Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Konsulting ekonomiczno-środowiskowy

Sylabus przedmiotu Marketing i rynki rolne w działalności rolniczej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Konsulting ekonomiczno-środowiskowy
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki społeczne
Profil
Moduł Zagadnienia prawno-organizacyjne i ekonomiczno-środowiskowe
Przedmiot Marketing i rynki rolne w działalności rolniczej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Uczestnik powinien znać podstawy zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uczestnik powinien oceniać skuteczność działań marketingowych na poziomie podmiotu sfery produkcjii rolniczej
C-1Uczestnik powinien samodzielnie dopasowywać narzędzia marketingu do potrzeb działalnosci rolniczej
C-1Uczestnik powinien znać założenia zarządzania marketingowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Marketing jako koncepcja zarządzania2
T-W-3Kanały marketingowe w gospodarce żywnosciowej2
T-W-3Produkt w marketingu2
T-W-3Polityka cenowa2
T-W-3Promocja produktów rolnych i żywnościowych2
T-W-3Strategie dystrybucji2
T-W-7Branding produktów rolnych3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Wykłady15
A-W-2Przygotowanie projektu12
A-W-3Konsultacje4
A-W-4Praca własna, przygotowanie do zajęć30
61

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Aktywność podczas zajęć
M-1Praca w grupach
M-1Dyskusja
M-1Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła podczas zajęć
S-1Ocena podsumowująca: przygotowanie i przedstawienie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KES_10-_C5_W01
Słuchacz właściwie formułuje podstawowe pojęcia dotyczace marketingu i i rynków rolnych oraz założenia zarzadzania marketingowego
C-1T-W-3, T-W-3, T-W-3, T-W-7, T-W-3, T-W-3, T-W-1M-1, M-1, M-1, M-1S-1, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KES_10-_C5_U01
Słuchacz potrafi samodzielnie dopasowywac narzędzia marketingowe do potrzeb działalności rolniczej
C-1, C-1, C-1T-W-3, T-W-3, T-W-7, T-W-3, T-W-3, T-W-3, T-W-1M-1, M-1, M-1, M-1S-1, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KES_10-_C5_K01
Słuchacz świadomy założeń zarządzania marketingowego
C-1, C-1, C-1T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-3M-1, M-1, M-1S-1, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KES_10-_C5_W01
Słuchacz właściwie formułuje podstawowe pojęcia dotyczace marketingu i i rynków rolnych oraz założenia zarzadzania marketingowego
2,0
3,0Słuchacz właściwie formułuje podstawowe pojęcia dotyczace marketingu i i rynków rolnych oraz założenia zarzadzania marketingowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KES_10-_C5_U01
Słuchacz potrafi samodzielnie dopasowywac narzędzia marketingowe do potrzeb działalności rolniczej
2,0
3,0Słuchacz potrafi samodzielnie dopasowywac narzędzia marketingowe do potrzeb działalności rolniczej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KES_10-_C5_K01
Słuchacz świadomy założeń zarządzania marketingowego
2,0
3,0Świadomy założeń zarządzania marketingowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. K. Cholewicka-Goździk, Marketing w agrobiznesie, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa, 1996

Literatura dodatkowa

  1. J. Perenc, Podstawy marketingu, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Marketing jako koncepcja zarządzania2
T-W-3Kanały marketingowe w gospodarce żywnosciowej2
T-W-3Produkt w marketingu2
T-W-3Polityka cenowa2
T-W-3Promocja produktów rolnych i żywnościowych2
T-W-3Strategie dystrybucji2
T-W-7Branding produktów rolnych3
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Wykłady15
A-W-2Przygotowanie projektu12
A-W-3Konsultacje4
A-W-4Praca własna, przygotowanie do zajęć30
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKES_10-_C5_W01Słuchacz właściwie formułuje podstawowe pojęcia dotyczace marketingu i i rynków rolnych oraz założenia zarzadzania marketingowego
Cel przedmiotuC-1Uczestnik powinien znać założenia zarządzania marketingowego
Treści programoweT-W-3Promocja produktów rolnych i żywnościowych
T-W-3Strategie dystrybucji
T-W-3Kanały marketingowe w gospodarce żywnosciowej
T-W-7Branding produktów rolnych
T-W-3Produkt w marketingu
T-W-3Polityka cenowa
T-W-1Marketing jako koncepcja zarządzania
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-1Aktywność podczas zajęć
M-1Praca w grupach
M-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: przygotowanie i przedstawienie projektu
S-1Ocena formująca: ocena ciągła podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz właściwie formułuje podstawowe pojęcia dotyczace marketingu i i rynków rolnych oraz założenia zarzadzania marketingowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKES_10-_C5_U01Słuchacz potrafi samodzielnie dopasowywac narzędzia marketingowe do potrzeb działalności rolniczej
Cel przedmiotuC-1Uczestnik powinien oceniać skuteczność działań marketingowych na poziomie podmiotu sfery produkcjii rolniczej
C-1Uczestnik powinien znać założenia zarządzania marketingowego
C-1Uczestnik powinien samodzielnie dopasowywać narzędzia marketingu do potrzeb działalnosci rolniczej
Treści programoweT-W-3Strategie dystrybucji
T-W-3Kanały marketingowe w gospodarce żywnosciowej
T-W-7Branding produktów rolnych
T-W-3Produkt w marketingu
T-W-3Promocja produktów rolnych i żywnościowych
T-W-3Polityka cenowa
T-W-1Marketing jako koncepcja zarządzania
Metody nauczaniaM-1Praca w grupach
M-1Wykład problemowy
M-1Aktywność podczas zajęć
M-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: przygotowanie i przedstawienie projektu
S-1Ocena formująca: ocena ciągła podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz potrafi samodzielnie dopasowywac narzędzia marketingowe do potrzeb działalności rolniczej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKES_10-_C5_K01Słuchacz świadomy założeń zarządzania marketingowego
Cel przedmiotuC-1Uczestnik powinien znać założenia zarządzania marketingowego
C-1Uczestnik powinien oceniać skuteczność działań marketingowych na poziomie podmiotu sfery produkcjii rolniczej
C-1Uczestnik powinien samodzielnie dopasowywać narzędzia marketingu do potrzeb działalnosci rolniczej
Treści programoweT-W-3Strategie dystrybucji
T-W-7Branding produktów rolnych
T-W-1Marketing jako koncepcja zarządzania
T-W-3Polityka cenowa
T-W-3Produkt w marketingu
Metody nauczaniaM-1Aktywność podczas zajęć
M-1Dyskusja
M-1Praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: przygotowanie i przedstawienie projektu
S-1Ocena formująca: ocena ciągła podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Świadomy założeń zarządzania marketingowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0