Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BL_1A_BL-S-P1_U01 | Student wykorzystuje metody, techniki i narzędzia stosowane w
miejscu odbywania praktyki oraz analizuje dane uzyskane w
trakcie realizacji powierzonego zadania i formułuje wnioski. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BL_1A_U03 | wykorzystuje wiedzę w celu charakteryzowania i klasyfikacji organizmów żywych w oparciu o źródła monograficzne; analizuje rozprzestrzenianie i przyczyny wędrówek organizmów żywych; umie w oparciu o systematykę rozpoznać typy, gromady, gatunki organizmów zwierzęcych; analizuje rozprzestrzenianie się owoców i nasion; posiada umiejętność rozpoznawania ważniejszych gatunków roślin krajowych; umie charakteryzować rośliny korzystając ze źródeł monograficznych; posiada praktyczne umiejętności obserwacji roślin w miejscu ich występowania; potrafi określić czynności mające na celu racjonalne gospodarowanie zwierzyną zgodnie z założeniami ochrony przyrody oraz zgodnie z gospodarką rolną i leśną; |
---|
BL_1A_U04 | wykorzystuje wiedzę z zakresu mikrobiologii; wykazuje umiejętność obsługi mikroskopu; wykazuje umiejętności stosowania wybranych metod kontroli czystości mikrobiologicznej; posiada umiejętność hodowli drobnoustrojów; posiada umiejętność rozumienia mechanizmów warunkujących wirulencję drobnoustrojów i wpływające na ich rozwój, potrafi rozpoznawać wybrane jednostki chorobowe organizmów; umie interpretować wyniki w celu różnicowania stanów fizjologicznych i patologicznych organizmów; posługuje się podstawowymi pojęciami z zakresu równowagi redukcyjno-oksydacyjnej komórki i organizmu; umie scharakteryzować podstawowe funkcje układu odpornościowego; potrafi opisać najważniejsze mechanizmy reakcji immunologicznych, potrafi posługiwać się podstawowymi terminami immunologicznymi; |
BL_1A_U12 | posługuje się kluczowymi pojęciami z zakresu chemii bioorganicznej; umie przewidywać przebieg reakcji związków organicznych; wykorzystuje metody analizy instrumentalnej stosowanej w chemii organicznej i biochemicznej; analizuje informacje wynikające z różnic w profilach białkowych; zna podstawowe zasady analiz proteomicznych; analizuje zmiany w organizmie powstające przy zażywaniu wybranych substancji; |
BL_1A_U16 | umie zaprezentować metody biotechnologiczne w ograniczeniu skażenia środowiska; wykazuje powiązania pomiędzy środowiskiem a oddziaływaniem substancji szkodliwych; umie ocenić ich niebezpieczeństwo dla organizmów oraz wpływ na czynniki abiotyczne; zna fizykochemiczne metody oznaczania stężeń substancji niebezpiecznych; potrafi przeprowadzić proste analizy określające działanie substancji na układy biologiczne pod opieką prowadzącego; orientuje się w podstawach prawnych i zagadnieniach ekonomicznych dotyczących problemu ochrony środowiska; rozróżnia formy ochrony przyrody; posługuje się zagadnieniami z zakresu rozwoju biotechnologii; |
BL_1A_U07 | umie omówić budowę, położenie i funkcje poszczególnych tkanek, narządów, układów oraz stanów aktywności i spoczynku organizmów żywych; potrafi wskazać wpływ czynników środowiskowych na przebieg wszelkich procesów w organizmach żywych; określić strategię zmian przystosowawczych; umie przygotować preparaty histologiczne, rozpoznawać poszczególne tkanki, właściwie opisując i interpretując preparat mikroskopowy; |
BL_1A_U05 | posługuje się podstawowymi zagadnieniami z zakresu budowy, struktury i funkcji komórek organizmów zwierzęcych; potrafi wskazać zalety osobników płciowych i przewagi selekcyjnej ich potomstwa; potrafi wskazać metody jakimi określone procesy mogą byś analizowane; potrafi przeprowadzić pod opieką opiekuna proste doświadczenia in vitro; |
BL_1A_U13 | posługuje się aktualnymi zagadnieniami z zakresu informatyki i technologii informatycznej; posiada praktyczne umiejętności obsługi komputera w zakresie części programu Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych; |
BL_1A_U06 | posiada umiejętność rozumienia mechanizmów determinujących funkcje życiowe, ontogenezę; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami biologii molekularnej, inżynierii genetycznej, potrafi określić obszary, w których wykorzystuje się techniki molekularne; potrafi przeprowadzić proste analizy molekularne pod opieką prowadzącego; posiada umiejętności analizy i interpretacji wyników; |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studenta z podstawami funkcjonowania i zasadami organizacji pracy w jednostce przyjmującej studenta na praktykę. |
---|
C-1 | Kształtowanie umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy zawodowej w jednostkach działających w obszarze nauk biologicznych i pokrewnych (np. laboratoriach badawczych, diagnostycznych, przemysłowych, instytucjach naukowych, jednostkach administracji publicznej). |
Treści programowe | T-PR-1 | 1. Poznanie zagadnień organizacyjno-prawnych dotyczących jednostki będącej miejscem praktyk (cele i zadania jednostki, struktura i organizacja jednostki, przepisy obowiązujące w jednostce, w tym przepisy BHP i p.poż. itp.).
2. Poznanie podstawowych metod, technik i narzędzi niezbędnych do realizacji zadań wykonywanych w jednostce będącej miejscem praktyk.
3. Poznanie sposobu przygotowania i prowadzenia dokumentacji w jednostce będącej miejscem
praktyki. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metody dydaktyczne zależne są od profilu jednostki przyjmującej studenta na praktykę np: wykład informacyjny, demonstracja, obserwacja, praca laboratoryjna, praca terenowa. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student słabo posługuje się technikami i narzędziami badawczymi stosowanymi w pracy laboratoryjnej/terenowej. Z pomocą opiekuna analizuje dane uzyskane w trakcie realizacji powierzonego zadania i formułuje wnioski. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |