Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnology in animal production and environmental protection
Sylabus przedmiotu Master workshop:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Master workshop | ||
Specjalność | Biotechnology in animal production and environmental protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza kierunkowa oraz poszerzona wiedza na temat działalności badawczej jednostki Promotora |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem kursu jest zapoznanie studenta z zasadami i sposobem realizacji pracy magisterskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Realizacja części badawczej pracy magisterskiej prowadzona w Jednostce Promotora | 30 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Realizacja części badawczej pracy magisterskiej prowadzona w Jednostce Promotora | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 20 |
A-L-3 | Praca własna studenta koordynowana indywidualnie z Promotorem i zgodna ze specyfiką pracy magisterskiej (opracowywanie wyników badań, wyszukiwanie publikacji, tłumaczenie tekstów naukowych, itp.) | 40 |
90 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 20 |
A-L-3 | Praca własna studenta koordynowana indywidualnie z Promotorem i zgodna ze specyfiką pracy magisterskiej (opracowywanie wyników badań, wyszukiwanie publikacji, tłumaczenie tekstów naukowych, itp.) | 40 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Objaśnienie |
M-3 | Praca laboratoryjna związana z realizacją pracy magisterskiej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ciągła ocena pracy studenta |
S-2 | Ocena podsumowująca: Obrona pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A1_W01 Student posiada wiedzę umożliwiającą realizację pracy magisterskiej w wybranej jednostce | BT_2A_W11 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A1_U01 Student posiada umiejętności pozwalające na zrealizowanie tematu badwczego w ramach pracy magisterskiej pod kierunkiem Promotora | BT_2A_U05, BT_2A_U09 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A1_K01 Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą | BT_2A_K04 | — | — | C-1 | — | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A1_W01 Student posiada wiedzę umożliwiającą realizację pracy magisterskiej w wybranej jednostce | 2,0 | Student nie zna zasad pisania pracy magisterskiej |
3,0 | Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, jednak wykazuje bardzo małą samodzielność w jej realizacji. | |
3,5 | Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, wykonuje ją jednak z dużą pomocą promotora. | |
4,0 | Student dobrze zna zasady pisania pracy magisterskiej i wykonuje ją z niewielką tylko pomocą promotora. | |
4,5 | Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje i pisze ją niemal samodzielnie. Wykazuje dużą kreatywność i w bardzo niewielkim stopniu korzysta z pomocy promotora. | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje bardzo dużą kreatywność podczas jej realizacji. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A1_U01 Student posiada umiejętności pozwalające na zrealizowanie tematu badwczego w ramach pracy magisterskiej pod kierunkiem Promotora | 2,0 | Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przygotować ani zaprezentować swojej pracy magisterskiej. |
3,0 | Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Przygotowuje i prezentuje swoją pracę magisterską z bardzo dużą pomoca promotora. | |
3,5 | Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora. Wymaga pomocy w przygotowaniu się do obrony. | |
4,0 | Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się niemal samodzielnie. | |
4,5 | Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się samodzielnie. | |
5,0 | Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą. Samodzielnie przygotowuje sie do obrony pracy dyplomowej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A1_K01 Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą | 2,0 | Student nie wykazuje przekonania o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu nie wykazuje podejścia naukowego, nie rozumie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą |
3,0 | Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Student wykazuje przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych, w ich interpretowniu wykazuje podejście naukowe, rozumie etyczne i społeczne aspekty związane z pracą badawczą |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
- Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Pilitechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
Literatura dodatkowa
- Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969