Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Nieruchomości rekreacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nieruchomości rekreacyjne
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 5 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw usług turystycznych, elementów mikro i makroekonomii; zasad gospodarki rynkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego2
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi. Ubezpieczenie nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych.3
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)2
T-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej1
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.2
T-A-6Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.3
T-A-7Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych.2
15
wykłady
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych2
T-W-2Inwestycje w nieruchomości turystyczne2
T-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Udzial w konsultacjach10
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach5
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-3Udział w konsultacjach4
A-W-4Przygotowanie do wykladow7
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_W01
Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych i turystycznych.
E_2A_W02C-1T-A-6, T-A-7, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_U01
Posiada umiejętność sporządzania projektów planów i elementów strategii turystycznych
E_2A_U04C-1T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-7M-1S-2, S-3
E_2A_D4/15_U02
Wie jaka jest rola zarządcy nieruchomości.
E_2A_U18C-1T-A-1, T-A-5, T-W-3M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_K01
Potrafi analizować rynek usług turystycznych i rekreacyjnych oraz uzasadniać swoje plany. Potrafi wymienić i rozróżnić nieruchomości turystyczne i rekreacyjne.
E_2A_K04C-1T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_W01
Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych i turystycznych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_U01
Posiada umiejętność sporządzania projektów planów i elementów strategii turystycznych
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu turystyki
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D4/15_U02
Wie jaka jest rola zarządcy nieruchomości.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości turystycznych
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_K01
Potrafi analizować rynek usług turystycznych i rekreacyjnych oraz uzasadniać swoje plany. Potrafi wymienić i rozróżnić nieruchomości turystyczne i rekreacyjne.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. L. Wojtasik, R.D. Tauber, Nowoczesna turystyka i rekreacja, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Poznań, 2007
  2. Wodejko S, Ekonomiczne zagadnienia turystyki, WSHP, Warszawa, 1998
  3. Panasiuk A., Ekonomiczne problemy turystyki, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2005
  4. Bryx M, Inwestycje w nieruchomości, Poltext, Warszawa, 2001
  5. Panasiuk A., Szostak D., Hotelarstwo. Usługi eksploatacja zarządzanie, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kucharska-Stasiak E, Wartość Rynkowa Nieruchomości, Twigger, Warszawa, 2000
  2. Borkowski S., Wszendobył E., Jakość i efektywność usług hotelarskich, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego2
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi. Ubezpieczenie nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych.3
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)2
T-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej1
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.2
T-A-6Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.3
T-A-7Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych2
T-W-2Inwestycje w nieruchomości turystyczne2
T-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Udzial w konsultacjach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach5
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-3Udział w konsultacjach4
A-W-4Przygotowanie do wykladow7
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/15_W01Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych i turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-A-6Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.
T-A-7Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych.
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/15_U01Posiada umiejętność sporządzania projektów planów i elementów strategii turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi. Ubezpieczenie nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych.
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.
T-A-7Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu turystyki
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/15_U02Wie jaka jest rola zarządcy nieruchomości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.
T-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości turystycznych
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/15_K01Potrafi analizować rynek usług turystycznych i rekreacyjnych oraz uzasadniać swoje plany. Potrafi wymienić i rozróżnić nieruchomości turystyczne i rekreacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)
T-A-6Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne