczalnych
T-PD-2Napisanie pracy dyplomowej zgodnie z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh
T-PD-3Prezentacja pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-2Indywidualna dyskusja dydaktyczna z promototem pracy
M-1Wyjaśnianie problemów badawczych, wskazywanie sposobów opracowywania i prezentacji w pracy wyników badań własnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena formująca: Ocena sposobu rozwiązywania problemów, kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w fromie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, nie potrafi wskazać rozwiązania problemu badawczego
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego oraz znaleźć rozwiązania alternatywne
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne i odpowiednio je analizować i porównać
4,5Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne i właściwie je analizować i porównywać
5,0Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne właściwie je analizować i porównać oraz wskazać na inne rozwiązania i prace rozwijajace tematykę badawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-15_U01Student powinien umieć: - pozyskiwać informacje z orginalnej literatury naukowej tematycznie związanej z realizowanym tematem pracy dyplomowej, korzystać z dostępnych baz danych i innych źródeł bibliograficznych; - prawidłowo analizować informacje ze źródeł literaturowych i wykorzystywać je w swojej pracy; - prawidłowo rozwiązać problem badawczy, w tym także ocenić przydatnośc różnych metod technologicznych lub/i analitycznych; - zaproponować inne rozwiązania problemu badawczego;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
TCH_2A_U07ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu
Treści programoweT-PD-1Opracowanie wyników badań doświadczalnych
T-PD-2Napisanie pracy dyplomowej zgodnie z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh
T-PD-3Prezentacja pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-2Indywidualna dyskusja dydaktyczna z promototem pracy
M-1Wyjaśnianie problemów badawczych, wskazywanie sposobów opracowywania i prezentacji w pracy wyników badań własnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena formująca: Ocena sposobu rozwiązywania problemów, kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w fromie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności potrzebnych do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: nie potrafi znaleźć i przeprowadzić analizy literatury przedmiotu, opracować wyników swoich badań
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, opracować wyniki swoich badań
3,5Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, opracować wyniki swoich badań i wyciagnąć podstawowe wnioski
4,0Student ma dobre umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szerszą analizę literatury przedmiotu, szczegółowo opracować wyniki swoich badań, wyciagnąć wszystkie właściwe wnioski
4,5Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnienim różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki swoich badań, wyciagnąć wszystkie właściwe wnioski, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego
5,0Student ma bardzo dobre umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnienim różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki swoich badań i wyciagnąć wszystkie właściwe wnioski, porównać je z danymi literaturowymi, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego, w tym zaproponować własne rozwiązania lub/i sposob prezentacji wyników badań własnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-15_K01Student powinien nabyć własciwe kompetencje społeczne i personalne, a w szczególności: - rozumieć wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się - mysleć w sposob kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy; - rozumieć potrzebę rozwoju osobistego, ale również znać i szanowac zasady pracy w grupie; - miec porzebę dzielenia się informacjami zdobytymi w trakcie studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
TCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu
Treści programoweT-PD-1Opracowanie wyników badań doświadczalnych
T-PD-2Napisanie pracy dyplomowej zgodnie z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh
T-PD-3Prezentacja pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-2Indywidualna dyskusja dydaktyczna z promototem pracy
M-1Wyjaśnianie problemów badawczych, wskazywanie sposobów opracowywania i prezentacji w pracy wyników badań własnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena formująca: Ocena sposobu rozwiązywania problemów, kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w fromie maszynopisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowych kompetencji niezbędnych do przygotowania pracy dyplomowej, nie myśli logicznie i nie wykazuje zaangażowania i zainteresowania przedmiotem
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie mysli logicznie
3,5Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętny do wypółpracy z promotorem, sumienny, obowiązkowy
4,0Student ma dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szersze zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny
4,5Student ma dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy
5,0Student ma bardzo dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego