Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria konstrukcji | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza zwązana z zagadnieniem stanów granicznych prętów ciągłych |
C-2 | Wiedza związana ze statyką prętów ciągłych |
C-3 | Umiejętność tworzenia linii wpływowych i obwiedni w belkach ciągłych |
C-4 | Umiejętność rozwiązywania belek na podłożu sprężystym |
C-5 | Umiejętność rozwiązywania statyki lin i łańcuchów |
C-6 | Umiejętność rozwiązywania zagadnień stanów granicznych układów prętowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Płaski stan naprężeń | 2 |
T-L-2 | Skręcanie przekroju cienkościennego | 1 |
T-L-3 | Rejestracja i wizualizacja drgań | 1 |
T-L-4 | Wyboczenie sprężyste pręta | 1 |
T-L-5 | Linie wpływowe belki ciągłej | 2 |
T-L-6 | Rozciąganie niesymetrycznego profilu cienkościennego | 2 |
9 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Linie wpływowe belek ciągłych | 3 |
T-P-2 | Belka na podłożu sprężystym | 3 |
T-P-3 | Stan graniczny ramy i belki | 3 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Belki ciągłe statycznie niewyznaczalne, linie wpływowe | 4 |
T-W-2 | Liny i łańcuchy | 2 |
T-W-3 | Belki na podłożu sprężystym | 2 |
T-W-4 | Stany graniczne belek i ram, metoda statyczna i kinematyczna | 10 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 9 |
A-L-2 | udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 9 |
18 | ||
projekty | ||
A-P-1 | udział w cwiczeniach projektowych | 9 |
A-P-2 | przygotowanie do ćwiczeń projektowych | 8 |
A-P-3 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 14 |
A-P-4 | udział w zaliczeniu | 2 |
33 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 19 |
A-W-3 | Udział w egzaminie | 2 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z przykładowymi rozwiązaniami zadań |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena w trakcie wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D01_W01 Wie jak tworzyć modele numeryczne dla układów prętowych statycznie niewyznaczalnych w zakresie obciążeń stałych i ruchomych | B_2A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D01_U01 Umie tworzyć modele numeryczne i pomiarowe stosownie do rozwiązywanego problemu | B_2A_U19 | — | — | C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D01_W01 Wie jak tworzyć modele numeryczne dla układów prętowych statycznie niewyznaczalnych w zakresie obciążeń stałych i ruchomych | 2,0 | |
3,0 | Zna reguły tworzenia prostych rozwiązań w zakresie tematyki wykładów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D01_U01 Umie tworzyć modele numeryczne i pomiarowe stosownie do rozwiązywanego problemu | 2,0 | |
3,0 | Umie tworzyć arkusze kalkulacyjne dla tematów z zakresu prezentowanego na wykładach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jastrzębski Z., Mutermilch W., Orłowski J., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 2011
- Obrębski J.M., Cienkościenne sprężyste pręty proste, WPW, Warszawa, 1999