Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Handel zagraniczny

Sylabus przedmiotu Rynki międzynarodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rynki międzynarodowe
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów niezbędnych informacji do sprawnego poruszania się na rynkach międzynarodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przedmiot, znaczenie, specyfika i typologia badań rynków międzynarodowych.3
T-K-2Determinanty rozwoju badań rynku międzynarodowego.3
T-K-3Pojęcie i cechy zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa.3
T-K-4Czynniki zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne i kulturowe.3
T-K-5Podstawowe decyzje podejmowane przez przedsiębiorstwo na rynku zagranicznym.3
T-K-6Wybór rynków, na których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność.3
T-K-7Metody badań rynków zagranicznych.3
T-K-8Wykorzystanie informacji pierwotnych i wtórnych w badaniach rynków.3
T-K-9Źródła i procedura zbierania informacji wtórnych.3
T-K-10Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach30
A-K-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
M-2wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
S-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
S-3Ocena podsumowująca: praza zaliczeniowa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/8_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-1
E_1A_D9/8_W02
Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/8_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
E_1A_U16, E_1A_U01, E_1A_U02C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-1, S-2
E_1A_D9/8_U02
Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych
E_1A_U05, E_1A_U16, E_1A_U01, E_1A_U02C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/8_K02
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K06, E_1A_K10C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-2
E_1A_D9/8_K03
potrafi pracować w grupie
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K10, E_1A_K09C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/8_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/8_W02
Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych
2,0nie zna pojęcia i form funkcjonowania rynków międzynarodowych
3,0Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/8_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/8_U02
Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych
2,0Nie Identyfikuje głownych kierunków i form rozwoju rynków międzynardowych
3,0Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/8_K02
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/8_K03
potrafi pracować w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy

Literatura podstawowa

  1. Karcz K., Międzynarodowe badania marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa, Warszawa, 2007
  2. red. B. Bernaś, Międzynarodowe transakcje ekonomiczne, Warszawa, 2002
  3. Wojciechowski H., Dudziński J., Międzynarodowe rynki zorganizowane, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Warszawa, 1997

Literatura dodatkowa

  1. J. Nacewski, K. Zabielski, Globalny rynek finansowy, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź, 2007

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przedmiot, znaczenie, specyfika i typologia badań rynków międzynarodowych.3
T-K-2Determinanty rozwoju badań rynku międzynarodowego.3
T-K-3Pojęcie i cechy zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa.3
T-K-4Czynniki zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne i kulturowe.3
T-K-5Podstawowe decyzje podejmowane przez przedsiębiorstwo na rynku zagranicznym.3
T-K-6Wybór rynków, na których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność.3
T-K-7Metody badań rynków zagranicznych.3
T-K-8Wykorzystanie informacji pierwotnych i wtórnych w badaniach rynków.3
T-K-9Źródła i procedura zbierania informacji wtórnych.3
T-K-10Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych.3
30

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach30
A-K-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/8_W01ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów niezbędnych informacji do sprawnego poruszania się na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-K-1Przedmiot, znaczenie, specyfika i typologia badań rynków międzynarodowych.
T-K-2Determinanty rozwoju badań rynku międzynarodowego.
T-K-3Pojęcie i cechy zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa.
T-K-4Czynniki zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne i kulturowe.
T-K-5Podstawowe decyzje podejmowane przez przedsiębiorstwo na rynku zagranicznym.
T-K-6Wybór rynków, na których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność.
T-K-7Metody badań rynków zagranicznych.
T-K-8Wykorzystanie informacji pierwotnych i wtórnych w badaniach rynków.
T-K-9Źródła i procedura zbierania informacji wtórnych.
T-K-10Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
M-2wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/8_W02Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów niezbędnych informacji do sprawnego poruszania się na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-K-1Przedmiot, znaczenie, specyfika i typologia badań rynków międzynarodowych.
T-K-2Determinanty rozwoju badań rynku międzynarodowego.
T-K-3Pojęcie i cechy zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa.
T-K-4Czynniki zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne i kulturowe.
T-K-5Podstawowe decyzje podejmowane przez przedsiębiorstwo na rynku zagranicznym.
T-K-6Wybór rynków, na których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność.
T-K-7Metody badań rynków zagranicznych.
T-K-8Wykorzystanie informacji pierwotnych i wtórnych w badaniach rynków.
T-K-9Źródła i procedura zbierania informacji wtórnych.
T-K-10Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
M-2wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna pojęcia i form funkcjonowania rynków międzynarodowych
3,0Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i formy funkcjonowania rynków międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/8_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów niezbędnych informacji do sprawnego poruszania się na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-K-1Przedmiot, znaczenie, specyfika i typologia badań rynków międzynarodowych.
T-K-2Determinanty rozwoju badań rynku międzynarodowego.
T-K-3Pojęcie i cechy zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa.
T-K-4Czynniki zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne i kulturowe.
T-K-5Podstawowe decyzje podejmowane przez przedsiębiorstwo na rynku zagranicznym.
T-K-6Wybór rynków, na których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność.
T-K-7Metody badań rynków zagranicznych.
T-K-8Wykorzystanie informacji pierwotnych i wtórnych w badaniach rynków.
T-K-9Źródła i procedura zbierania informacji wtórnych.
T-K-10Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
M-2wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
S-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/8_U02Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów niezbędnych informacji do sprawnego poruszania się na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-K-1Przedmiot, znaczenie, specyfika i typologia badań rynków międzynarodowych.
T-K-2Determinanty rozwoju badań rynku międzynarodowego.
T-K-3Pojęcie i cechy zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa.
T-K-4Czynniki zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne i kulturowe.
T-K-5Podstawowe decyzje podejmowane przez przedsiębiorstwo na rynku zagranicznym.
T-K-6Wybór rynków, na których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność.
T-K-7Metody badań rynków zagranicznych.
T-K-8Wykorzystanie informacji pierwotnych i wtórnych w badaniach rynków.
T-K-9Źródła i procedura zbierania informacji wtórnych.
T-K-10Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
M-2wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie Identyfikuje głownych kierunków i form rozwoju rynków międzynardowych
3,0Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne kierunki i formy rozwoju rynków międzynardowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/8_K02ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów niezbędnych informacji do sprawnego poruszania się na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-K-1Przedmiot, znaczenie, specyfika i typologia badań rynków międzynarodowych.
T-K-2Determinanty rozwoju badań rynku międzynarodowego.
T-K-3Pojęcie i cechy zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa.
T-K-4Czynniki zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne i kulturowe.
T-K-5Podstawowe decyzje podejmowane przez przedsiębiorstwo na rynku zagranicznym.
T-K-6Wybór rynków, na których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność.
T-K-7Metody badań rynków zagranicznych.
T-K-8Wykorzystanie informacji pierwotnych i wtórnych w badaniach rynków.
T-K-9Źródła i procedura zbierania informacji wtórnych.
T-K-10Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
M-2wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/8_K03potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów niezbędnych informacji do sprawnego poruszania się na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-K-1Przedmiot, znaczenie, specyfika i typologia badań rynków międzynarodowych.
T-K-2Determinanty rozwoju badań rynku międzynarodowego.
T-K-3Pojęcie i cechy zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa.
T-K-4Czynniki zagranicznego otoczenia przedsiębiorstwa: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne i kulturowe.
T-K-5Podstawowe decyzje podejmowane przez przedsiębiorstwo na rynku zagranicznym.
T-K-6Wybór rynków, na których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność.
T-K-7Metody badań rynków zagranicznych.
T-K-8Wykorzystanie informacji pierwotnych i wtórnych w badaniach rynków.
T-K-9Źródła i procedura zbierania informacji wtórnych.
T-K-10Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
M-2wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy