Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Nanotechnologie materiałów polimerowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nanotechnologie materiałów polimerowych
Specjalność Mikro i nanotechnologie materiałów polimerowych
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,44egzamin
laboratoriaL1 105 4,00,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy chemii organicznej i nieorganicznej, Polimery i materiały funkcjonalne, Podstawy technologii syntezy polimerów i żywic reaktywnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z aktualną wiedzą dotyczącą metod syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwarzania nanomateriałów polimerowych oraz podstawowymi właściwościami, metodami ich oceny i obszarami stosowania nanomateriałów polimerowych
C-2Ukształtowanie umiejętności i kompetencji studenta w zakresie stosowania wiedzy o metodach syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwarzania nanomateriałów polimerowych oraz wiedzy o podstawowych właściwościach, metodach ich oceny i obszarach stosowania nanomateriałów polimerowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Teoretyczne wyznaczanie średniego ciężaru cząsteczkowego polimerów3
T-A-2Obliczanie temperatury zeszklenia kopolimerów akrylanowych6
T-A-3Obliczanie pojemności wymiany jonowej nanonapełniaczy montmorylonitowych4
T-A-4Dobór i obliczanie niezbędnej ilości substancji sieciującej żywice reaktywne2
15
laboratoria
T-L-1Oznaczanie ciężaru cząsteczkowego polimerów12
T-L-2Sieciowanie żywic poliestrowych6
T-L-3Sieciowanie żywic epoksydowych6
T-L-4Otrzymywanie wzajemnie przenikających się sieci polimerowych (IPN)6
T-L-5Modyfikacja polimerów termoplastycznych nanocząstkami metodą wytłaczania6
T-L-6Przetwarzanie termoplastycznych nanomateriałów polimerowych metodą wtrysku6
T-L-7Wytwarzanie nanomateriałów lanych na bazie PMMA12
T-L-8Sieciowanie żywic reaktywnych w obecności nanocząstek12
T-L-9Wytwarzanie nanomateriałów polimerowych na bazie żywic poliestrowych techniką RTM6
T-L-10Ocena właściwości mechanicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych15
T-L-11Ocena właściwości termicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych18
105
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia w zakresie technologii i nanotechnologii materiałów polimerowych4
T-W-2Metody syntezy materiałów polimerowych z uwzględnieniem parametrów technologicznych6
T-W-3Nanostruktura i stany fizyczne polimerów4
T-W-4Ciężar cząsteczkowy polimerów (rodzaje, metody oznaczania i regulacji)4
T-W-5Czynniki chemiczne i fizyczne wpływające na strukturę i właściwości nanomateriałów polimerowych4
T-W-6Wytwarzanie nanoobiektów polimerowych4
T-W-7Przetwarzanie nanomateriałów polimerowych4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Praca z literaturą5
A-A-3Praca samodzielna po zajęciach10
30
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach105
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Opracowanie wyników5
120
wykłady
A-W-1Uczestnictwo studenta w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Przygotowanie do zajęć5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta dot. pojęć z zakresu technologii i nanotachnologii materiałów polimerowych
S-2Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta z zakresu rodzajów oraz badań nanostruktury i stanów fizycznych polimerów
S-3Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie rodzajów struktur nanomateriałów polimerowych, sposobu ich regulacji i wytwarzania/przetwarzania oraz podstawowych metod oceny właściwości nanomateriałów polimerowych
S-4Ocena podsumowująca: Określenie umiejętności i kompetencji studenta w zakresie stosowania wiedzy dot. rodzajów struktur nanomateriałów polimerowych, sposobu ich regulacji i wytwarzania/przetwarzania oraz podstawowych metod oceny właściwości nanomateriałów polimerowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-03_W01
Zdobycie wiedzy w zakresie metod syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz wiedzy o podstawowych właściwościach, metodach ich oceny i obszarach stosowania nanomateriałów polimerowych
TCH_2A_W06, TCH_2A_W03, TCH_2A_W05, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-11, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-3, M-2, M-1, M-4S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-03_U01
Umiejętność planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, przetwarzania nanomateriałów polimerowych, umiejetność praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych oraz umiejętność przeprowadzenia badań podstawowych właściwości nanomateriałów polimerowych
TCH_2A_U06, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U12, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U19T2A_U05, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-2T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-11, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-3, M-2, M-1, M-4S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-03_K01
Kreatywność w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz otwartość na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-2T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-11, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-3, M-2, M-1, M-4S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-03_W01
Zdobycie wiedzy w zakresie metod syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz wiedzy o podstawowych właściwościach, metodach ich oceny i obszarach stosowania nanomateriałów polimerowych
2,0Student nie umie wymienić i omówić metod syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metod tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, metod przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz podstawowych właściwości, metod ich oceny i obszarów stosowania nanomateriałów polimerowych
3,0Student umie w ograniczonym zakresie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz podstawowe właściwości, metody ich oceny i obszary stosowania nanomateriałów polimerowych
3,5Student umie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych oraz metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych. Student potrafi w ograniczonym zakresie wymienić i omówić obszary stosowania, podstawowe właściwości nanomateriałów polimerowych oraz metody ich oceny.
4,0Student umie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych a także obszary stosowania nanomateriałów polimerowych. Student potrafi w ograniczonym zakresie wymienić i omówić podstawowe właściwości nanomateriałów polimerowych i metody ich oceny.
4,5Student umie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych a także obszary stosowania i podstawowe właściwości nanomateriałów polimerowych. Student potrafi w ograniczonym zakresie wymienić i omówić metody oceny podstawowych właściwości nanomateriałów polimerowych.
5,0Student umie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych a także podstawowe właściwości, metody ich oceny i obszary stosowania nanomateriałów polimerowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-03_U01
Umiejętność planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, przetwarzania nanomateriałów polimerowych, umiejetność praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych oraz umiejętność przeprowadzenia badań podstawowych właściwości nanomateriałów polimerowych
2,0Student nie posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejętność praktycznego stosowania nanomateriałow polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
3,0Student posiada ograniczone umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałow polimerowych i umiejętność przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
3,5Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, ograniczone umiejętności tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
4,0Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
4,5Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i ograniczone umiejętności przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
5,0Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejetność praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-03_K01
Kreatywność w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz otwartość na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
2,0Student nie charakteryzuje się kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
3,0Student charakteryzuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych. Student nie wykazuje otwartości na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
3,5Student charakteryzuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz ograniczoną otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
4,0Student charakteryzuje się kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii materiałów polimerowych. Student wykazuje ograniczoną kreatywność w zakresie stosowania zdobytej wiedzy dot. właściwości nanomateriałów polimerowych oraz ograniczoną otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
4,5Student charakteryzuje się kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz ograniczoną otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
5,0Student charakteryzuje się kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym

Literatura podstawowa

  1. Z. Floriańczyk, S. Penczek, Chemia polimerów, OWPW, Warszawa, 2002
  2. T. Pinnavaia, G. Beall, Polymer-clay nanocomposites, J. Wiley&Sons, Chichester, 2000
  3. D. Żuchowska, Polimery konstrukcyjne, WNT, Warszawa, 1995
  4. J.Pielichowski, Technologia tworzyw sztucznych, WNT, Warszawa, 1998
  5. W. Szlezyngier, Tworzywa sztuczne, WO FOSZE, Rzeszów, 1998
  6. W. Przygocki, A. Włochowicz, Fizyka polimerów, PWN, Warszawa, 2001
  7. F. Bergaya, B. Theng, G. Lagaly, Handbook of clay science Vol. 1, Elsevier, Oxford, 2006
  8. T. Broniewski i inni, Metody badań i ocena właściwości tworzyw sztucznych, WNT, Warszawa, 2000
  9. A. Morgan, C. Wilkie, Flame retardant polymer nanocomposites, J. Wiley&Sons, Hoboken, 2007
  10. G. Janowska, W. Przygocki, A. Włochowicz, Palność polimerów i materiałów polimerowych, WNT, Warszawa, 2007
  11. W. Królikowski, Polimerowe kompozyty konstrukcyjne, PWN, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. 2011, publikacje w czasopismach specjalistycznych
  2. T. Spychaj, S. Spychaj, Farby i kleje wodorozcieńczalne, WNT, Warszawa, 1995

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Teoretyczne wyznaczanie średniego ciężaru cząsteczkowego polimerów3
T-A-2Obliczanie temperatury zeszklenia kopolimerów akrylanowych6
T-A-3Obliczanie pojemności wymiany jonowej nanonapełniaczy montmorylonitowych4
T-A-4Dobór i obliczanie niezbędnej ilości substancji sieciującej żywice reaktywne2
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Oznaczanie ciężaru cząsteczkowego polimerów12
T-L-2Sieciowanie żywic poliestrowych6
T-L-3Sieciowanie żywic epoksydowych6
T-L-4Otrzymywanie wzajemnie przenikających się sieci polimerowych (IPN)6
T-L-5Modyfikacja polimerów termoplastycznych nanocząstkami metodą wytłaczania6
T-L-6Przetwarzanie termoplastycznych nanomateriałów polimerowych metodą wtrysku6
T-L-7Wytwarzanie nanomateriałów lanych na bazie PMMA12
T-L-8Sieciowanie żywic reaktywnych w obecności nanocząstek12
T-L-9Wytwarzanie nanomateriałów polimerowych na bazie żywic poliestrowych techniką RTM6
T-L-10Ocena właściwości mechanicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych15
T-L-11Ocena właściwości termicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych18
105

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia w zakresie technologii i nanotechnologii materiałów polimerowych4
T-W-2Metody syntezy materiałów polimerowych z uwzględnieniem parametrów technologicznych6
T-W-3Nanostruktura i stany fizyczne polimerów4
T-W-4Ciężar cząsteczkowy polimerów (rodzaje, metody oznaczania i regulacji)4
T-W-5Czynniki chemiczne i fizyczne wpływające na strukturę i właściwości nanomateriałów polimerowych4
T-W-6Wytwarzanie nanoobiektów polimerowych4
T-W-7Przetwarzanie nanomateriałów polimerowych4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Praca z literaturą5
A-A-3Praca samodzielna po zajęciach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach105
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Opracowanie wyników5
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo studenta w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Przygotowanie do zajęć5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-03_W01Zdobycie wiedzy w zakresie metod syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz wiedzy o podstawowych właściwościach, metodach ich oceny i obszarach stosowania nanomateriałów polimerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W03ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień powiązanych z technologią chemiczną, zwłaszcza takich jak: reaktory chemiczne, własność intelektualna
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z aktualną wiedzą dotyczącą metod syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwarzania nanomateriałów polimerowych oraz podstawowymi właściwościami, metodami ich oceny i obszarami stosowania nanomateriałów polimerowych
Treści programoweT-A-3Obliczanie pojemności wymiany jonowej nanonapełniaczy montmorylonitowych
T-A-2Obliczanie temperatury zeszklenia kopolimerów akrylanowych
T-A-4Dobór i obliczanie niezbędnej ilości substancji sieciującej żywice reaktywne
T-A-1Teoretyczne wyznaczanie średniego ciężaru cząsteczkowego polimerów
T-W-3Nanostruktura i stany fizyczne polimerów
T-W-6Wytwarzanie nanoobiektów polimerowych
T-W-4Ciężar cząsteczkowy polimerów (rodzaje, metody oznaczania i regulacji)
T-W-5Czynniki chemiczne i fizyczne wpływające na strukturę i właściwości nanomateriałów polimerowych
T-W-2Metody syntezy materiałów polimerowych z uwzględnieniem parametrów technologicznych
T-W-7Przetwarzanie nanomateriałów polimerowych
T-W-1Podstawowe pojęcia w zakresie technologii i nanotechnologii materiałów polimerowych
T-L-1Oznaczanie ciężaru cząsteczkowego polimerów
T-L-2Sieciowanie żywic poliestrowych
T-L-4Otrzymywanie wzajemnie przenikających się sieci polimerowych (IPN)
T-L-3Sieciowanie żywic epoksydowych
T-L-5Modyfikacja polimerów termoplastycznych nanocząstkami metodą wytłaczania
T-L-6Przetwarzanie termoplastycznych nanomateriałów polimerowych metodą wtrysku
T-L-7Wytwarzanie nanomateriałów lanych na bazie PMMA
T-L-11Ocena właściwości termicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych
T-L-8Sieciowanie żywic reaktywnych w obecności nanocząstek
T-L-9Wytwarzanie nanomateriałów polimerowych na bazie żywic poliestrowych techniką RTM
T-L-10Ocena właściwości mechanicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład informacyjny
M-1Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta z zakresu rodzajów oraz badań nanostruktury i stanów fizycznych polimerów
S-3Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie rodzajów struktur nanomateriałów polimerowych, sposobu ich regulacji i wytwarzania/przetwarzania oraz podstawowych metod oceny właściwości nanomateriałów polimerowych
S-1Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta dot. pojęć z zakresu technologii i nanotachnologii materiałów polimerowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wymienić i omówić metod syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metod tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, metod przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz podstawowych właściwości, metod ich oceny i obszarów stosowania nanomateriałów polimerowych
3,0Student umie w ograniczonym zakresie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz podstawowe właściwości, metody ich oceny i obszary stosowania nanomateriałów polimerowych
3,5Student umie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych oraz metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych. Student potrafi w ograniczonym zakresie wymienić i omówić obszary stosowania, podstawowe właściwości nanomateriałów polimerowych oraz metody ich oceny.
4,0Student umie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych a także obszary stosowania nanomateriałów polimerowych. Student potrafi w ograniczonym zakresie wymienić i omówić podstawowe właściwości nanomateriałów polimerowych i metody ich oceny.
4,5Student umie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych a także obszary stosowania i podstawowe właściwości nanomateriałów polimerowych. Student potrafi w ograniczonym zakresie wymienić i omówić metody oceny podstawowych właściwości nanomateriałów polimerowych.
5,0Student umie wymienić i omówić metody syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, metody tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i metody przetwórstwa nanomateriałów polimerowych a także podstawowe właściwości, metody ich oceny i obszary stosowania nanomateriałów polimerowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-03_U01Umiejętność planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, przetwarzania nanomateriałów polimerowych, umiejetność praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych oraz umiejętność przeprowadzenia badań podstawowych właściwości nanomateriałów polimerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
TCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności i kompetencji studenta w zakresie stosowania wiedzy o metodach syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwarzania nanomateriałów polimerowych oraz wiedzy o podstawowych właściwościach, metodach ich oceny i obszarach stosowania nanomateriałów polimerowych
Treści programoweT-A-3Obliczanie pojemności wymiany jonowej nanonapełniaczy montmorylonitowych
T-A-2Obliczanie temperatury zeszklenia kopolimerów akrylanowych
T-A-4Dobór i obliczanie niezbędnej ilości substancji sieciującej żywice reaktywne
T-A-1Teoretyczne wyznaczanie średniego ciężaru cząsteczkowego polimerów
T-L-1Oznaczanie ciężaru cząsteczkowego polimerów
T-L-2Sieciowanie żywic poliestrowych
T-L-4Otrzymywanie wzajemnie przenikających się sieci polimerowych (IPN)
T-L-3Sieciowanie żywic epoksydowych
T-L-5Modyfikacja polimerów termoplastycznych nanocząstkami metodą wytłaczania
T-L-6Przetwarzanie termoplastycznych nanomateriałów polimerowych metodą wtrysku
T-L-7Wytwarzanie nanomateriałów lanych na bazie PMMA
T-L-11Ocena właściwości termicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych
T-L-8Sieciowanie żywic reaktywnych w obecności nanocząstek
T-L-9Wytwarzanie nanomateriałów polimerowych na bazie żywic poliestrowych techniką RTM
T-L-10Ocena właściwości mechanicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład informacyjny
M-1Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Określenie umiejętności i kompetencji studenta w zakresie stosowania wiedzy dot. rodzajów struktur nanomateriałów polimerowych, sposobu ich regulacji i wytwarzania/przetwarzania oraz podstawowych metod oceny właściwości nanomateriałów polimerowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejętność praktycznego stosowania nanomateriałow polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
3,0Student posiada ograniczone umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałow polimerowych i umiejętność przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
3,5Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, ograniczone umiejętności tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
4,0Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
4,5Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i ograniczone umiejętności przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
5,0Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejetność praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-03_K01Kreatywność w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz otwartość na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności i kompetencji studenta w zakresie stosowania wiedzy o metodach syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwarzania nanomateriałów polimerowych oraz wiedzy o podstawowych właściwościach, metodach ich oceny i obszarach stosowania nanomateriałów polimerowych
Treści programoweT-A-3Obliczanie pojemności wymiany jonowej nanonapełniaczy montmorylonitowych
T-A-2Obliczanie temperatury zeszklenia kopolimerów akrylanowych
T-A-4Dobór i obliczanie niezbędnej ilości substancji sieciującej żywice reaktywne
T-A-1Teoretyczne wyznaczanie średniego ciężaru cząsteczkowego polimerów
T-L-1Oznaczanie ciężaru cząsteczkowego polimerów
T-L-2Sieciowanie żywic poliestrowych
T-L-4Otrzymywanie wzajemnie przenikających się sieci polimerowych (IPN)
T-L-3Sieciowanie żywic epoksydowych
T-L-5Modyfikacja polimerów termoplastycznych nanocząstkami metodą wytłaczania
T-L-6Przetwarzanie termoplastycznych nanomateriałów polimerowych metodą wtrysku
T-L-7Wytwarzanie nanomateriałów lanych na bazie PMMA
T-L-11Ocena właściwości termicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych
T-L-8Sieciowanie żywic reaktywnych w obecności nanocząstek
T-L-9Wytwarzanie nanomateriałów polimerowych na bazie żywic poliestrowych techniką RTM
T-L-10Ocena właściwości mechanicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład informacyjny
M-1Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Określenie umiejętności i kompetencji studenta w zakresie stosowania wiedzy dot. rodzajów struktur nanomateriałów polimerowych, sposobu ich regulacji i wytwarzania/przetwarzania oraz podstawowych metod oceny właściwości nanomateriałów polimerowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie charakteryzuje się kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
3,0Student charakteryzuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych. Student nie wykazuje otwartości na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
3,5Student charakteryzuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz ograniczoną otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
4,0Student charakteryzuje się kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii materiałów polimerowych. Student wykazuje ograniczoną kreatywność w zakresie stosowania zdobytej wiedzy dot. właściwości nanomateriałów polimerowych oraz ograniczoną otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
4,5Student charakteryzuje się kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz ograniczoną otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym
5,0Student charakteryzuje się kreatywnością w zakresie stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności dotyczących nanotechnologii i właściwości nanomateriałów polimerowych oraz otwartością na stosowanie nanomateriałów polimerowych w praktyce zawodowej i życiu prywatnym