Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Hodowla i użytkowanie zwierząt
Sylabus przedmiotu Zabiegi rehabilitacyjne u zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zabiegi rehabilitacyjne u zwierząt | ||
Specjalność | Pielęgniarstwo zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Klinika Zwierząt Domowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Pępiak <jan.udala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy anatomii i fizjologii zwierząt |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych metod terapeutycznych stosowanych u zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zabiegi rehabilitacyjne po zabiegach operacyjnych wykonywane przez lek.wet. lub specjalistów ( kąpiele, laseroterapia, lampy, akupunktura, maty magnetyczne) | 3 |
T-L-2 | Zabiegi rehabilitacyjne po zabiegach operacyjnych wykonywane przez wykonywane przez właścicieli zwierząt (kąpiele, gimnastyka, lampy) | 2 |
T-L-3 | Zabiegi rehabilitacyjne związane z ze schorzeniami geriatryczno-ortopedycznymi wykonywane przez lek.wet. lub specjalistów (laseroterapia, lampy, akupunktura, maty magnetyczne) | 3 |
T-L-4 | Zabiegi rehabilitacyjne związane z ze schorzeniami geriatryczno-ortopedycznymi wykonywane przez właścicieli (kąpiele, gimnastyka, lampy) | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zabiegi rehabilitacyjne po zabiegach operacyjnych | 3 |
T-W-2 | Zabiegi rehabilitacyjne związane ze schorzeniami geriatryczno-ortopedycznymi | 2 |
T-W-3 | Dieta stosowana u zwierząt domowych przy schorzeniach | 3 |
T-W-4 | Rehabilitacja weterynaryjna pacjentów z ciężkimi urazami | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń | 4 |
A-L-3 | Zaliczenie praktyczne | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | samodzielne studiowanie tematyki wykladów | 4 |
A-W-3 | Pisemne zaliczenie | 1 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład konwersatoryjny |
M-3 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna |
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-D6_W01 Student posiada wiedzę o metodach stosowanych w rehabilitacji zwierząt | ZO_1A_W15, ZO_1A_W13, ZO_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-D6_U01 Student umie wybrać odpowiednie zabiegi rehabilitacyjne u zwierząt | ZO_1A_U13, ZO_1A_U01, ZO_1A_U07 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S1-D6_K01 Postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie rehabilitacji zwierząt. | ZO_1A_K02 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-D6_W01 Student posiada wiedzę o metodach stosowanych w rehabilitacji zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-D6_U01 Student umie wybrać odpowiednie zabiegi rehabilitacyjne u zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S1-D6_K01 Postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie rehabilitacji zwierząt. | 2,0 | |
3,0 | Student orientuje się w poruszanej tematyce, ale wykazuje niewielką aktywność samodzielną; przy ukierunkowaniu prowadzącego podejmuje dyskusję. Potrafi współpracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- D. Levine, D.L. Millis, R.A. Taylor, Rehabilitacja psów, Blackwell Publishing, 2007