Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji roślinnej

Sylabus przedmiotu German language:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot German language
Specjalność Biotechnology in animal production and environmental protection
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Miklewicz <Izabela.Miklewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Ewa Górska <Ewa.Gorska@zut.edu.pl>, Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Katarzyna Krupka-Burzec <Katarzyna.Krupka-Burzec@zut.edu.pl>, Iwona Lewandowska <Iwona.Lewandowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język niemiecki
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wybrane zagadnienia z historii biotechnologii - teoria dziedziczenia wg Mendla - chromosomowa teoria dzidziczności - genetyka molekularna - molekularna podstawa dzidziczenia - ekspresja genetyczna15
T-L-2Zastosowanie biotechnologii - w przemyśle (farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym) - w produkcji zwierzęcej - w produkcji roślinnej15
30
laboratoria
T-L-1Zastosowanie biotechnologii - w produkcji roślinnej - w ochronie środowiska Metody biotechnologiczne Manipulacje genetyczne15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-07.2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BT_2A_W05C-1T-L-2, T-L-1M-3, M-2, M-1, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-07.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
BT_2A_U03C-1T-L-2, T-L-1M-4, M-3, M-2, M-1, M-6S-1
BT_2A_BTZ-A-07.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
BT_2A_U03C-2T-L-2, T-L-1M-1, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-07.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
BT_2A_K01, BT_2A_K07C-2T-L-2, T-L-1M-3, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-07.2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-07.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
BT_2A_BTZ-A-07.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-07.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Duden, Basis Wissen Schule, Biologie Abitur, Bibliographisches Institut + Brockhaus, 2007, 2. Auflage
  2. Walter Kleesattel, Cornelsen Abiturwissen Kompakt Biologie, Cornelsen Scriptor, 2004
  3. Wikipedia, xyz, xyz, xyz, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wybrane zagadnienia z historii biotechnologii - teoria dziedziczenia wg Mendla - chromosomowa teoria dzidziczności - genetyka molekularna - molekularna podstawa dzidziczenia - ekspresja genetyczna15
T-L-2Zastosowanie biotechnologii - w przemyśle (farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym) - w produkcji zwierzęcej - w produkcji roślinnej15
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zastosowanie biotechnologii - w produkcji roślinnej - w ochronie środowiska Metody biotechnologiczne Manipulacje genetyczne15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-07.2_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W05wykazuje znajomość języka obcego na poziomie B2+ rozszerzoną o słownictwo fachowe w zakresie biotechnologii
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-2Zastosowanie biotechnologii - w przemyśle (farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym) - w produkcji zwierzęcej - w produkcji roślinnej
T-L-1Wybrane zagadnienia z historii biotechnologii - teoria dziedziczenia wg Mendla - chromosomowa teoria dzidziczności - genetyka molekularna - molekularna podstawa dzidziczenia - ekspresja genetyczna
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-07.2_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-2Zastosowanie biotechnologii - w przemyśle (farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym) - w produkcji zwierzęcej - w produkcji roślinnej
T-L-1Wybrane zagadnienia z historii biotechnologii - teoria dziedziczenia wg Mendla - chromosomowa teoria dzidziczności - genetyka molekularna - molekularna podstawa dzidziczenia - ekspresja genetyczna
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-1zajęcia praktyczne
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-07.2_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-2Zastosowanie biotechnologii - w przemyśle (farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym) - w produkcji zwierzęcej - w produkcji roślinnej
T-L-1Wybrane zagadnienia z historii biotechnologii - teoria dziedziczenia wg Mendla - chromosomowa teoria dzidziczności - genetyka molekularna - molekularna podstawa dzidziczenia - ekspresja genetyczna
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-07.2_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej, ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
BT_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-2Zastosowanie biotechnologii - w przemyśle (farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym) - w produkcji zwierzęcej - w produkcji roślinnej
T-L-1Wybrane zagadnienia z historii biotechnologii - teoria dziedziczenia wg Mendla - chromosomowa teoria dzidziczności - genetyka molekularna - molekularna podstawa dzidziczenia - ekspresja genetyczna
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
3,5
4,0
4,5
5,0