Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
Sylabus przedmiotu Funkcjonalne materiały polimerowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Funkcjonalne materiały polimerowe | ||
Specjalność | Mikro i nanotechnologie materiałów polimerowych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marta Piątek-Hnat <marp@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowanie treści z zakresu chemii polimerów, chemii fizycznej polimerów, podstaw technologii materiałów polimerowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wybranymi funkcjonalnymi materiałami polimerowymi i ich zastosowaniem |
C-2 | Wykształcenie umiejętności posługiwania się wiedzą z zakresu chemii i technologii polimerów. |
C-3 | Nabycie umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji dot. tematyki przedmiotu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie się z nowoczesnymi materiałami opakowaniowymi w Firmie | 6 |
T-L-2 | Wykorzystanie materiałow polimerowych w stomatologii - spotkanie ze stomatologiem | 2 |
T-L-3 | Prezentacje studentów dot. zastosowań funkcjonalnych materiałów polimerowych | 12 |
T-L-4 | Polimerowe materiały funkcjonalne w ogniwach słonecznych - Firma | 6 |
T-L-5 | Dyskusja wybranych zagadnień - "burza mózgów" | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe grupy materiałów polimerowych | 2 |
T-W-2 | Polimery ciekłokrystaliczne | 4 |
T-W-3 | Membrany polimerowe | 4 |
T-W-4 | Biomateriały polimerowe | 4 |
T-W-5 | Polimery fotoaktywne | 2 |
T-W-6 | Polimery stosowane w elektronice i optoelektronice | 2 |
T-W-7 | Polimery termoodporne | 3 |
T-W-8 | Polimery węglowe | 2 |
T-W-9 | Włókna do zastosowań specjalnych | 3 |
T-W-10 | Polimery supramolekularne | 2 |
T-W-11 | Kolokwium zaliczeniowe | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Zapoznanie się z literaturą dot. przedmiotu | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne - prezentacje przygotowane przez studentów oraz dyskusja |
M-3 | Zajęcia dydaktyczne w firmach zewnętrznych |
M-4 | Prelekcja zaproszonego specjalisty |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: Udział w dyskusji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D14-07_W01 Student powinien mieć poszerzoną wiedzę na temat funkcjonalnych materiałów polimerowych i kierunków ich zastosowania. | TCH_2A_W01, TCH_2A_W05, TCH_2A_W11 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04 | InzA2_W01, InzA2_W05 | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
TCH_2A_D14-07_W02 Student powinien mieć wiedzę o nowych funkcjonalnych materiałach polimerowych oraz kierunkach rozwoju tych materiałów. | TCH_2A_W12 | T2A_W05, T2A_W06 | InzA2_W01 | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-10 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D14-07_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych itp. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U06 | T2A_U01, T2A_U05 | — | C-3 | T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2 | M-2 | S-1, S-2 |
TCH_2A_D14-07_U02 Student potrafi przygotowac i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień związanych z tematyką przedmiotu. | TCH_2A_U05, TCH_2A_U09 | T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10 | InzA2_U01, InzA2_U03 | C-3 | T-L-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D14-07_K01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w czasie ćwiczeń audytoryjnych, dba o poprawną terminologię z zakresu przedmiotu. | TCH_2A_K01 | T2A_K02, T2A_K06 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-3, C-2 | T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5 | M-3, M-4, M-2 | S-1, S-2 |
TCH_2A_D14-07_K02 Student jest przygotowany do wykorzystania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku pracy, otwarty na nowe technologie. | TCH_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K03 | — | C-3, C-2 | T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5 | M-3, M-4, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D14-07_W01 Student powinien mieć poszerzoną wiedzę na temat funkcjonalnych materiałów polimerowych i kierunków ich zastosowania. | 2,0 | Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnych funkcjonalnych materiałów polimerowych. |
3,0 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka podstawowych funkcjonalnych materiałów polimerowych. | |
3,5 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka funkcjonalnych materiałów polimerowych. | |
4,0 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe. | |
4,5 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz podać ich zastosowanie. | |
5,0 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz podać ich zastosowanie. | |
TCH_2A_D14-07_W02 Student powinien mieć wiedzę o nowych funkcjonalnych materiałach polimerowych oraz kierunkach rozwoju tych materiałów. | 2,0 | Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnych funkcjonalnych materiałów polimerowych. |
3,0 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka podstawowych funkcjonalnych materiałów polimerowych. | |
3,5 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka funkcjonalnych materiałów polimerowych. | |
4,0 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań. | |
4,5 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań. Ma wiedzę o nowych materiałach. | |
5,0 | Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań. Ma wiedzę o nowych materiałach i kierunkach rozwoju. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D14-07_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych itp. | 2,0 | Student nie potrafi znależć informacji na zadany temat w literaturze, w bazach danych. |
3,0 | Student słabo orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. | |
3,5 | Student potrafi znależć informacje na zadany temat, ale nie potrafi ich uporządkować. | |
4,0 | Student dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi się nimi właściwie posłużyć. | |
4,5 | Student dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi je poprawnie uporządkować i opracować. | |
5,0 | Student bardzo dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi je dobrze analizawać, porządkować i opracować. | |
TCH_2A_D14-07_U02 Student potrafi przygotowac i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień związanych z tematyką przedmiotu. | 2,0 | Student nie potrafi przygotować prezentacji na zadany temat. |
3,0 | Student potrafi przygotować prezentację, ale nie potrafi odpowiednio dobrać treści na zadany temat. | |
3,5 | Student potrafi przygotować prezentację na zadany temat, ale słabo ją przedstawia. | |
4,0 | Student potrafi przygotować dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na dobrym poziomie. | |
4,5 | Student potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na dobrym poziomie. | |
5,0 | Student potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na bardzo dobrym poziomie, poprawnie posługując się językiem technicznym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D14-07_K01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w czasie ćwiczeń audytoryjnych, dba o poprawną terminologię z zakresu przedmiotu. | 2,0 | Student nie wykorzystuje przekazywanej mu wiedzy, nie zna terminologii z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student biernie, w małym zakresie korzysta z przekazanej mu wiedzy, nie dba o poprawną terminologię. | |
3,5 | Student w małym zakresie korzysta z przekazanej mu wiedzy, wykazuje małą aktywność ale nie dba o poprawną terminologię. | |
4,0 | Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa. | |
4,5 | Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa, dbałość o poprawną terminologię chemiczną i techniczną. | |
5,0 | Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa, dbałość o poprawną terminologię chemiczną i techniczną. | |
TCH_2A_D14-07_K02 Student jest przygotowany do wykorzystania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku pracy, otwarty na nowe technologie. | 2,0 | Student nie wykazuje chęci zdobywania wiedzy. |
3,0 | Student ma wiedzę na pewnym poziomie i nie wykazuje chęci jej poszerzania. | |
3,5 | Student ma wiedzę na pewnym poziomie, wykazuje chęci jej poszerzania. | |
4,0 | Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju, otwarty na nowe technologie. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju, otwarty na nowe technologie, kreatywny. |
Literatura podstawowa
- praca zbiorowa pod red. Z. Florjańczyka, St. Penczka, Chemia polimerów, tom III, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998
- J. R. Rabek, Współczesna wiedza o polimerach, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2009
- W. Szlezyngier, Tworzywa sztuczne, tom 3, FOSZE, Rzeszów, 1999