Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Turystyka uzdrowiskowa, spa i wellness:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka uzdrowiskowa, spa i wellness
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,00,34egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 15 2,00,33zaliczenie
zajęcia terenoweT3 3 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter podstawowy, nie wymaga wiadomości wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie miejsca turystyki uzdrowiskowej w systemie podazy uslug turystycznych w Polsce i na swiecie
C-2Poznanie zagadnień dotycząych funkcjonowania polskich uzdrowisk w systemie rynkowym.
C-3Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego w podmiotach uzdrowiskowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pojecia turystyki, klasyfikaca podroznych, formy i kategorie turystyki wedlug WTO.1
T-A-2Polityka instytucjonalna UE i jej wpływ na sektor turystyki w Unii Europejskiej i w Polsce1
T-A-3Historyczne i prawne uwarunkowania turystyki uzdrowiskowej (zdrowotnej).1
T-A-4Podstawy prawne funkcjonowana uzdrowisk w Polsce.2
T-A-5Głowne elementy pobytu uzdrowiskowego, usługi turystyczne uzdrowisk, rodzaje uslug turystycznych.2
T-A-6Uzdrowiska w polskim systemie opieki zdrowotnej.1
T-A-7Turystyka uzdrowiskowa na Pomorzu Zachodnim - główne kurorty i ich produkty uzdrowiskowe.2
T-A-8Finannsowanie pobytów w uzdrowiskach - rola NFZ w kształtowaniu popytu na usługi uzdrowiskowe.1
T-A-9Proces przekształceń sektora turystyki uzdrowiskowej w Polsce, MSP a spółki uzdrowiskowe.2
T-A-10Studia przypadków - strategie i produkty uzdrowiskowe wybranych spółek SP.2
15
zajęcia terenowe
T-T-1Wyjazd do wybranego uzdrowiska (działalnośc podmiotu, konsumpcja uslugi)3
3
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki uzdrowiskowej. Potencjał turystyczny polskich uzdrowisk.1
T-W-2Uzdrowiska a innowacje i konkurencyjność w sektorze turystyki uzdrowiskowej - SPA i Wellness1
T-W-3Zasoby recepcyjne turystyki uzdrowiskowej w Polsce.1
T-W-4Podstawowe produkty turystyki uzdrowiskowej. klienci (kuracjusze) w uzdrowiskach.1
T-W-5turystyka uzdrowiskowa w programach centrum oraz instytucji rzadowych.1
T-W-6Turystyka uzdrowiskowa a balneologia i medycyna wobec zmian w zachorowalnosci społeczeństwa.Szanse polskich uzdrowisk w warunkach otwartego rynku UE - analiza przypadków1
T-W-7Zarzadzanie jakoscia uslug w polskich uzdrowiskach, kurorty w krajowym systemie ochrony zdrowia.1
T-W-8Miejscowosci i gminy uzdrowiskowe w Polsce - status prawny i potencjał zasobów leczniczych.1
T-W-9Podstawowe kanały sprzedazy produktow turystyki uzdrowiskowej.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udziałw cwieczeniach 1X1515
A-A-2Zbieranie i studiowanie literatury20
A-A-3Przygotowanie do zajec10
A-A-4udział w konsultacjach10
A-A-5przygotowanie do zaliczenia5
60
zajęcia terenowe
A-T-1Przygotowanie do wyjazdu12
A-T-2Podsumowanie informacji po przyjeździe z wyjazdu praktycznego.12
A-T-3Pobyt w uzdrowisku, zapoznanie z działalnością obiektu6
30
wykłady
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2udział w egzaminie2
A-W-3zbieranie, studiowanie wskazanej literatury.10
A-W-4udział w konsultacjach10
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacja multimedialna
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-4prezentacje studentow

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadków
S-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladów
S-6Ocena formująca: Ocena umiejątności analizowania zwiazków przyczynowo- skutkowych wpływających na procesy rozwojowe turystyki (turystyki uzdrowiskowej)
S-7Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwieczeń (średnia ze wszystkich ocen formujących)
S-8Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujacy pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania problemowe)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E5_W02
Posiada wiedzę o podstawowych problemach turystyki uzdrowiskowej, o relacjach przedsiębiorstwo uzdrowiskowe - otoczenie oraz mechanizmach rynkowych w sektorze.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W03, TiR_1A_W04, TiR_1A_W05, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08, TiR_1A_W10, TiR_1A_W01, TiR_1A_W09, TiR_1A_W11C-2, C-3, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-5, T-A-1, T-A-3, T-A-10, T-T-1M-1, M-4, M-2, M-3S-4, S-1, S-7, S-8, S-3, S-5
TiR_1A_E5_W04
Ma wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
TiR_1A_W04, TiR_1A_W08C-2, C-3T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-5, T-A-1, T-A-3, T-A-10, T-T-1M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-7, S-8, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E5_U03
Potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych, dostrzegać współzależności między sektorem a otoczeniem oraz oceniać rolę zasobów firmy w budowaniu produiktu turystycznego.
TiR_1A_U01, TiR_1A_U05, TiR_1A_U07, TiR_1A_U04, TiR_1A_U08, TiR_1A_U10, TiR_1A_U09C-3, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-8, T-A-5, T-A-1, T-A-10M-1, M-4, M-2, M-3S-4, S-1, S-6, S-7, S-8
TiR_1A_E5_U04
Potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami turystyki (turystyki uzdrowiskowej)
TiR_1A_U02, TiR_1A_U01C-1T-W-4M-1, M-4, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E5_K02
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
TiR_1A_K01, TiR_1A_K05, TiR_1A_K08C-2, C-3T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-T-1M-4, M-2, M-3S-4, S-3
TiR_1A_E5_K03
Potrafi pracować kolektywnie nad rozwiązaniem zadania lub problemu.
TiR_1A_K02, TiR_1A_K03, TiR_1A_K05C-3T-W-9, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-5, T-A-1, T-A-3, T-A-10, T-T-1M-4, M-3S-4, S-6, S-2, S-3
TiR_1A_E5_K04
Ma świadomość związków system ochrony zdrowia - kurort.
TiR_1A_K05C-1T-A-7, T-A-5, T-A-3M-1, M-3S-6, S-5
TiR_1A_E5_K05
Umie wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności dla celów zawodowych.
TiR_1A_K07, TiR_1A_K04C-1T-A-2, T-A-9M-4, M-2, M-3S-4, S-6, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E5_W02
Posiada wiedzę o podstawowych problemach turystyki uzdrowiskowej, o relacjach przedsiębiorstwo uzdrowiskowe - otoczenie oraz mechanizmach rynkowych w sektorze.
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
TiR_1A_E5_W04
Ma wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E5_U03
Potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych, dostrzegać współzależności między sektorem a otoczeniem oraz oceniać rolę zasobów firmy w budowaniu produiktu turystycznego.
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
TiR_1A_E5_U04
Potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami turystyki (turystyki uzdrowiskowej)
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E5_K02
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
TiR_1A_E5_K03
Potrafi pracować kolektywnie nad rozwiązaniem zadania lub problemu.
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
TiR_1A_E5_K04
Ma świadomość związków system ochrony zdrowia - kurort.
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
TiR_1A_E5_K05
Umie wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności dla celów zawodowych.
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.

Literatura podstawowa

  1. Kraziński Z., Rynek usług uzdrowiskowych w Polsce, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości, Poznań, 2001
  2. Lazarkowie M. i R., Gospopdarka turystyczna, Wyzsza Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa, 2002
  3. Hadzik A., Turystyka zdrowotna uzdrowisk, Akademia Wychowania Fizycznego im. J. Kukuczki w Katowicach, Katowice, 2009
  4. Kornak A.S., Uzdrowiska polskie w systemie zarządzania marketingowego, Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacyjne, Bydgoszcz, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XX wieku, ALBIS, Kraków, 1999
  2. Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa, 2010
  3. Panasiuk A., Ekonomiczne podstawy turystyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2004
  4. Iwanek T., Turystyka uzdrowiskowa w gospodarce regionu i kraju, Wyzsza szkoła Zarzadzania "EDUKACJA", Wrocław, 2006
  5. Ponikowska I, Lecznictwo uzdrowiskowe, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pojecia turystyki, klasyfikaca podroznych, formy i kategorie turystyki wedlug WTO.1
T-A-2Polityka instytucjonalna UE i jej wpływ na sektor turystyki w Unii Europejskiej i w Polsce1
T-A-3Historyczne i prawne uwarunkowania turystyki uzdrowiskowej (zdrowotnej).1
T-A-4Podstawy prawne funkcjonowana uzdrowisk w Polsce.2
T-A-5Głowne elementy pobytu uzdrowiskowego, usługi turystyczne uzdrowisk, rodzaje uslug turystycznych.2
T-A-6Uzdrowiska w polskim systemie opieki zdrowotnej.1
T-A-7Turystyka uzdrowiskowa na Pomorzu Zachodnim - główne kurorty i ich produkty uzdrowiskowe.2
T-A-8Finannsowanie pobytów w uzdrowiskach - rola NFZ w kształtowaniu popytu na usługi uzdrowiskowe.1
T-A-9Proces przekształceń sektora turystyki uzdrowiskowej w Polsce, MSP a spółki uzdrowiskowe.2
T-A-10Studia przypadków - strategie i produkty uzdrowiskowe wybranych spółek SP.2
15

Treści programowe - zajęcia terenowe

KODTreść programowaGodziny
T-T-1Wyjazd do wybranego uzdrowiska (działalnośc podmiotu, konsumpcja uslugi)3
3

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki uzdrowiskowej. Potencjał turystyczny polskich uzdrowisk.1
T-W-2Uzdrowiska a innowacje i konkurencyjność w sektorze turystyki uzdrowiskowej - SPA i Wellness1
T-W-3Zasoby recepcyjne turystyki uzdrowiskowej w Polsce.1
T-W-4Podstawowe produkty turystyki uzdrowiskowej. klienci (kuracjusze) w uzdrowiskach.1
T-W-5turystyka uzdrowiskowa w programach centrum oraz instytucji rzadowych.1
T-W-6Turystyka uzdrowiskowa a balneologia i medycyna wobec zmian w zachorowalnosci społeczeństwa.Szanse polskich uzdrowisk w warunkach otwartego rynku UE - analiza przypadków1
T-W-7Zarzadzanie jakoscia uslug w polskich uzdrowiskach, kurorty w krajowym systemie ochrony zdrowia.1
T-W-8Miejscowosci i gminy uzdrowiskowe w Polsce - status prawny i potencjał zasobów leczniczych.1
T-W-9Podstawowe kanały sprzedazy produktow turystyki uzdrowiskowej.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udziałw cwieczeniach 1X1515
A-A-2Zbieranie i studiowanie literatury20
A-A-3Przygotowanie do zajec10
A-A-4udział w konsultacjach10
A-A-5przygotowanie do zaliczenia5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - zajęcia terenowe

KODForma aktywnościGodziny
A-T-1Przygotowanie do wyjazdu12
A-T-2Podsumowanie informacji po przyjeździe z wyjazdu praktycznego.12
A-T-3Pobyt w uzdrowisku, zapoznanie z działalnością obiektu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2udział w egzaminie2
A-W-3zbieranie, studiowanie wskazanej literatury.10
A-W-4udział w konsultacjach10
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E5_W02Posiada wiedzę o podstawowych problemach turystyki uzdrowiskowej, o relacjach przedsiębiorstwo uzdrowiskowe - otoczenie oraz mechanizmach rynkowych w sektorze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W03Ma podstawową wiedzę o głównych nurtach w architekturze i sztuce w skali kraju i relacjach międzykulturowych.
TiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
TiR_1A_W05Ma podstawową wiedzę dotyczącą formułowania celów, metod i form racjonalnego spędzania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
TiR_1A_W10Ma ogólną wiedzę na temat fizjologii i funkcjonowania organizmów żywych.
TiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
TiR_1A_W09Ma wiedzę ogólną z zakresu nauk przyrodniczych.
TiR_1A_W11Ma wiedzę ogólną na temat odziaływania środowiska przyrodniczego na człowieka.
Cel przedmiotuC-2Poznanie zagadnień dotycząych funkcjonowania polskich uzdrowisk w systemie rynkowym.
C-3Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego w podmiotach uzdrowiskowych.
C-1Przedstawienie miejsca turystyki uzdrowiskowej w systemie podazy uslug turystycznych w Polsce i na swiecie
Treści programoweT-W-4Podstawowe produkty turystyki uzdrowiskowej. klienci (kuracjusze) w uzdrowiskach.
T-W-2Uzdrowiska a innowacje i konkurencyjność w sektorze turystyki uzdrowiskowej - SPA i Wellness
T-W-3Zasoby recepcyjne turystyki uzdrowiskowej w Polsce.
T-W-5turystyka uzdrowiskowa w programach centrum oraz instytucji rzadowych.
T-W-6Turystyka uzdrowiskowa a balneologia i medycyna wobec zmian w zachorowalnosci społeczeństwa.Szanse polskich uzdrowisk w warunkach otwartego rynku UE - analiza przypadków
T-W-7Zarzadzanie jakoscia uslug w polskich uzdrowiskach, kurorty w krajowym systemie ochrony zdrowia.
T-W-8Miejscowosci i gminy uzdrowiskowe w Polsce - status prawny i potencjał zasobów leczniczych.
T-W-9Podstawowe kanały sprzedazy produktow turystyki uzdrowiskowej.
T-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki uzdrowiskowej. Potencjał turystyczny polskich uzdrowisk.
T-A-4Podstawy prawne funkcjonowana uzdrowisk w Polsce.
T-A-6Uzdrowiska w polskim systemie opieki zdrowotnej.
T-A-2Polityka instytucjonalna UE i jej wpływ na sektor turystyki w Unii Europejskiej i w Polsce
T-A-7Turystyka uzdrowiskowa na Pomorzu Zachodnim - główne kurorty i ich produkty uzdrowiskowe.
T-A-8Finannsowanie pobytów w uzdrowiskach - rola NFZ w kształtowaniu popytu na usługi uzdrowiskowe.
T-A-9Proces przekształceń sektora turystyki uzdrowiskowej w Polsce, MSP a spółki uzdrowiskowe.
T-A-5Głowne elementy pobytu uzdrowiskowego, usługi turystyczne uzdrowisk, rodzaje uslug turystycznych.
T-A-1Pojecia turystyki, klasyfikaca podroznych, formy i kategorie turystyki wedlug WTO.
T-A-3Historyczne i prawne uwarunkowania turystyki uzdrowiskowej (zdrowotnej).
T-A-10Studia przypadków - strategie i produkty uzdrowiskowe wybranych spółek SP.
T-T-1Wyjazd do wybranego uzdrowiska (działalnośc podmiotu, konsumpcja uslugi)
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja multimedialna
M-4prezentacje studentow
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego
S-7Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwieczeń (średnia ze wszystkich ocen formujących)
S-8Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujacy pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania problemowe)
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadków
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E5_W04Ma wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
Cel przedmiotuC-2Poznanie zagadnień dotycząych funkcjonowania polskich uzdrowisk w systemie rynkowym.
C-3Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego w podmiotach uzdrowiskowych.
Treści programoweT-W-4Podstawowe produkty turystyki uzdrowiskowej. klienci (kuracjusze) w uzdrowiskach.
T-W-2Uzdrowiska a innowacje i konkurencyjność w sektorze turystyki uzdrowiskowej - SPA i Wellness
T-W-3Zasoby recepcyjne turystyki uzdrowiskowej w Polsce.
T-W-5turystyka uzdrowiskowa w programach centrum oraz instytucji rzadowych.
T-W-6Turystyka uzdrowiskowa a balneologia i medycyna wobec zmian w zachorowalnosci społeczeństwa.Szanse polskich uzdrowisk w warunkach otwartego rynku UE - analiza przypadków
T-W-7Zarzadzanie jakoscia uslug w polskich uzdrowiskach, kurorty w krajowym systemie ochrony zdrowia.
T-W-8Miejscowosci i gminy uzdrowiskowe w Polsce - status prawny i potencjał zasobów leczniczych.
T-W-9Podstawowe kanały sprzedazy produktow turystyki uzdrowiskowej.
T-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki uzdrowiskowej. Potencjał turystyczny polskich uzdrowisk.
T-A-4Podstawy prawne funkcjonowana uzdrowisk w Polsce.
T-A-6Uzdrowiska w polskim systemie opieki zdrowotnej.
T-A-2Polityka instytucjonalna UE i jej wpływ na sektor turystyki w Unii Europejskiej i w Polsce
T-A-7Turystyka uzdrowiskowa na Pomorzu Zachodnim - główne kurorty i ich produkty uzdrowiskowe.
T-A-8Finannsowanie pobytów w uzdrowiskach - rola NFZ w kształtowaniu popytu na usługi uzdrowiskowe.
T-A-9Proces przekształceń sektora turystyki uzdrowiskowej w Polsce, MSP a spółki uzdrowiskowe.
T-A-5Głowne elementy pobytu uzdrowiskowego, usługi turystyczne uzdrowisk, rodzaje uslug turystycznych.
T-A-1Pojecia turystyki, klasyfikaca podroznych, formy i kategorie turystyki wedlug WTO.
T-A-3Historyczne i prawne uwarunkowania turystyki uzdrowiskowej (zdrowotnej).
T-A-10Studia przypadków - strategie i produkty uzdrowiskowe wybranych spółek SP.
T-T-1Wyjazd do wybranego uzdrowiska (działalnośc podmiotu, konsumpcja uslugi)
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja multimedialna
M-4prezentacje studentow
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego
S-7Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwieczeń (średnia ze wszystkich ocen formujących)
S-8Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujacy pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania problemowe)
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E5_U03Potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych, dostrzegać współzależności między sektorem a otoczeniem oraz oceniać rolę zasobów firmy w budowaniu produiktu turystycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
TiR_1A_U10Potrafi nawiązywać kontakt (komunikować się)w języku obcym na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, posługuje się językiem specjalistycznym w działalności zawodowej
TiR_1A_U09Potrafi charakteryzować i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy człowiekiem a przyrodą
Cel przedmiotuC-3Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego w podmiotach uzdrowiskowych.
C-1Przedstawienie miejsca turystyki uzdrowiskowej w systemie podazy uslug turystycznych w Polsce i na swiecie
Treści programoweT-W-4Podstawowe produkty turystyki uzdrowiskowej. klienci (kuracjusze) w uzdrowiskach.
T-W-2Uzdrowiska a innowacje i konkurencyjność w sektorze turystyki uzdrowiskowej - SPA i Wellness
T-W-3Zasoby recepcyjne turystyki uzdrowiskowej w Polsce.
T-W-5turystyka uzdrowiskowa w programach centrum oraz instytucji rzadowych.
T-W-6Turystyka uzdrowiskowa a balneologia i medycyna wobec zmian w zachorowalnosci społeczeństwa.Szanse polskich uzdrowisk w warunkach otwartego rynku UE - analiza przypadków
T-W-7Zarzadzanie jakoscia uslug w polskich uzdrowiskach, kurorty w krajowym systemie ochrony zdrowia.
T-W-8Miejscowosci i gminy uzdrowiskowe w Polsce - status prawny i potencjał zasobów leczniczych.
T-W-9Podstawowe kanały sprzedazy produktow turystyki uzdrowiskowej.
T-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki uzdrowiskowej. Potencjał turystyczny polskich uzdrowisk.
T-A-6Uzdrowiska w polskim systemie opieki zdrowotnej.
T-A-2Polityka instytucjonalna UE i jej wpływ na sektor turystyki w Unii Europejskiej i w Polsce
T-A-7Turystyka uzdrowiskowa na Pomorzu Zachodnim - główne kurorty i ich produkty uzdrowiskowe.
T-A-8Finannsowanie pobytów w uzdrowiskach - rola NFZ w kształtowaniu popytu na usługi uzdrowiskowe.
T-A-5Głowne elementy pobytu uzdrowiskowego, usługi turystyczne uzdrowisk, rodzaje uslug turystycznych.
T-A-1Pojecia turystyki, klasyfikaca podroznych, formy i kategorie turystyki wedlug WTO.
T-A-10Studia przypadków - strategie i produkty uzdrowiskowe wybranych spółek SP.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja multimedialna
M-4prezentacje studentow
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego
S-6Ocena formująca: Ocena umiejątności analizowania zwiazków przyczynowo- skutkowych wpływających na procesy rozwojowe turystyki (turystyki uzdrowiskowej)
S-7Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwieczeń (średnia ze wszystkich ocen formujących)
S-8Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujacy pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania problemowe)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E5_U04Potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami turystyki (turystyki uzdrowiskowej)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie miejsca turystyki uzdrowiskowej w systemie podazy uslug turystycznych w Polsce i na swiecie
Treści programoweT-W-4Podstawowe produkty turystyki uzdrowiskowej. klienci (kuracjusze) w uzdrowiskach.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja multimedialna
M-4prezentacje studentow
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E5_K02Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K01Angażuje się w proces nauczania (rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego).
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
TiR_1A_K08Ma świadomość oddziaływania człowieka na środowisko przyrodnicze.
Cel przedmiotuC-2Poznanie zagadnień dotycząych funkcjonowania polskich uzdrowisk w systemie rynkowym.
C-3Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego w podmiotach uzdrowiskowych.
Treści programoweT-W-4Podstawowe produkty turystyki uzdrowiskowej. klienci (kuracjusze) w uzdrowiskach.
T-W-2Uzdrowiska a innowacje i konkurencyjność w sektorze turystyki uzdrowiskowej - SPA i Wellness
T-W-3Zasoby recepcyjne turystyki uzdrowiskowej w Polsce.
T-W-5turystyka uzdrowiskowa w programach centrum oraz instytucji rzadowych.
T-W-6Turystyka uzdrowiskowa a balneologia i medycyna wobec zmian w zachorowalnosci społeczeństwa.Szanse polskich uzdrowisk w warunkach otwartego rynku UE - analiza przypadków
T-W-7Zarzadzanie jakoscia uslug w polskich uzdrowiskach, kurorty w krajowym systemie ochrony zdrowia.
T-W-8Miejscowosci i gminy uzdrowiskowe w Polsce - status prawny i potencjał zasobów leczniczych.
T-W-9Podstawowe kanały sprzedazy produktow turystyki uzdrowiskowej.
T-A-2Polityka instytucjonalna UE i jej wpływ na sektor turystyki w Unii Europejskiej i w Polsce
T-A-1Pojecia turystyki, klasyfikaca podroznych, formy i kategorie turystyki wedlug WTO.
T-A-3Historyczne i prawne uwarunkowania turystyki uzdrowiskowej (zdrowotnej).
T-T-1Wyjazd do wybranego uzdrowiska (działalnośc podmiotu, konsumpcja uslugi)
Metody nauczaniaM-4prezentacje studentow
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E5_K03Potrafi pracować kolektywnie nad rozwiązaniem zadania lub problemu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K02Potrafi działać w zespole.
TiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań.
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
Cel przedmiotuC-3Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania marketingowego w podmiotach uzdrowiskowych.
Treści programoweT-W-9Podstawowe kanały sprzedazy produktow turystyki uzdrowiskowej.
T-A-4Podstawy prawne funkcjonowana uzdrowisk w Polsce.
T-A-6Uzdrowiska w polskim systemie opieki zdrowotnej.
T-A-2Polityka instytucjonalna UE i jej wpływ na sektor turystyki w Unii Europejskiej i w Polsce
T-A-7Turystyka uzdrowiskowa na Pomorzu Zachodnim - główne kurorty i ich produkty uzdrowiskowe.
T-A-8Finannsowanie pobytów w uzdrowiskach - rola NFZ w kształtowaniu popytu na usługi uzdrowiskowe.
T-A-9Proces przekształceń sektora turystyki uzdrowiskowej w Polsce, MSP a spółki uzdrowiskowe.
T-A-5Głowne elementy pobytu uzdrowiskowego, usługi turystyczne uzdrowisk, rodzaje uslug turystycznych.
T-A-1Pojecia turystyki, klasyfikaca podroznych, formy i kategorie turystyki wedlug WTO.
T-A-3Historyczne i prawne uwarunkowania turystyki uzdrowiskowej (zdrowotnej).
T-A-10Studia przypadków - strategie i produkty uzdrowiskowe wybranych spółek SP.
T-T-1Wyjazd do wybranego uzdrowiska (działalnośc podmiotu, konsumpcja uslugi)
Metody nauczaniaM-4prezentacje studentow
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji
S-6Ocena formująca: Ocena umiejątności analizowania zwiazków przyczynowo- skutkowych wpływających na procesy rozwojowe turystyki (turystyki uzdrowiskowej)
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E5_K04Ma świadomość związków system ochrony zdrowia - kurort.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie miejsca turystyki uzdrowiskowej w systemie podazy uslug turystycznych w Polsce i na swiecie
Treści programoweT-A-7Turystyka uzdrowiskowa na Pomorzu Zachodnim - główne kurorty i ich produkty uzdrowiskowe.
T-A-5Głowne elementy pobytu uzdrowiskowego, usługi turystyczne uzdrowisk, rodzaje uslug turystycznych.
T-A-3Historyczne i prawne uwarunkowania turystyki uzdrowiskowej (zdrowotnej).
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja multimedialna
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-6Ocena formująca: Ocena umiejątności analizowania zwiazków przyczynowo- skutkowych wpływających na procesy rozwojowe turystyki (turystyki uzdrowiskowej)
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E5_K05Umie wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności dla celów zawodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny oraz przedsiębiorczy.
TiR_1A_K04Identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu.
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie miejsca turystyki uzdrowiskowej w systemie podazy uslug turystycznych w Polsce i na swiecie
Treści programoweT-A-2Polityka instytucjonalna UE i jej wpływ na sektor turystyki w Unii Europejskiej i w Polsce
T-A-9Proces przekształceń sektora turystyki uzdrowiskowej w Polsce, MSP a spółki uzdrowiskowe.
Metody nauczaniaM-4prezentacje studentow
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji
S-6Ocena formująca: Ocena umiejątności analizowania zwiazków przyczynowo- skutkowych wpływających na procesy rozwojowe turystyki (turystyki uzdrowiskowej)
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje opinie i poglady swiadczace o tym ze nie zna podstawowych pojec, rodzajów i funkci turystki uzdrowiskowej.
3,0Prezentuje opinie i poglądy swiadczące o tym, że nie zna roli turystyki uzdrowiskowej w relacjach przedsiebiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie.
3,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu elementarnej wiedzy na temat znaczenia mechanizmow rynkowych w sektorze turstyki uzdrowiskowej.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o posiadaniu podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o świadomości znaczenia funkcjonowania przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
5,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia relacji przedsiębiorstwo uzdrowiskowe a otoczenie, mechanizmow rynkowych w sektorze, funkcjonowania przedsiebiorstwa uzdrowiskowego.