Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Technologia robót fundamentowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia robót fundamentowych | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Geologia inż, mechanika gruntów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność dobrania technologii do posadowienia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Ćwiczenie projektowe | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Posadowienie pośrednie konstrukcji. Przygotowanie miejsca palowania (wykopy wielkowymiarowe, wykonanie nasypów budowlanych). Projektowanie i technologia wykonanie fundamentów palowych. Technologia wykonywania ścian szczelinowych i ścianek szczelnych. Analiza posadowienie obiektu w złożonych warunkach gruntowych. Technologie związane z modyfikowaniem parametrów podłoża gruntowe. Grunty antropogeniczne i ich wykorzystanie do posadawiania obiektów budowlanych. Bezpieczne posadowienie składowisk odpadów. | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-P-2 | przygotowanie projektu technologii i organizacji róbót fudamentowych | 43 |
61 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładzie | 18 |
A-W-2 | bieżące studiowanie materiału wykładowego | 30 |
A-W-3 | przygotowanie do egz. | 40 |
A-W-4 | egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D07_W01 Ma podstawową wiedzę na temat projektowania obiektów infrastruktury transportu lądowego. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową | B_1A_W17, B_1A_W18, B_1A_W07 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_N1/TOB/D07_W02 Ma podstawową wiedzę na temat projektowania fundamentów | B_1A_W17, B_1A_W18, B_1A_W09 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D07_U01 Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD. Potrafi sporządzić prosty kosztorys i harmonogram robót budowlanych. Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa | B_1A_U13, B_1A_U14, B_1A_U08, B_1A_U11, B_1A_U09, B_1A_U07, B_1A_U02, B_1A_U19 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D07_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | B_1A_K01, B_1A_K06 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D07_W01 Ma podstawową wiedzę na temat projektowania obiektów infrastruktury transportu lądowego. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową | 2,0 | |
3,0 | potrafi posadowić prosty obiekt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_N1/TOB/D07_W02 Ma podstawową wiedzę na temat projektowania fundamentów | 2,0 | |
3,0 | potrafi zaprojektować fundament wybranego obiektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D07_U01 Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD. Potrafi sporządzić prosty kosztorys i harmonogram robót budowlanych. Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa | 2,0 | |
3,0 | znajomość podstaw konstrukcji obiektów budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D07_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | 2,0 | |
3,0 | zna podstawowe zasady projektowania posadowienia na palach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Bolt, i inni, Mechanika gruntów w zadaniach, PG, Gdańsk, 1982
- S. Pisarczyk, Mechanika gruntów, PW, Warszawa, 1992
- Z. Wiłun, Zarys geotechniki, WKŁ, 2005