Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki komputerowe w projektowaniu (CAD, GIS):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki komputerowe w projektowaniu (CAD, GIS)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL3 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Semestr 2. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-2Semestr 2. posiada podstawowa wiedze z informatyki, systemu informacyjnego, operacji na zbiorach, tworzenia i prezentacji własnych danych
W-3Semestr 3. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-4Semestr 3. podstawowe pojęcia informatyki, systemy operacyjne, operacje na zbiorach, tworzenie i prezentacja własnych danych, umiejętność podstawowego posługiwania się narzędziami 2D w systemie CAD
W-5Semestr 4. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-6Semestr 4. podstawowe pojęcia informatyki, systemy operacyjne, operacje na zbiorach, tworzenie i prezentacja własnych danych, umiejętność podstawowego posługiwania się narzędziami 2D i 3D w systemie CAD

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie4
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań10
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z konkretnymi narzędziami 3D w programie CAD2
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, zapoznanie z podstawowymi metodami ujęć perspektywicznych12
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D2
30
laboratoria
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku5
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania1
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu1
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego2
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu6
15
laboratoria
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania3
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD5
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu4
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D4
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy linearnej w 2D2
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD10
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć15
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć60
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
M-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
S-3Ocena podsumowująca: Semestr 2,3,4 ocena i analiza zadań wykonanych samodzielnie na zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_W01
Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
AU_1A_W02C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-1M-3, M-1, M-2S-1
AU_1A_DS1-VI/2-4_W02
Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
AU_1A_W08C-5, C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_U01
Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
AU_1A_U07C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-1M-3, M-1, M-2S-1
AU_1A_DS1-VI/2-4_U02
Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
AU_1A_U11C-3, C-4, C-5, C-6T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_K01
W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
AU_1A_K03C-2, C-3, C-1, C-4, C-5, C-6T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-4, T-L-4, T-L-2M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_W01
Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student posiada "suchą" wiedze o narzędziach 2D i 3D systemów CAD
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_DS1-VI/2-4_W02
Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
2,0
3,0Semestr 4. student posiada 'suchą" wiedzę o narzędziach 2D i 3D, potrafi je odpowiednio zastosować , generuje podstawowe ujęcia perspektywiczne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_U01
Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student potrafi odwzorować najprostsze układy graficzne 2D
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_DS1-VI/2-4_U02
Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
2,0
3,0Semestr 3. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat Semestr 4. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat oraz stworzyć ujęcia persektywiczne 3D zadanego modelu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_K01
W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, w podstawowym zakresie rozumie potrzebe nauki projektowania parametrycznego, dostatecznie potrafi posługiwać sie oprogramowaniem komputerowym do projektowania parametrycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. M. Szymski, Elementy teorii projektowania systemowego, wyd. Pol. Szcz., Szczecin, 1999, wyd II, Semestr 2,3,4.
  2. Z. Kacprzyk, B. Pawłowska, Komputerowe wspomaganie projektowania, Oficyna wydawnicza Pol. Warszawskiej, Warszawa, 2012, Semestr 2,3,4. Podstawy i przykłady w programie ArchiCAD i AutoCAD
  3. J. Zabrocki, Grafika komputerowa, metody i narzedzia, WNT, Warszawa, 2004, Semestr 4.
  4. R. Wodaski, Szaleństwa wirtualnej rzeczywistosci, Warszawa, 1994, Semestr 4.

Literatura dodatkowa

  1. Dostępne w bibliotece ZUT podreczniki instruktazowe i opisowe w zakresie obsługi i uzytkowania komputerów - oprogramowanie CAD, 2012, Semestr 2,3,4.
  2. P. Markiewicz, Vademekum projektanta - Projekt jednego domu w pieciu technologiach, Archi-Plus, 2002, Wydanie 1, Semestr 4.

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie4
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań10
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z konkretnymi narzędziami 3D w programie CAD2
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, zapoznanie z podstawowymi metodami ujęć perspektywicznych12
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku5
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania1
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu1
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego2
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu6
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania3
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD5
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu4
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D4
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy linearnej w 2D2
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD10
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_DS1-VI/2-4_W01Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W02zna zasady inżynierskiego zapisu graficznego, jego czytania i obróbki: także z wykorzystaniem techniki komputerowej (rzuty prostokątne, budowlany rysunek techniczny, mapy geodezyjne…)
Cel przedmiotuC-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
Treści programoweT-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy linearnej w 2D
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student posiada "suchą" wiedze o narzędziach 2D i 3D systemów CAD
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_DS1-VI/2-4_W02Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W08zna podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń
Cel przedmiotuC-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Treści programoweT-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 4. student posiada 'suchą" wiedzę o narzędziach 2D i 3D, potrafi je odpowiednio zastosować , generuje podstawowe ujęcia perspektywiczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_DS1-VI/2-4_U01Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U07sprawnie rysuje (rzeźbi, maluje, tworzy kolorowe grafiki…) z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych; modeluje wirtualnie i fizycznie
Cel przedmiotuC-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
Treści programoweT-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy linearnej w 2D
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student potrafi odwzorować najprostsze układy graficzne 2D
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_DS1-VI/2-4_U02Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Cel przedmiotuC-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Treści programoweT-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z konkretnymi narzędziami 3D w programie CAD
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, zapoznanie z podstawowymi metodami ujęć perspektywicznych
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 3. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat Semestr 4. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat oraz stworzyć ujęcia persektywiczne 3D zadanego modelu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_DS1-VI/2-4_K01W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K03w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Cel przedmiotuC-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Treści programoweT-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z konkretnymi narzędziami 3D w programie CAD
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, zapoznanie z podstawowymi metodami ujęć perspektywicznych
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, w podstawowym zakresie rozumie potrzebe nauki projektowania parametrycznego, dostatecznie potrafi posługiwać sie oprogramowaniem komputerowym do projektowania parametrycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0