Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy projektowania graficznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy projektowania graficznego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Świtalski <aswitalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Patryk Słowiński <pslowinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 45 4,01,00zaliczenie
projektyP2 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych pojęć z zakresu operowania formą plastyczną.
W-2Znajomość podstaw kompozycji, działania form i barw, perspektywy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posiada umiejętność analizy tematu i zakresu zagadnień projektowych Tworzy proste przekazy wizualne z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań odbiorcy Zna podstawy typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) Komponuje proste komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego. Poznaje zasady morfologii pisma i kaligrafii, zasady budowania znaku literniczego Poznaje zasady konstruowania znaków graficznych, logotypów
C-2Znajomość w stopniu pozwalającym na pracę na kolejnym etapie rozbudowanych działań projektowych w zakresie Grafiki projektowej. Opanowanie podstawowych zagadnień formalnych i znaczeniowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni5
T-P-2Pojęcia formalne: płaszczyzna, przestrzeń, punkt, kreska ,linia, plama, pion, poziom, rytm, symetria, asymetria, dynamika, statyka , napięcia, gest, styl, seria, część, całość - w zastosowaniach projektowych zgodnie z założeniami tematu. Ćwiczenia: prosty znak, logotyp, piktogram, infografika, seria, projektowanie na siatce modułowej9
T-P-3Pojęcia z zakresu liternictwa i typografii: kaligrafia, krój pisma, morfologia pisma, konstrukcja litery, znak literniczy, kompozycja liternicza, proporcje, światło, rytm, czytelność pisma, skala - w zastosowaniach projektowych zgodnie z założeniami tematu. Ćwiczenia: znak literniczy, ulotka, wizytówka, baner13
T-P-4Operowanie formatem i skalą w grafice projektowej. Czytelność przekazu w zależności od nośnika. Podstawowe nośniki przekazów wizualnych, publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne i działania w przestrzeni. Ćwiczenia: ilustracja prasowa, reklama prasowa, kartka świąteczna, plakat, afisz, bilboard13
T-P-5Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Praca w zespole (warsztat) , z uwzględnieniem umiejętności operowania formą w kontekście realizowanych tematów5
45
projekty
T-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni5
T-P-2Pojęcia formalne: płaszczyzna, przestrzeń, punkt, kreska ,linia, plama, pion, poziom, rytm, symetria, asymetria, dynamika, statyka , napięcia, gest, styl, seria, część, całość - w zastosowaniach projektowych zgodnie z założeniami tematu. Ćwiczenia: prosty znak, logotyp, piktogram, infografika, seria, projektowanie na siatce modułowej9
T-P-3Pojęcia z zakresu liternictwa i typografii: kaligrafia, krój pisma, morfologia pisma, konstrukcja litery, znak literniczy, kompozycja liternicza, proporcje, światło, rytm, czytelność pisma, skala - w zastosowaniach projektowych zgodnie z założeniami tematu. Ćwiczenia: znak literniczy, ulotka, wizytówka, baner13
T-P-4Operowanie formatem i skalą w grafice projektowej. Czytelność przekazu w zależności od nośnika. Podstawowe nośniki przekazów wizualnych, publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne i działania w przestrzeni. Ćwiczenia: ilustracja prasowa, reklama prasowa, kartka świąteczna, plakat, afisz, bilboard13
T-P-5Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Praca w zespole (warsztat) , z uwzględnieniem umiejętności operowania formą w kontekście realizowanych tematów5
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca własna75
120
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna45
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C2_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C2_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Wz_1A_U01C-1T-P-1M-1S-1
Wz_1A_C2_U02
jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Wz_1A_U08C-1T-P-1M-1S-1
Wz_1A_C2_U03
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_1A_U09C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C2_K01
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02C-1T-P-1M-1S-1
Wz_1A_C2_K02
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C2_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
2,0Nie ma wiedzy w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnycha i nie orientuje się w środkach ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych.
3,0Ma dostateczna wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych.
3,5
4,0Ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego w stopniu dobrym orientuje się w środkach ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych.
4,5
5,0Ma wiedzę w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego w stopniu bardzo dobrym oraz orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C2_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
2,0Nie umie tworzyć i realizować własnych koncepcji projektowych.
3,0W stopniu dostatecznym umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe.
3,5
4,0Dobrze umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz w stopniu wystarczajacym dysponuje umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz w pelni dysponuje umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia.
Wz_1A_C2_U02
jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
2,0Student nie jest zdolny do precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na na podstawowym poziomie.
3,0Student jest zdolny do prezentowania efektów prac projektowych w stopniu podstawowym.
3,5
4,0Student jest zdolna do precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnych poziomach ich realizacji.
4,5
5,0Student jest zdolny do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji w stopniu bardzo dobrym.
Wz_1A_C2_U03
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
2,0Student nie potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,0Student potrafi tworzyć komunikaty wizualne w stopniu podstawowym.
3,5
4,0W stopniu dobrym potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej o charakterze koncepcyjnym.
4,5
5,0Student potrafi tworzyć komunikaty wizualne w stopniu bardzo dobrym, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C2_K01
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0Student nie potrafi samodzielnie projektowac.
3,0Student w stopniu podstawowym samodzielnie podejmuje się działań projektowych.
3,5
4,0Student samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych oraz je realizuje.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizuje oraz prezentuje.
Wz_1A_C2_K02
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0Student nie jest zdolny do twórczego myślenia.
3,0Student w stopniu podstawowym jest zdolny do twórczego myśleniai i wytwarzania pomysłow.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym jest zdolny do twórczego myślenia, wytwarza pomysły i zmienia kierunki myślenia.Przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki.
4,5
5,0Student jest zdolny do twórczego myślenia w stopniu bardzo dobrym, z łatwości wytwarza pomysły i gotowy jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu.

Literatura podstawowa

  1. Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki, 2003
  2. Johannes Itten, Sztuka barwy, 2015
  3. Timothy Samara, Kroje i kolory pisma. Przewodnik dla grafików, 2008
  4. Jacek Mrowczyk, Niewielki słownik typograficzny, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Ewa Szczęsna, Poetyka reklamy, 2003
  2. E.T. Hall, Ukryty Wymiar, 2009
  3. W. Kandinski, O duchowości w sztuce, Punkt, linia, płaszczyzna, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni5
T-P-2Pojęcia formalne: płaszczyzna, przestrzeń, punkt, kreska ,linia, plama, pion, poziom, rytm, symetria, asymetria, dynamika, statyka , napięcia, gest, styl, seria, część, całość - w zastosowaniach projektowych zgodnie z założeniami tematu. Ćwiczenia: prosty znak, logotyp, piktogram, infografika, seria, projektowanie na siatce modułowej9
T-P-3Pojęcia z zakresu liternictwa i typografii: kaligrafia, krój pisma, morfologia pisma, konstrukcja litery, znak literniczy, kompozycja liternicza, proporcje, światło, rytm, czytelność pisma, skala - w zastosowaniach projektowych zgodnie z założeniami tematu. Ćwiczenia: znak literniczy, ulotka, wizytówka, baner13
T-P-4Operowanie formatem i skalą w grafice projektowej. Czytelność przekazu w zależności od nośnika. Podstawowe nośniki przekazów wizualnych, publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne i działania w przestrzeni. Ćwiczenia: ilustracja prasowa, reklama prasowa, kartka świąteczna, plakat, afisz, bilboard13
T-P-5Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Praca w zespole (warsztat) , z uwzględnieniem umiejętności operowania formą w kontekście realizowanych tematów5
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni5
T-P-2Pojęcia formalne: płaszczyzna, przestrzeń, punkt, kreska ,linia, plama, pion, poziom, rytm, symetria, asymetria, dynamika, statyka , napięcia, gest, styl, seria, część, całość - w zastosowaniach projektowych zgodnie z założeniami tematu. Ćwiczenia: prosty znak, logotyp, piktogram, infografika, seria, projektowanie na siatce modułowej9
T-P-3Pojęcia z zakresu liternictwa i typografii: kaligrafia, krój pisma, morfologia pisma, konstrukcja litery, znak literniczy, kompozycja liternicza, proporcje, światło, rytm, czytelność pisma, skala - w zastosowaniach projektowych zgodnie z założeniami tematu. Ćwiczenia: znak literniczy, ulotka, wizytówka, baner13
T-P-4Operowanie formatem i skalą w grafice projektowej. Czytelność przekazu w zależności od nośnika. Podstawowe nośniki przekazów wizualnych, publikacje cyfrowe, publikacje poligraficzne i działania w przestrzeni. Ćwiczenia: ilustracja prasowa, reklama prasowa, kartka świąteczna, plakat, afisz, bilboard13
T-P-5Działania manualne i z zastosowaniem komputera. Praca w zespole (warsztat) , z uwzględnieniem umiejętności operowania formą w kontekście realizowanych tematów5
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca własna75
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C2_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy tematu i zakresu zagadnień projektowych Tworzy proste przekazy wizualne z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań odbiorcy Zna podstawy typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) Komponuje proste komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego. Poznaje zasady morfologii pisma i kaligrafii, zasady budowania znaku literniczego Poznaje zasady konstruowania znaków graficznych, logotypów
Treści programoweT-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni
T-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma wiedzy w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnycha i nie orientuje się w środkach ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych.
3,0Ma dostateczna wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych.
3,5
4,0Ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego w stopniu dobrym orientuje się w środkach ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych.
4,5
5,0Ma wiedzę w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego w stopniu bardzo dobrym oraz orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C2_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy tematu i zakresu zagadnień projektowych Tworzy proste przekazy wizualne z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań odbiorcy Zna podstawy typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) Komponuje proste komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego. Poznaje zasady morfologii pisma i kaligrafii, zasady budowania znaku literniczego Poznaje zasady konstruowania znaków graficznych, logotypów
Treści programoweT-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie tworzyć i realizować własnych koncepcji projektowych.
3,0W stopniu dostatecznym umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe.
3,5
4,0Dobrze umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz w stopniu wystarczajacym dysponuje umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz w pelni dysponuje umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C2_U02jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U08jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy tematu i zakresu zagadnień projektowych Tworzy proste przekazy wizualne z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań odbiorcy Zna podstawy typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) Komponuje proste komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego. Poznaje zasady morfologii pisma i kaligrafii, zasady budowania znaku literniczego Poznaje zasady konstruowania znaków graficznych, logotypów
Treści programoweT-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na na podstawowym poziomie.
3,0Student jest zdolny do prezentowania efektów prac projektowych w stopniu podstawowym.
3,5
4,0Student jest zdolna do precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnych poziomach ich realizacji.
4,5
5,0Student jest zdolny do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C2_U03potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U09potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy tematu i zakresu zagadnień projektowych Tworzy proste przekazy wizualne z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań odbiorcy Zna podstawy typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) Komponuje proste komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego. Poznaje zasady morfologii pisma i kaligrafii, zasady budowania znaku literniczego Poznaje zasady konstruowania znaków graficznych, logotypów
Treści programoweT-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,0Student potrafi tworzyć komunikaty wizualne w stopniu podstawowym.
3,5
4,0W stopniu dobrym potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej o charakterze koncepcyjnym.
4,5
5,0Student potrafi tworzyć komunikaty wizualne w stopniu bardzo dobrym, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C2_K01samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy tematu i zakresu zagadnień projektowych Tworzy proste przekazy wizualne z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań odbiorcy Zna podstawy typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) Komponuje proste komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego. Poznaje zasady morfologii pisma i kaligrafii, zasady budowania znaku literniczego Poznaje zasady konstruowania znaków graficznych, logotypów
Treści programoweT-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie projektowac.
3,0Student w stopniu podstawowym samodzielnie podejmuje się działań projektowych.
3,5
4,0Student samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych oraz je realizuje.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizuje oraz prezentuje.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C2_K02jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Cel przedmiotuC-1Posiada umiejętność analizy tematu i zakresu zagadnień projektowych Tworzy proste przekazy wizualne z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań odbiorcy Zna podstawy typografii i zastosowań różnych krojów literniczych (fontów) Komponuje proste komunikaty wizualne, znajduje związki między literą, formą i znaczeniem przekazu graficznego. Poznaje zasady morfologii pisma i kaligrafii, zasady budowania znaku literniczego Poznaje zasady konstruowania znaków graficznych, logotypów
Treści programoweT-P-1Wykłady: Podstawowe zagadnienia dotyczące formy, barwy, działania barwy, zależności między poszczególnymi elementami dla budowania prostych przekazów wizualnych. Ćwiczenia: Pojęcia , dynamika form, działanie barw na płaszczyźnie i w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie wykładu z uwzględnieniem całego spektrum możliwych rozwiązań i zastosowań projektowych z wykorzystaniem grafiki projektowej. Kolejne zajęcia przyjmą formę konsultacji projektów wynikających z zaproponowanych tematów. A efektem końcowym będzie ich realizacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do twórczego myślenia.
3,0Student w stopniu podstawowym jest zdolny do twórczego myśleniai i wytwarzania pomysłow.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym jest zdolny do twórczego myślenia, wytwarza pomysły i zmienia kierunki myślenia.Przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki.
4,5
5,0Student jest zdolny do twórczego myślenia w stopniu bardzo dobrym, z łatwości wytwarza pomysły i gotowy jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu.