Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Organizacja handlu i usług

Sylabus przedmiotu Seminarium I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl>, Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>, Jan Zawadzki <Jan.Zawadzki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie do uczesticzenia w badaniach naukowych i napisania pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.9
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2przygotowanie sie do zajęć6
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy9
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-2Studium przypadków
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
M-4Dyskusje po prezentacji referatów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A08_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
E_1A_W12C-1T-S-1, T-S-2M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A08_U01
umie określić problem badawczy, określić temat i zakres pracy dyplomowej
E_1A_U01, E_1A_U04C-1T-S-1, T-S-2M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_A08_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
2,0
3,0student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, na postawie podanych przykładów, wie jak sformułowac temat pracy
3,5student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi objaśnić różnice między pracami teoretycznymi i paktycznymi, wie jak sformułowac temat pracy
4,0student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi objaśnić różnice między pracami teoretycznymi i paktycznymi oraz przeanlizować przykładowy temat pracy, definiuje istotę problemu badawczego
4,5student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac
5,0student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę prac dyplomowych, definiuje podstawowe metody badawcze

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_A08_U01
umie określić problem badawczy, określić temat i zakres pracy dyplomowej
2,0
3,0student sformułował problem badawczy i temat pracy, określił materiały i metody badawcze
3,5student terminowo sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze
4,0student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy realizacji pracy
4,5student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy
5,0student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy, a ponadto opracował wykaz literatury niezbędnej do napisania pracy

Literatura podstawowa

  1. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009
  3. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  4. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacka, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012, 8
  5. ., Standardy przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.9
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań6
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2przygotowanie sie do zajęć6
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_A08_W01student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do uczesticzenia w badaniach naukowych i napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-4Dyskusje po prezentacji referatów
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
M-2Studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, na postawie podanych przykładów, wie jak sformułowac temat pracy
3,5student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi objaśnić różnice między pracami teoretycznymi i paktycznymi, wie jak sformułowac temat pracy
4,0student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi objaśnić różnice między pracami teoretycznymi i paktycznymi oraz przeanlizować przykładowy temat pracy, definiuje istotę problemu badawczego
4,5student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac
5,0student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę prac dyplomowych, definiuje podstawowe metody badawcze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_A08_U01umie określić problem badawczy, określić temat i zakres pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do uczesticzenia w badaniach naukowych i napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-4Dyskusje po prezentacji referatów
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
M-2Studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student sformułował problem badawczy i temat pracy, określił materiały i metody badawcze
3,5student terminowo sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze
4,0student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy realizacji pracy
4,5student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy
5,0student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy, a ponadto opracował wykaz literatury niezbędnej do napisania pracy