Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości | ||
Specjalność | Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania w zakresie umiejętności: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać się programem excel |
W-2 | Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiazywania zadań |
C-2 | Wskazanie znaczenia analizy rynku nieruchomości w zawodach związanych z rynkiem nieruchomości oraz w gospodarce rynkowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Nieruchomość jako twór prawny i fizyczny | 1 |
T-A-2 | Cechy i funkcje nieruchomości w gospodarce rynkowej | 1 |
T-A-3 | Wartość a cena nieruchomości. Rodzaje wartości. Czynniki wpływające na wartość nieruchomości. | 1 |
T-A-4 | Rynek nieruchomości - definicja i klasyfikacja | 1 |
T-A-5 | Funkcje i specyficzne cechy rynku nieruchomości | 1 |
T-A-6 | Uczestnicy rynku nieruchomości, Determinanty rynku nieruchomości | 1 |
T-A-7 | Badania i analiza rynku nieruchomości | 1 |
T-A-8 | Inwestowanie w nieruchomości | 1 |
T-A-9 | Źródła danych o nieruchomościach wykorzystywanych w analizie rynku | 1 |
T-A-10 | Rodzaje informacji o zjawiskach na rynku nieruchomości | 1 |
T-A-11 | Analiza rynku nieruchomości mieszkalnych | 1 |
T-A-12 | Analiza rynku nieruchomości komercyjnych | 1 |
T-A-13 | Analiza rynku nieruchomości przemysłowych | 1 |
T-A-14 | Analiza rynku nieruchomości gruntowych o różnym przeznaczeniu | 1 |
T-A-15 | Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach; | 15 |
A-A-2 | analiza literatury | 9 |
A-A-3 | prezentacje i prace studentów | 5 |
A-A-4 | uczestnictwo w zaliczeniu | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące - studium przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody praktyczne - rozwiazywanie zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena kolokwiów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/1_W04 identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | E_1A_W01 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1 | S-2 |
E_1A_D10/1_W05 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | E_1A_W01 | — | C-2 | T-A-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/1_U02 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | E_1A_U04 | — | C-1, C-2 | T-A-5, T-A-15, T-A-12, T-A-6, T-A-7, T-A-14, T-A-1, T-A-3, T-A-9, T-A-11, T-A-4, T-A-13, T-A-10, T-A-8, T-A-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/1_K01 świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości | E_1A_K04 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/1_W04 identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | 2,0 | nie identyfikuje kierunków badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/1_W05 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiązać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/1_U02 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym dostatczenym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/1_K01 świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości | 2,0 | brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości |
3,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny | |
3,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny | |
4,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry | |
4,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry | |
5,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry |
Literatura podstawowa
- Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltex, Warszawa, 2006
- Kucharska - Stasiak E., Zarządzanie nieruchomościami, Valor, Łódź, 2007
- Kucharska - Stasiak E., Nieruchomości w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Kucharska - Stasiak E., Zachodnie rynki nieruchomości, Twiger, Zielona Góra, 2006
- Kalus S., Wspóldziałanie uczestników rynku nieruchomości, Rejent, Warszawa, 2009
- Gawron H., Analiza rynku nieruchomości, Materiały Dydaktyczne 224, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009