Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe7:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe7 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teresa Paczkowska <Teresa.Paczkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 7 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
W-2 | Zaliczone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-3 | Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej. |
C-4 | Opanowanie umiejętności przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych. |
C-5 | Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej z zakresu zagadnień budowlanych a w szczegołności dotyczących konstrukcji metalowych | 2 |
T-SD-2 | Zasady pisania pracy technicznej tj. podział na rozdziały, układ i grafika stron, marginesy i ich numeracja, numeracja i opis rysunków oraz tablic, edytor równań i wzorów, spis i opis załączników, spis literatury i norm przedmiotowych | 2 |
T-SD-3 | Zasady przygotowania rysunków do pracy projektowej: zasady ogólne, przyjmowanie oznaczeń i opis łączników mechanicznych oraz spoin, grafika szczegółów konstrukcyjnych i blach węzłowych, opis rysunków. | 3 |
T-SD-4 | Metody wykonywania badań i obliczeń. Przygotowanie i zreferowanie przez każdego studenta planu pracy dyplomowej, podanie koncepcji rozwiązań projektowych, zakresu i metodyki obliczeniowej, oszacowanie celu pracy i sposobu jej wykorzystania. | 2 |
T-SD-5 | Przygotowanie referatu dotyczącego projektowych zagadnień, który stanowi jednocześnie treść wstępu pracy. Prezentacja feferatów i dyskusja techniczna dotycząca prezentowanej tematyki. | 6 |
T-SD-6 | Tworzenie prezentacji na tematy techniczne z budownictwa metalowego w programie PowerPoint | 2 |
T-SD-7 | Bieżące wygłaszanie tematyki z realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta i dyskusja techniczna związana z przedstawionymi zagadnieniami. | 8 |
T-SD-8 | Podsumowanie i wnioski końcowe z opracowanego projektu technicznego w pracy dyplomowej. Podsumowanie i omówienie uzyskanych rezultatów oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania. | 2 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-SD-2 | przygotowanie koncepcji i zakresu pracy | 4 |
A-SD-3 | Analiza technicznej literatury przedmiotowej | 8 |
A-SD-4 | przygotowanie prezentacji tematycznej | 6 |
A-SD-5 | wykonywanie potrzebnych opracowań do zadanego projektu dyplomowego | 37 |
A-SD-6 | prace edytorskie i graficzne | 8 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda projektowania |
M-4 | Metoda doboru zagadnień i przypadków |
M-5 | Maetody praktyczne - prezentacja zagadnień |
M-6 | Metody praktyczne - aktywność seminaryjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa wynikająca z przygotowanych sprawozdań oraz referatu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/A/04-7_W01 Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa, ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem, ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa, ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. | B_2A_W05, B_2A_W02, B_2A_W06, B_2A_W15, B_2A_W13, B_2A_W01 | — | — | C-4, C-1, C-5 | T-SD-8, T-SD-2, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5 | M-2, M-3, M-1, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/A/04-7_U01 Student posiada umiejętności zgodne z efektami kierunkowymi przypisanymi do niniejszego efektu przedmiotowego. | B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U05, B_2A_U18, B_2A_U22, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U04, B_2A_U12, B_2A_U19, B_2A_U01 | — | — | C-2 | T-SD-2, T-SD-3 | M-6 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/A/04-7_K01 Student posiada kompetencje zgodne z efektami kierunkowymi przypisanymi do niniejszego efektu przedmiotowego. | B_2A_K06, B_2A_K05, B_2A_K07, B_2A_K03, B_2A_K08, B_2A_K01, B_2A_K02 | — | — | C-1, C-5 | T-SD-2, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/A/04-7_W01 Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa, ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem, ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa, ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę związaną z zagadnieniami wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/A/04-7_U01 Student posiada umiejętności zgodne z efektami kierunkowymi przypisanymi do niniejszego efektu przedmiotowego. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/A/04-7_K01 Student posiada kompetencje zgodne z efektami kierunkowymi przypisanymi do niniejszego efektu przedmiotowego. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi opracować plan rozwiązania prostego problemu inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2012, literatura ustalana indywidualnie zgodnie ze specyfiką prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- 2012, aktualne normy, czasopisma, materiały konferencyje