Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji zwierzęcej i ochronie środowiska z przedmiotami wyrównującymi efekty inżynierskie
Sylabus przedmiotu Praktyka specjalizacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka specjalizacyjna | ||
Specjalność | Bioinżynieria produkcji żywności z przedmiotami wyrównującymi efekty inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu biologii, mikrobiologii, enzymologii, genetyki, ochrony środowiska. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kształtowanie umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy zawodowej w jednostkach biotechnologicznych i pokrewnych. |
C-2 | Zapoznanie z pracą w przemyśle biotechnologicznym i przemysłach pokrewnych, pracy w laboratoriach badawczych, kontrolnych i diagnostycznych, wykonywania podstawowej analityki i prac badawczych z użyciem materiału biologicznego, obsługi aparatury badawczej i/lub urządzeń technologicznych. |
C-3 | Wykształcenie umiejętności wykorzystywania wiedzy kierunkowej i specjalistycznej w pracy zawodowej. |
C-4 | Poznanie własnych możliwości na rynku pracy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | 1. Poznanie zagadnień organizacyjno-prawnych dotyczących jednostki, będącej miejscem praktyk (cele i zadania jednostki, struktura i organizacja jednostki, przepisy obowiązujące w jednostce, w tym przepisy BHP i p.poż. itp.). 2. Poznanie podstawowych metod, technik i narzędzi niezbędnych do realizacji zadań wykonywanych w jednostce będącej miejscem praktyk. 4. Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu: biotechnologii w produkcji zwierzęcej/biotechnologii w produkcji roślinnej/ biotechnologii w ochronie środowiska/ biotechnologii przemysłowej/ przygotowania materiałów i prowadzenia analiz w specjalistycznych laboratoriach. 3. Poznanie sposobu przygotowania i prowadzenia dokumentacji w jednostce będącej miejscem praktyki. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Wykonywanie zadań związanych z realizacją praktyki zawodowej. | 240 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody dydaktyczne zależne są od profilu jednostki przyjmującej studenta na praktykę np: wykład informacyjny, demonstracja, obserwacja, praca laboratoryjna, praca terenowa itp. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Opis zadań wykonywanych podczas praktyk zawarty w dzienniczku praktyk. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Złożenie 2 konspektów dotyczących zagadnień merytorycznie związanych z realizowaną praktyką. Dzienniczek praktyk. Zaliczenie ustne po zakończeniu praktyk przed komisją. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BT-S-P2_W01 Student posiada wiedzę niezbędną do prawidłowego wykonywania określonych czynności zawodowych. | — | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BT-S-P2_U01 Student wykorzystuje metody, techniki i narzędzia stosowane w miejscu odbywania praktyki oraz analizuje dane uzyskane w trakcie realizacji powierzonego zadania i formułuje wnioski. | — | — | — | C-1, C-2 | — | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BT-S-P2_K01 Student jest świadomy konieczności uzupełniania posiadanej wiedzy i rozwijania swoich umiejętności zawodowych. | — | — | — | — | — | — | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BT-S-P2_W01 Student posiada wiedzę niezbędną do prawidłowego wykonywania określonych czynności zawodowych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę niezbędną do prawidłowego wykonywania określonych czynności zawodowych w danym zakładzie pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BT-S-P2_U01 Student wykorzystuje metody, techniki i narzędzia stosowane w miejscu odbywania praktyki oraz analizuje dane uzyskane w trakcie realizacji powierzonego zadania i formułuje wnioski. | 2,0 | |
3,0 | Student w niewielkim zakresie posługuje się technikami i narzędziami badawczymi stosowanymi w danym zakładzie pracy. Z pomocą opiekuna analizuje dane uzyskane w trakcie realizacji powierzonego zadania i formułuje wnioski. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BT-S-P2_K01 Student jest świadomy konieczności uzupełniania posiadanej wiedzy i rozwijania swoich umiejętności zawodowych. | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy konieczności zdobywania umiejętności praktycznych związanych ze studiowanym kierunkiem, ale nie przejawia aktywnej postawy wobec kształcenia ustawicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zarządzenie nr 169 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 20 listopada 2009 roku, 2011