Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji roślinnej

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność Bioinżynieria produkcji żywności
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 20 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Zagadnienia chemiczne2
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne2
T-LK-3Atomy1
T-LK-4Organizmy żywe1
T-LK-5Rozmnażanie roślin1
T-LK-6Fotosynteza1
T-LK-7Rozmnażanie człowieka1
T-LK-8Choroby genetyczne1
T-LK-9Żywienie. GMO1
T-LK-10Zdrowie i higiena pracy1
T-LK-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste1
T-LK-12Układ krążenia1
T-LK-13Układ trawienny1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia audytoryjne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć70
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BPŻ-S-07.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BT_2A_W05C-1T-LK-6, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-13, T-LK-7, T-LK-11, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1M-1, M-3, M-2, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BPŻ-S-07.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
BT_2A_U03C-1T-LK-6, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-13, T-LK-7, T-LK-11, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1M-1, M-4, M-3, M-2, M-6S-2
BT_2A_BPŻ-S-07.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
BT_2A_U03C-2T-LK-6, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-13, T-LK-7, T-LK-11, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1M-1, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BPŻ-S-07.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
BT_2A_K01, BT_2A_K07C-2T-LK-6, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-13, T-LK-7, T-LK-11, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BPŻ-S-07.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BPŻ-S-07.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
BT_2A_BPŻ-S-07.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BPŻ-S-07.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. N. Brieger, A. Pohl, VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
  2. K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004

Literatura dodatkowa

  1. G. Baranowski, UNIWERSYTECKI SŁOWNIK TEMATYCZNY JĘZYKA ANGIELSKIEGO, Kanion, 2005
  2. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. ANGIELSKO-POLSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1995
  3. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
  4. Duden/Oxford, SŁOWNIK OBRAZKOWY ANGIELSKO-POLSKI, Wiedza Powszechna, 1994
  5. A.Maley, SHORT AND SWEET, Penguin Books, 1995
  6. M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011
  7. P. Słomski, PODRĘCZNY SŁOWNIK MEDYCYNY. ANGIELSKO-POLSKI. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Lekarskie, 1996

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Zagadnienia chemiczne2
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne2
T-LK-3Atomy1
T-LK-4Organizmy żywe1
T-LK-5Rozmnażanie roślin1
T-LK-6Fotosynteza1
T-LK-7Rozmnażanie człowieka1
T-LK-8Choroby genetyczne1
T-LK-9Żywienie. GMO1
T-LK-10Zdrowie i higiena pracy1
T-LK-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste1
T-LK-12Układ krążenia1
T-LK-13Układ trawienny1
15

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia audytoryjne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć70
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-S-07.1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W05wykazuje znajomość języka obcego na poziomie B2+ rozszerzoną o słownictwo fachowe w zakresie biotechnologii
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-6Fotosynteza
T-LK-12Układ krążenia
T-LK-9Żywienie. GMO
T-LK-8Choroby genetyczne
T-LK-13Układ trawienny
T-LK-7Rozmnażanie człowieka
T-LK-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-LK-10Zdrowie i higiena pracy
T-LK-4Organizmy żywe
T-LK-5Rozmnażanie roślin
T-LK-3Atomy
T-LK-1Zagadnienia chemiczne
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-S-07.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-6Fotosynteza
T-LK-12Układ krążenia
T-LK-9Żywienie. GMO
T-LK-8Choroby genetyczne
T-LK-13Układ trawienny
T-LK-7Rozmnażanie człowieka
T-LK-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-LK-10Zdrowie i higiena pracy
T-LK-4Organizmy żywe
T-LK-5Rozmnażanie roślin
T-LK-3Atomy
T-LK-1Zagadnienia chemiczne
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-S-07.1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-6Fotosynteza
T-LK-12Układ krążenia
T-LK-9Żywienie. GMO
T-LK-8Choroby genetyczne
T-LK-13Układ trawienny
T-LK-7Rozmnażanie człowieka
T-LK-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-LK-10Zdrowie i higiena pracy
T-LK-4Organizmy żywe
T-LK-5Rozmnażanie roślin
T-LK-3Atomy
T-LK-1Zagadnienia chemiczne
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-S-07.1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej, ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
BT_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-6Fotosynteza
T-LK-12Układ krążenia
T-LK-9Żywienie. GMO
T-LK-8Choroby genetyczne
T-LK-13Układ trawienny
T-LK-7Rozmnażanie człowieka
T-LK-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-LK-10Zdrowie i higiena pracy
T-LK-4Organizmy żywe
T-LK-5Rozmnażanie roślin
T-LK-3Atomy
T-LK-1Zagadnienia chemiczne
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
3,5
4,0
4,5
5,0