Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Handel zagraniczny
Sylabus przedmiotu Prawo międzynarodowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo międzynarodowe | ||
Specjalność | Handel zagraniczny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke MB <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie elementów prawa międzynarodowego; |
C-2 | Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową; |
C-3 | Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw; | 2 |
T-A-2 | Prawo międzynarodowe w sądach krajowych; | 2 |
T-A-3 | Podmioty prawa międzynarodowego; | 2 |
T-A-4 | Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych; | 3 |
T-A-5 | Międzynarodowe prawo ochrony środowiska - kwestie transgraniczne; | 2 |
T-A-6 | Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego. | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarys historii prawa międzynarodowego; | 2 |
T-W-2 | Prawo traktatów; | 2 |
T-W-3 | Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych; | 2 |
T-W-4 | Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych. | 2 |
T-W-5 | Charakter i rozwój prawa międzynarodowego | 2 |
T-W-6 | Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie; | 2 |
T-W-7 | Źródła prawa międzynarodowego; | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | prezentacje i prace studentów; | 5 |
A-A-3 | udział w konsultacjach związanych z realizacją materiałów z ćwiczeń; | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 10 |
A-W-3 | Prezentacje i prace studentów | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; |
M-2 | Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; |
M-3 | Prezentacje i prace studentów; |
M-4 | Rozwiązywanie kazusów; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów; |
S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów; |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/9_W01 Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04 | — | C-1 | T-A-6, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D6/9_W02 Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową. | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05 | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3, S-4 |
E_1A_D6/9_W03 Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05 | — | C-3 | T-A-3, T-A-4 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/9_U01 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł; | E_1A_U05, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04 | — | C-2, C-1, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D6/9_U02 Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów | E_1A_U05, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04 | — | C-2, C-1, C-3 | T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/9_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia; | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05 | — | C-2, C-1, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D6/9_K02 Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze; | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05 | — | C-2, C-1, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D6/9_K03 Potrafi pracować zespołowo. | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05, E_1A_K06 | — | C-2, C-1, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/9_W01 Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. | 2,0 | Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa miedzynarodowego. |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego. | |
3,5 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D6/9_W02 Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową. | 2,0 | Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa. |
3,0 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa. | |
3,5 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniuwiększym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D6/9_W03 Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | 2,0 | Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. |
3,0 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | |
3,5 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/9_U01 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł; | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie zdobywac wiedzy i rozwijac swoich profesjonalnych umiejetnosci. |
3,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł. | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dostatecznym. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D6/9_U02 Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów | 2,0 | Student nie posiada elementarnych umiejetnosci badawczych pozwalajacych na analizowanie przykładów. |
3,0 | Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów. | |
3,5 | Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniuwiększym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/9_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia; | 2,0 | Student nie zna ograniczeń swojej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia |
3,0 | Student zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | |
3,5 | Student w stopniu większym niż dostateczny zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | |
4,0 | Student w stopniu dobrym zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | |
4,5 | Student w stopniu większym niż dobry zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | |
E_1A_D6/9_K02 Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze; | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze |
3,0 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D6/9_K03 Potrafi pracować zespołowo. | 2,0 | Student nie potrafi pracować zespołowo |
3,0 | Student potrafi pracować zespołowo | |
3,5 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Antonowicz L., Podręcznik prawa międzynarodowego, Lexis Nexis, Warszawa, 2009
- Shaw M. L., Prawo międzynarodowe, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
- Góralczyk W., Prawo międzynarodowe puibliczne w zarysie, Lexis Nexis, Warszawa, 2008