Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Organizacja przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studentów do wykorzystania podstawowych metod organizatorskich |
C-2 | Nabycie podstawowych umiejętności projektowania rozwiązania organizacyjnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Pojęcie i znaczenie działań organizacyjnych w przedsiębiorstach produkcyjno-handlowych | 2 |
T-P-2 | Opracowanie zarysu projektu rozwiązania organizacyjnego | 3 |
T-P-3 | Projektowanie stanowisk niekierowniczych oraz struktury organizacyjnej | 4 |
T-P-4 | Określenie zakresów zadań na poszczególnych stanowiskach oraz kontaktów wewnętrznych i zewnętrznych | 2 |
T-P-5 | Określenie zapotrzebowania na bazę materialną | 2 |
T-P-6 | Tworzenie planu finansowego | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie do dyskusji na temat wykonanego projektu działań organizatorskich | 3 |
A-P-3 | Przygotowanie do zajeć | 5 |
A-P-4 | Przygotowanie dokumentacji projektowej | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Dyskusja nad projektem rozwiązania organizacyjnego |
S-2 | Ocena formująca: Praca z projektem |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O14_W01 Student ma wiedzę dotyczącą podstawowych działań organizatorskich wykonywanych w przedsiębiorstwach produkcyjno-handlowych | E_2A_W03, E_2A_W06 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O14_U01 Student posiada umiejętność tworzenia struktury organizacyjnej uwzględniającej wewnętrzne i zewnętrzne czynniki strukturotwórcze | E_2A_U11, E_2A_U18 | — | C-2, C-1 | T-P-2, T-P-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
E_2A_O14_U02 Student potrafi zidentyfikować podstawowe etapy projektowania rozwiązań organizacyjnych i stosuje odpowiednie metody realizacji tych etapów | E_2A_U03, E_2A_U08 | — | C-2, C-1 | T-P-3, T-P-6, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O14_K01 Kompetencja w zakresie tworzenia i usprawniania jednostek gospodarczych w kontekście organizacyjnym | E_2A_K03, E_2A_K06 | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-6, T-P-4, T-P-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O14_W01 Student ma wiedzę dotyczącą podstawowych działań organizatorskich wykonywanych w przedsiębiorstwach produkcyjno-handlowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować etamy projektowania szczegółowych rozwiązań organizacynych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O14_U01 Student posiada umiejętność tworzenia struktury organizacyjnej uwzględniającej wewnętrzne i zewnętrzne czynniki strukturotwórcze | 2,0 | |
3,0 | Student tworzy strukturę organizacyjną w oparciu o zidentyfikowane stanowiska niekierownicze i cele organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_O14_U02 Student potrafi zidentyfikować podstawowe etapy projektowania rozwiązań organizacyjnych i stosuje odpowiednie metody realizacji tych etapów | 2,0 | |
3,0 | Student identyfikuje etapy projektowania rozwiązań organizacyjnych oraz wskazuje odpowiednie metody realizacji etapów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O14_K01 Kompetencja w zakresie tworzenia i usprawniania jednostek gospodarczych w kontekście organizacyjnym | 2,0 | |
3,0 | Student powinien umieć opracowywać projekt zmian organizacyjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pawlak Zbigniew, Smoleń Andrzej, Organizacja firmy - projektowanie, budowa, usprawnianie, poltext, Warszawa, 2008
- Gaweł Aleksandra, Proces przedsiebiorczy - Tworzenie nowych przedsiębiorstw, Difin, Warszawa, 2013
Literatura dodatkowa
- Świetlik Włodzimierz, Organizacja przedsiębiorstwa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa, 2004, ISBN 83-86990-31-7