Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D14-08_U01 | Określenie umiejętności doboru rodzaju tworzywa sztucznego, nanonapełniacza na właściwości nanokompozytów polimerowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_U06 | potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy |
TCH_2A_U07 | ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U10 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U11 | potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U12 | potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z:
A. Wiadomościami ogólnymi i podstawowymi, rozróżnianiem głównych grup tworzyw sztucznych.
B. Typami tworzyw sztucznych.
B1. Tworzywa termoplastyczne - wiadomości ogólne.
B2. Rodzaje i podział poliolefin.
B3. Polistyren i jego komonomery.
B4. Poliestry.
B5. Poliaminy.
B6. Tworzywa duroplastyczne - wiadomości ogólne
B7. Żywice epoksydowe.
B8. Żywice poliestrowe i winyloestrowe – właściwości i zastosowanie.
B9. Poliuretany – surowce, właściwości i zastosowanie.
B10. Tworzywa krzemoorganiczne – właściwości i zastosowanie.
B11. Żywice fenylowo-formaldehydowe i moczniko-formaldehydowe.
C. Rodzajami nanonapełniaczy.
C1. Otrzymywania i rodzaje nanorurek węglowych i grafenów.
C2. Modyfikacja i otrzymywanie modyfikowanych bentonitów.
C3. Opis ogólny i sposoby otrzymywania nanokrzemionek i nanofosforanów.
C4. Inne rodzaje nanonapełniaczy.
D. Sposobami otrzymywania nanokompozytów.
D1. Metoda roztworowa.
D2. Otrzymywanie nanokompozytów in situ.
D3. Inne sposoby otrzymywania nanokompozytów. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Wiadomości ogólne i podstawowe, główne grupy tworzyw sztucznych |
---|
T-L-3 | Sposoby otrzymywania nanokompozytów |
T-L-2 | Rodzaje i otrzymywanie nanonapełniaczy |
Metody nauczania | M-4 | Pokaz |
---|
M-5 | Seminarium |
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Gry dydaktyczne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta po wykładzie informującym o głównych grupach tworzyw sztucznych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta po wykładzie informującym o rodzajach nanonapełniaczy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta po wykładzie informującym o sposobach otrzymywania nanokompozytów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób określić różnic pomiędzy tworzywami
sztucznymi |
3,0 | Student potrafi w najprostszy sposób określić różnice pomiędzy tworzywami
sztucznymi |
3,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy tworzywami sztucznymi i rodzajami nanonapełniaczy |
4,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy tworzywami sztucznymi i rodzajami nanonapełniaczy, sposobem ich otrzymywania |
4,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy tworzywami sztucznymi i rodzajami nanonapełniaczy, sposobem ich otrzymywania, dobrać materiały modyfikujące w zależności od pożądanych właściwości nanonakompozytów |
5,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy tworzywami sztucznymi i rodzajami nanonapełniaczy, sposobem ich otrzymywania, dobrać materiały modyfikujące w zależności od pożądanych właściwości nanokompozytu. Student potrafi dobrać sposób otrzymywania nanokompozytu w zależności od rodzaju tworzywa sztucznego i nanonapełniacza |