Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność Nanotechnologie i biznes
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 255 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy biotechnologii
W-2Technologie wytwarzania nanomateriałów
W-3Techniki badania nanomateriałów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Cele przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności poprawnego doboru literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
C-2Zdobycie umiejętności prowadzenia i kontroli zaplanowanych w ramach pracy dyplomowej badań eksperymentalnych.
C-3Zdobycie umiejętności poprawnego opracowywania otrzymanych wyników badań i ich interpretacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dokonanie przegladu literaturaowego z zakresu tematyki pracy dyplomowej i analiza zebranej aliteratury60
T-L-2Przygotowanie stanowiska badawczego i testowanie popawnosci jego działania.50
T-L-3Dobór metod i technik wykorzystywanych do kontroli założonych badań eksperymentalnych, sprawdzenie ich przydatności do opisu prowadzonych doswiadczeń60
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych i opracowanie uzyskanych wyników.100
270

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach270
A-L-2Wstępne opracowanie części teoretycznej pracy dyplomowej30
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ciągła beazposrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań
S-2Ocena formująca: Ocena jakości oraz kompletnosci wykonanych zadań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji zaplanowanych badań
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe dotyczące tematyki pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-09_W01
Student ma rozszerzoną wiedzę potrzebną do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów w zakresie nanotechnologii.
TCH_2A_W02, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W13T2A_W01, T2A_W03, T2A_W07InzA2_W02, InzA2_W05C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-09_U01
Student potrafi pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej.
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02T2A_U01C-1T-L-1M-1, M-2S-3, S-4
TCH_2A_D10-09_U02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki.
TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-2, C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D10-09_U03
Potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów.
TCH_2A_U19, TCH_2A_U20T2A_U13, T2A_U14, T2A_U19InzA2_U04, InzA2_U05C-2, C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-09_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie j i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje.
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-2, C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-09_W01
Student ma rozszerzoną wiedzę potrzebną do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów w zakresie nanotechnologii.
2,0Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
3,0Student opanował w 60 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
3,5Student opanował w 70 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
4,0Student opanował w 80 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
4,5Student opanował w 90 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
5,0Student w pełni opanował wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-09_U01
Student potrafi pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej.
2,0Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
TCH_2A_D10-09_U02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki.
2,0Potrafi nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym wykorzystać zdobytej wiedzy do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,0Potrafi Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Potrafi Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Potrafi Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Potrafi Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Potrafi Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
TCH_2A_D10-09_U03
Potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów.
2,0Student potrafi nie potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz nie potrafi dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-09_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie j i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje.
2,0Student nie potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny, nie ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i nie ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student w pełni potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. -, Literatura indywidualnie dobraba do obszaru teamtyki pracy dyplomowej - publikacje , monografie, książki i inne, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dokonanie przegladu literaturaowego z zakresu tematyki pracy dyplomowej i analiza zebranej aliteratury60
T-L-2Przygotowanie stanowiska badawczego i testowanie popawnosci jego działania.50
T-L-3Dobór metod i technik wykorzystywanych do kontroli założonych badań eksperymentalnych, sprawdzenie ich przydatności do opisu prowadzonych doswiadczeń60
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych i opracowanie uzyskanych wyników.100
270

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach270
A-L-2Wstępne opracowanie części teoretycznej pracy dyplomowej30
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-09_W01Student ma rozszerzoną wiedzę potrzebną do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów w zakresie nanotechnologii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
TCH_2A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Cele przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności poprawnego doboru literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
C-2Zdobycie umiejętności prowadzenia i kontroli zaplanowanych w ramach pracy dyplomowej badań eksperymentalnych.
C-3Zdobycie umiejętności poprawnego opracowywania otrzymanych wyników badań i ich interpretacji.
Treści programoweT-L-1Dokonanie przegladu literaturaowego z zakresu tematyki pracy dyplomowej i analiza zebranej aliteratury
T-L-2Przygotowanie stanowiska badawczego i testowanie popawnosci jego działania.
T-L-3Dobór metod i technik wykorzystywanych do kontroli założonych badań eksperymentalnych, sprawdzenie ich przydatności do opisu prowadzonych doswiadczeń
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych i opracowanie uzyskanych wyników.
Metody nauczaniaM-1Ciągła beazposrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań
S-2Ocena formująca: Ocena jakości oraz kompletnosci wykonanych zadań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji zaplanowanych badań
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe dotyczące tematyki pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
3,0Student opanował w 60 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
3,5Student opanował w 70 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
4,0Student opanował w 80 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
4,5Student opanował w 90 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
5,0Student w pełni opanował wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-09_U01Student potrafi pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Cele przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności poprawnego doboru literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
Treści programoweT-L-1Dokonanie przegladu literaturaowego z zakresu tematyki pracy dyplomowej i analiza zebranej aliteratury
Metody nauczaniaM-1Ciągła beazposrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji zaplanowanych badań
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe dotyczące tematyki pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym pozyskiwać, interpretować i analizować informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-09_U02Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności prowadzenia i kontroli zaplanowanych w ramach pracy dyplomowej badań eksperymentalnych.
C-3Zdobycie umiejętności poprawnego opracowywania otrzymanych wyników badań i ich interpretacji.
Treści programoweT-L-2Przygotowanie stanowiska badawczego i testowanie popawnosci jego działania.
T-L-3Dobór metod i technik wykorzystywanych do kontroli założonych badań eksperymentalnych, sprawdzenie ich przydatności do opisu prowadzonych doswiadczeń
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych i opracowanie uzyskanych wyników.
Metody nauczaniaM-1Ciągła beazposrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań
S-2Ocena formująca: Ocena jakości oraz kompletnosci wykonanych zadań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji zaplanowanych badań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Potrafi nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym wykorzystać zdobytej wiedzy do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,0Potrafi Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Potrafi Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Potrafi Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Potrafi Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Potrafi Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-09_U03Potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności prowadzenia i kontroli zaplanowanych w ramach pracy dyplomowej badań eksperymentalnych.
C-3Zdobycie umiejętności poprawnego opracowywania otrzymanych wyników badań i ich interpretacji.
Treści programoweT-L-2Przygotowanie stanowiska badawczego i testowanie popawnosci jego działania.
T-L-3Dobór metod i technik wykorzystywanych do kontroli założonych badań eksperymentalnych, sprawdzenie ich przydatności do opisu prowadzonych doswiadczeń
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych i opracowanie uzyskanych wyników.
Metody nauczaniaM-1Ciągła beazposrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań
S-2Ocena formująca: Ocena jakości oraz kompletnosci wykonanych zadań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji zaplanowanych badań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi nie potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz nie potrafi dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-09_K01Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie j i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Cele przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności poprawnego doboru literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
C-2Zdobycie umiejętności prowadzenia i kontroli zaplanowanych w ramach pracy dyplomowej badań eksperymentalnych.
C-3Zdobycie umiejętności poprawnego opracowywania otrzymanych wyników badań i ich interpretacji.
Treści programoweT-L-2Przygotowanie stanowiska badawczego i testowanie popawnosci jego działania.
T-L-3Dobór metod i technik wykorzystywanych do kontroli założonych badań eksperymentalnych, sprawdzenie ich przydatności do opisu prowadzonych doswiadczeń
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych i opracowanie uzyskanych wyników.
Metody nauczaniaM-1Ciągła beazposrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań
S-2Ocena formująca: Ocena jakości oraz kompletnosci wykonanych zadań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji zaplanowanych badań
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe dotyczące tematyki pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny, nie ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i nie ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student w pełni potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny, ma świadomości wpływu swojej działalności na otoczenie i ma poczucia odpowiedzialność za swoje działania i decyzje. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.