Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BL_2A_C19_U01 | Student wykorzystuje metody, techniki i narzędzia stosowane w
miejscu odbywania praktyki oraz analizuje dane uzyskane w
trakcie realizacji powierzonego zadania i formułuje wnioski. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BL_2A_U09 | potrafi wykorzystać techniki molekularne stosowane w taksonomii roślin, zwierząt i ludzi, rozumie budowę i funkcje genomu organizmów eukariotycznych oraz procesy dziedziczenia, wykorzystuje metody biologii molekularnej; |
---|
BL_2A_U01 | potrafi stosować normy etyczne w pracy zawodowej biologa, potrafi postępować etycznie w pracy z materiałem biologicznym, postępuje zgodnie z zasadami bioetyki i etyki zawodowej, posiada pogłębioną wiedzę teoretyczną pozwalająca na opis i wyjaśnianie procesów zachodzących w przyrodzie, dostrzega i wykorzystuje aspekty społeczne w pracy biologa; |
BL_2A_U10 | posiada umiejętności prowadzenia monitoringu środowiskowego, opisuje zależności między organizmami a środowiskiem, rozumie zróżnicowanie, występowania oraz wpływ mikroorganizmów na zwierzęta, ludzi i rośliny, rozumienia zasady funkcjonowania żywych organizmów na poszczególnych poziomach ich organizacji, ocenia zjawiska zachodzące w środowisku; |
BL_2A_U16 | przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, potrafi określić niebezpieczeństwo w pracy biologa, potrafi z zastosowaniem zasad BHP reagować w sytuacjach niebezpiecznych; |
BL_2A_U06 | potrafi przeprowadzać specjalistyczne prace eksperymentalne, potrafi stosować metody biologii i diagnostyki laboratoryjnej, potrafi wykonywać analizy laboratoryjne i posługiwać się sprzętem analitycznym i aparaturą badawczą, posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego, potrafi przeprowadzić badanie lub eksperyment z zastosowaniem zaawansowanych technik mikroskopowych |
Cel przedmiotu | C-1 | Kształtowanie umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy zawodowej w jednostkach działających w obszarze nauk biologicznych i pokrewnych (np. laboratoriach badawczych, diagnostycznych, przemysłowych, instytucjach naukowych, jednostkach administracji publicznej). |
---|
C-2 | Zapoznanie studenta z podstawami funkcjonowania i zasadami organizacji pracy w jednostce przyjmującej studenta na praktykę. |
C-3 | Zapoznanie studenta ze specyfiką pracy na różnych stanowiskach. |
C-4 | Poznanie własnych możliwości na rynku pracy. |
Treści programowe | T-PR-1 | 1. Poznanie zagadnień organizacyjno-prawnych dotyczących jednostki będącej miejscem praktyk (cele i zadania jednostki, struktura i organizacja jednostki, przepisy obowiązujące w jednostce, w tym przepisy BHP i p.poż. itp.).
2. Poznanie podstawowych metod, technik i narzędzi niezbędnych do realizacji zadań wykonywanych w jednostce będącej miejscem praktyk.
3. Poznanie sposobu przygotowania i prowadzenia dokumentacji w jednostce będącej miejscem praktyki. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metody dydaktyczne zależne są od profilu jednostki przyjmującej studenta na praktykę np: wykład informacyjny, demonstracja, obserwacja, praca laboratoryjna, praca terenowa. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Opis zadań wykonywanych podczas praktyk zawarty w dzienniczku praktyk. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student słabo posługuje się technikami i narzędziami badawczymi stosowanymi w pracy laboratoryjnej/terenowej. Z pomocą opiekuna analizuje dane uzyskane w trakcie realizacji powierzonego zadania i formułuje wnioski. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |