Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Hodowla zwierząt gospodarskich z przedmiotami wyrównującymi efekty inżynierskie
Sylabus przedmiotu Organizacja wystaw i pokazów koni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja wystaw i pokazów koni | ||
Specjalność | Hodowla zwierząt gospodarskich | ||
Jednostka prowadząca | Pracownia Hodowli Koni i Animaloterapii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Angelika Cieśla <Angelika.Ciesla@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie z przedmiotu Użytkowanie i hodowla koni |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | ogólna orientacja w zakresie organizacji hodowlanych i amatorskich wystaw i pokazów koni, znajomość zasad przygotowania koni do ww. imprez i prezentacji koni, znajomość specyfiki prezentacji koni rasy czystej krwi arabskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Rys historyczny wystaw i pokazów koni w Polsce. Polagra-Krajowa Wystawa Zwierząt Hodowlanych, zasady organizacji i regulamin wystawiania koni. | 3 |
T-L-2 | Sposoby prezentacji koni różnych ras. Specyfika wystaw i pokazów koni czystej krwi arabskiej, przygotowanie koni czystej krwi arabskiej. | 4 |
T-L-3 | Imprezy okolicznościowe z pokazami koni, Hippologica, Hippica Varsovia, Tarpaniada, Dni Huculskie, Dni Haflingera,specyfika wystaw i pokazów amatorskich. | 5 |
T-L-4 | Specyfika aukcji koni, możliwości urozmaicania imprez regionalnych pokazami koni. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje wystaw i pokazów różnych ras koni oraz ich rola we współczesnej hodowli. | 3 |
T-W-2 | Psychologiczne aspekty przygotowania koni do pokazów. | 3 |
T-W-3 | Regulaminy i zasady oceny koni różnych ras na wystawach i pokazach hodowlanych. Konie gorącokrwiste, zimnokrwiste, prymitywne. Reglamin czempionatów różnych kategorii wiekowych koni. Regulaminy wystaw koni rasy małopolskiej, wielkopolskiej, śląskiej, polskiego konia zimnokrwistego, koników polskich i hucułów. | 9 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | praca własna ze wskazną literaturą i przygotowanie do zaliczenia pisemnego | 12 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
A-L-4 | zaliczenie pisemne | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | praca własna ze wskazną literaturą | 6 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia pisemnego | 6 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład multimedialny |
M-2 | film |
M-3 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aprobata |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O4.2_W02 student tłumaczy rolę wystaw i pokazów hodowlanych koni, opsuje zasady ich organizowania | ZOinz_2A_W10 | — | — | C-1 | T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O8.2_U01 student zna zasady przygotowania do pokazów i prezentacji koni różnych ras | ZOinz_2A_U15 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O8.2_K01 student wykazuje kreatywność w planowaniu i organizowaniu wystaw i pokazów koni zgodnie z zasadami etyki postępowania ze zwierzętami | ZOinz_2A_K07, ZOinz_2A_K09 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O4.2_W02 student tłumaczy rolę wystaw i pokazów hodowlanych koni, opsuje zasady ich organizowania | 2,0 | student nie potrafi wyłumaczyć roli wystaw i pokazów hodowlanych koni, nie opisuje lub opisuje tylko część zasad ich organizowania |
3,0 | student tłumaczy rolę wystaw i pokazów hodowlanych koni, opisuje zasady ich organizowania, popełnia liczne błędy | |
3,5 | student swobodnie tłumaczy rolę wystaw i pokazów hodowlanych koni, swobodnie opisuje zasady ich organizowania, ale popełnia błędy merytoryczne | |
4,0 | student swobodnie tłumaczy rolę wystaw i pokazów hodowlanych koni, swobodnie opisuje zasady ich organizowania,popełnia nieliczne błędy | |
4,5 | student swobodnie i szczegółowo tłumaczy rolę wystaw i pokazów hodowlanych koni, swobodnie opisuje zasady ich organizowania,popełnia drobne błędy | |
5,0 | student swobodnie, szczegółowo i bezbłędnie tłumaczy rolę wystaw i pokazów hodowlanych koni, swobodnie opisuje zasady ich organizowania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O8.2_U01 student zna zasady przygotowania do pokazów i prezentacji koni różnych ras | 2,0 | |
3,0 | student zna w stopniou dostatecznym zasady przygotowania do pokazów i prezentacji koni różnych ras | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O8.2_K01 student wykazuje kreatywność w planowaniu i organizowaniu wystaw i pokazów koni zgodnie z zasadami etyki postępowania ze zwierzętami | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym wykazuje kreatywność w planowaniu i organizowaniu wystaw i pokazów koni zgodnie z zasadami etyki postępowania ze zwierzętami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- różni, Hodowca i Jeździec, Konie i Rumaki, Swiat Koni, Koń Polski, 2012, periodyki tematyczne