Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt

Sylabus przedmiotu Język francuski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język francuski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 20 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.4
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire2
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna2
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz2
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich2
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie2
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt2
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie. Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań.2
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne20
A-L-2Przygotowanie się do zajęć65
A-L-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_ZO-A1.2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
ZO_2A_W03C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-3, M-1, M-2, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_ZO-A1.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
ZO_2A_U05C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-3, M-1, M-2, M-4, M-6S-1
ZO_2A_ZO-A1.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
ZO_2A_U05C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_ZO-A1.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
ZO_2A_K02C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-3, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_ZO-A1.2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_ZO-A1.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_2A_ZO-A1.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_ZO-A1.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. XYZ, Materiały uczelniane z informatora dla studentów np.: Specjalność : Hodowla zwierząt gospodarskich. Specjalizacja : Agroturystyka. Specjalność : Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych. Specjalność : Ekologia i profilaktyka zwierząt.zwierzęcej, 2011
  2. XYZ, http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_maladies_animales_%C3%A0_d%C3%A9claration_obligatoire_en_France http://ethique.ipbs.fr/zoonosesom.html http://fr.wikipedia.org/wiki/Grippe_aviaire, 2011
  3. XYZ, http://www.h3d-insecticides.com/1182-protection-et-hygiene-des-animaux, 2011
  4. XYZ, http://volaillepoultry.pagesperso-orange.fr/conseils.html, 2011
  5. XYZ, http://www.route124.fr/Eleveurs-bio-de-chevres-et-brebis, 2011
  6. XYZ, http://fr.wikipedia.org/wiki/Tourisme_alternatif http://fr.wikipedia.org/wiki/Tourisme_rural, 2011
  7. XYZ, http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais/pelleterie/59095 http://www.association-tours-de-crocq.fr/la-pelleterie, 2011
  8. XYZ, http://www.biostymulatory.pl/, 2011
  9. XYZ, http://perspective.usherbrooke.ca/bilan/stats/0/2000/fr/5/carte/RS.WOO.PROD.PP.MT/x.html, 2011
  10. XYZ, http://copainsdavant.linternaute.com/groupe, 2011
  11. XYZ, http://www.protection-des-animaux.org/ http://refuges.animaux.ws/tag-refuge-animaux, 2011
  12. XYZ, http://philo-lettres.pagesperso-orange.fr/la_fontaine1.htm, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.4
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire2
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna2
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz2
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich2
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie2
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt2
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie. Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań.2
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne20
A-L-2Przygotowanie się do zajęć65
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_ZO-A1.2_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W03wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego w języku obcym, obowiązujęcego w zootechnice
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie. Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań.
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_ZO-A1.2_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U05Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2+Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, potrafi komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i opracowanie na znany mu temat
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie. Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań.
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_ZO-A1.2_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U05Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2+Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, potrafi komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i opracowanie na znany mu temat
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie. Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań.
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_ZO-A1.2_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod.
T-L-2Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire
T-L-3Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna
T-L-4Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz
T-L-5Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich
T-L-6Futrzarstwo Pelleterie
T-L-7Biostymulatory w żywieniu zwierząt
T-L-8Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie. Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań.
T-L-9Nomenklatura klasyfikacji zwierząt.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0