Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Turystyka różnych grup społecznych i wiekowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka różnych grup społecznych i wiekowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 0,50,50zaliczenie
konwersatoriaK4 9 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość zagadnień z podstaw turystyki i rekreacji z podziałem na różne grupy społeczne i wiekowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie zjawiska turystyki społecznej i jej znaczenie
C-2znajomość organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów i osób wykluczonych
C-3umiejętność doboru wyjazdu turystycznego do różnych grup społecznych i wiekowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Turystyka dzieci i młodzieży. Turystyka ludzi w starszym wieku (seniorzy).2
T-K-2Podstawowe formy działalności turystycznej i rekreacyjnej osób niepełnosprawnych. Bariery turystyki osób niepełnosprawnych3
T-K-3Turystyka mieszkańców wsi. Turystyka społeczna inspiracją dla turystyki wiejskiej. Turystyka społeczna w wioskach tematycznych.3
T-K-4Turystyka społeczna w doświadczeniach państw Unii. Programy Unii Europejskiej dotyczące rozwoju turystyki społecznej. Planowanie zajęć rekreacyjnych z ludźmi o odmiennych potrzebach i możliwościach.1
9
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki społecznej.Zjawisko turystyki społecznej i jej znaczenie. Podmioty uczestniczące i działające w obszarze turystyki społecznej.3
T-W-2Dofinansowanie działalności organizacji pozarządowych przez administrację państwową i samorządową Skala uczestnictwa wybranych grup odbiorców turystyki społecznej, aktywność różnych grup społecznych2
T-W-3Analiza tendencji rozwojowych turystyki społecznej na świecie i w Europie2
T-W-4Potrzeby rekreacyjne młodzieży.. Wpływ mediów na kreowanie sposobu spędzania czasu wolnego przez młodzież2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Praca własna ze wskazną literaturą i przygotowanie do kolokwiów6
A-K-2Udział w cwiczeniach.9
15
wykłady
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2Przygotowanie prezentacji wlasnej studenta6
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wyklad z prezentacja multimedialna
M-2film
M-3prezentacje studentow
M-4dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności pracy wlasnej - prezentacje studentow
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania w grupie - prezentacje studentow
S-4Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego z calości materiału

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E10_W01
ma podstawy z polityki społecznej na temat różnych grup społecznych
TiR_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-K-1M-2, M-4, M-1S-1, S-4
TiR_1A_E10_W02
wie jak podzielić grupy społeczne dla potrzeb analiz w turystyce
TiR_1A_W06C-1T-W-3, T-K-2M-3, M-2, M-4, M-1S-3, S-2, S-1, S-4
TiR_1A_E10_W03
wie co to jest zjawiso turystyki społecznej, potrafi wymienić podmioty uczestniczące i działające w obszarze turystyki społecznej
TiR_1A_W05C-1, C-2T-W-4, T-K-4M-2, M-4, M-1S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E10_U01
Ocenia przydatność prowadzenia usług turystycznych dla potrzeb różnych grup społecznych.
TiR_1A_U03C-1, C-3T-K-3, T-K-4M-3, M-2, M-4, M-1S-3, S-2, S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E10_K01
ma świadomość problemów współczesnej turystyki i rekreacji
TiR_1A_K04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-K-1M-4, M-1S-1, S-4
TiR_1A_E10_K02
Jest świadomy cech dobrego organizatora imprez turystycznych i rekreacyjnych
TiR_1A_K05C-2T-W-4, T-K-4M-4, M-1S-1, S-4
TiR_1A_E10_K03
potrafi współdziałać i pracować w grupie
TiR_1A_K02C-1, C-2, C-3T-W-4M-3, M-1S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E10_W01
ma podstawy z polityki społecznej na temat różnych grup społecznych
2,0Student nie potrafi zdefiniować hipoterapii, ani jej poszczególnych form, bądź wymienia formy nie umiejąc ich opisać.
3,0Student pobieżnie definiuje pojęcie hipoterapii i poszczególnych jej form, nie wymienia wszystkich form hipoterapii, nie umie ich w pełni opisać.
3,5Student definiuje pojęcie hipoterapii i poszczególnych jej form, wymienia i opisuje wszystkie formy hipoterapii, popełnia drobne błędy.
4,0Student bezbłędnie definiuje pojęcie hipoterapii, bezbłędnie wymienia i opisuje wszystkie formy hipoterapii.
4,5Student bezbłędnie i szczegółowo definiuje pojęcie hipoterapii, bezbłędnie i szczegółowo wymienia i opisuje wszystkie formy hipoterapii.
5,0Student swobodnie, bezbłędnie i szczegółowo definiuje pojęcie hipoterapii, bezbłędnie i szczegółowo wymienia i opisuje wszystkie formy hipoterapii. Wykazuje wiedzę wykraczającą poza materiał prezentowany na zajęciach.
TiR_1A_E10_W02
wie jak podzielić grupy społeczne dla potrzeb analiz w turystyce
2,0Student nie potrafi wymienić ani opisać wskazań i przeciwwskazań do hipoterapii, bądź wymienia i opisuje tylko część z nich, popełnia liczne błędy.
3,0Student wymienia większość wskazań i przeciwwskazania do hipoterapii oraz potrafi krótko opisać najważniejsze z nich, popełnia nieliczne błędy.
3,5Student wymienia wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii oraz potrafi krótko opisać najważniejsze z nich, popełnia nieliczne błędy.
4,0Student bezbłędnie wymienia wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii oraz bezbłędnie opisuje najważniejsze z nich.
4,5Student bezbłędnie wymienia wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii oraz bezbłędnie i szczegółowo opisuje najważniejsze z nich.
5,0Student swobodnie i bezbłędnie wymienia wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii oraz bezbłędnie i szczegółowo opisuje najważniejsze z nich. Prezentuje wiedzę wykraczającą poza informacje objęte programem zajęć.
TiR_1A_E10_W03
wie co to jest zjawiso turystyki społecznej, potrafi wymienić podmioty uczestniczące i działające w obszarze turystyki społecznej
2,0Student nie zna zasad prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia, bądź/i zasad funkcjonowania ośrodka hipoterapii, popełnia liczne błędy w wypowiedzi.
3,0Student zna niektóre zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii, popełnia błędy w wypowiedzi.
3,5Student zna większość zasad prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii.
4,0Student zna zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii, wymienia i opisuje je bezbłędnie.
4,5Student zna zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii, wymienia i opisuje je bezbłędnie, potrafi wytłumaczyć sens ich przestrzegania.
5,0Student zna wszystkie zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii, wymienia i opisuje je bezbłędnie i swobodnie, potrafi wytłumaczyć sens ich przestrzegania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E10_U01
Ocenia przydatność prowadzenia usług turystycznych dla potrzeb różnych grup społecznych.
2,0Student nie potrafi ocenić przydatności konia do hipoterapii pod względem rasy, wieku, płci, cech psychicznych i umiejętności, popełnia liczne błędy.
3,0Student ocenia przydatność konia do hipoterapii charakteryzując większość jego cech: rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności, popełnia błędy.
3,5Student ocenia przydatność konia do hipoterapii charakteryzując jego rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności, dopuszczalne drobne błędy.
4,0Student bezbłędnie ocenia przydatność konia do hipoterapii, weryfikując jego rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności.
4,5Student bezbłędnie i szczegółowo ocenia przydatność konia do hipoterapii, weryfikując jego rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności.
5,0Student swobodnie i bezbłędnie ocenia przydatność konia do hipoterapii, dokładnie weryfikując jego rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności. Prezentuje wiedzę wykraczającą poza materiał programowy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E10_K01
ma świadomość problemów współczesnej turystyki i rekreacji
2,0student nie wykazuje zainteresowania problemami współczesnej hipoterapii, nie ma świadomości w tym zakresie
3,0student nie wykazuje zainteresowania problematyką współczesnej hipoterapii, ma podstawową świadomość w tym zakresie
3,5student wykazuje mierne zainteresowanie problematyką współczesnej hipoterapii i ma umiarkowaną świadomość w tym zakresie
4,0student wykazuje średnie zainteresowanie problematyką współczesnej hipoterapii i średnią świadomość w tym zakresie
4,5student wykazuje duże zainteresowanie i świadomość w zakresie problematyki współczesnej hipoterapii
5,0student wykazuje bardzo duże zainteresowanie i świadomość w zakresie problematyki współczesnej hipoterapii
TiR_1A_E10_K02
Jest świadomy cech dobrego organizatora imprez turystycznych i rekreacyjnych
2,0student nie jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii
3,0student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu podstawowym
3,5student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu umiarkowanym
4,0student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu umiarkowanym
4,5student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu wysokim
5,0student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu bardzo wysokim
TiR_1A_E10_K03
potrafi współdziałać i pracować w grupie
2,0student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, nie wykazuje aktywności,
3,0student potrafi współdziałać i pracować w grupie, wykazuje umiarkowaną aktywność, potrzebuje licznych wskazówek
3,5student potrafi współdziałać i pracować w grupie, jednak samodzielnie nie podejmuje się realizacji zadań
4,0student potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie, samodzielnie podejmuje się realizacji zadań
4,5student potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie, samodzielnie podejmuje się realizacji zadań, potrafi przejąć kierowanie grupą
5,0student potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie, samodzielnie podejmuje się realizacji zadań, potrafi kierować grupą i swobodnie prezentować wyniki pracy

Literatura podstawowa

  1. Krasiński Z., Rynek usług uzdrowiskowych w Polsce, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, Poznań, 2001
  2. Łobożewicz T., Bieńczyk G., Podstawy turystyki, WSE, Warszawa, 2001
  3. Łobożewicz T., (red.), Turystyka i rekreacja osób niepełnosprawnych, WSE, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Puchnarewicz E., Wpływ turystyki na społeczności lokalne. Doświadczenia krajów rozwijających się w: Turystyka i rekreacja, Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych, Warszawa, 2008, 1 (1)

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Turystyka dzieci i młodzieży. Turystyka ludzi w starszym wieku (seniorzy).2
T-K-2Podstawowe formy działalności turystycznej i rekreacyjnej osób niepełnosprawnych. Bariery turystyki osób niepełnosprawnych3
T-K-3Turystyka mieszkańców wsi. Turystyka społeczna inspiracją dla turystyki wiejskiej. Turystyka społeczna w wioskach tematycznych.3
T-K-4Turystyka społeczna w doświadczeniach państw Unii. Programy Unii Europejskiej dotyczące rozwoju turystyki społecznej. Planowanie zajęć rekreacyjnych z ludźmi o odmiennych potrzebach i możliwościach.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki społecznej.Zjawisko turystyki społecznej i jej znaczenie. Podmioty uczestniczące i działające w obszarze turystyki społecznej.3
T-W-2Dofinansowanie działalności organizacji pozarządowych przez administrację państwową i samorządową Skala uczestnictwa wybranych grup odbiorców turystyki społecznej, aktywność różnych grup społecznych2
T-W-3Analiza tendencji rozwojowych turystyki społecznej na świecie i w Europie2
T-W-4Potrzeby rekreacyjne młodzieży.. Wpływ mediów na kreowanie sposobu spędzania czasu wolnego przez młodzież2
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Praca własna ze wskazną literaturą i przygotowanie do kolokwiów6
A-K-2Udział w cwiczeniach.9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2Przygotowanie prezentacji wlasnej studenta6
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E10_W01ma podstawy z polityki społecznej na temat różnych grup społecznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
Cel przedmiotuC-1poznanie zjawiska turystyki społecznej i jej znaczenie
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki społecznej.Zjawisko turystyki społecznej i jej znaczenie. Podmioty uczestniczące i działające w obszarze turystyki społecznej.
T-W-2Dofinansowanie działalności organizacji pozarządowych przez administrację państwową i samorządową Skala uczestnictwa wybranych grup odbiorców turystyki społecznej, aktywność różnych grup społecznych
T-K-1Turystyka dzieci i młodzieży. Turystyka ludzi w starszym wieku (seniorzy).
Metody nauczaniaM-2film
M-4dyskusja
M-1wyklad z prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego z calości materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zdefiniować hipoterapii, ani jej poszczególnych form, bądź wymienia formy nie umiejąc ich opisać.
3,0Student pobieżnie definiuje pojęcie hipoterapii i poszczególnych jej form, nie wymienia wszystkich form hipoterapii, nie umie ich w pełni opisać.
3,5Student definiuje pojęcie hipoterapii i poszczególnych jej form, wymienia i opisuje wszystkie formy hipoterapii, popełnia drobne błędy.
4,0Student bezbłędnie definiuje pojęcie hipoterapii, bezbłędnie wymienia i opisuje wszystkie formy hipoterapii.
4,5Student bezbłędnie i szczegółowo definiuje pojęcie hipoterapii, bezbłędnie i szczegółowo wymienia i opisuje wszystkie formy hipoterapii.
5,0Student swobodnie, bezbłędnie i szczegółowo definiuje pojęcie hipoterapii, bezbłędnie i szczegółowo wymienia i opisuje wszystkie formy hipoterapii. Wykazuje wiedzę wykraczającą poza materiał prezentowany na zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E10_W02wie jak podzielić grupy społeczne dla potrzeb analiz w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W06Ma podstawową wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji między organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
Cel przedmiotuC-1poznanie zjawiska turystyki społecznej i jej znaczenie
Treści programoweT-W-3Analiza tendencji rozwojowych turystyki społecznej na świecie i w Europie
T-K-2Podstawowe formy działalności turystycznej i rekreacyjnej osób niepełnosprawnych. Bariery turystyki osób niepełnosprawnych
Metody nauczaniaM-3prezentacje studentow
M-2film
M-4dyskusja
M-1wyklad z prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania w grupie - prezentacje studentow
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności pracy wlasnej - prezentacje studentow
S-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego z calości materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić ani opisać wskazań i przeciwwskazań do hipoterapii, bądź wymienia i opisuje tylko część z nich, popełnia liczne błędy.
3,0Student wymienia większość wskazań i przeciwwskazania do hipoterapii oraz potrafi krótko opisać najważniejsze z nich, popełnia nieliczne błędy.
3,5Student wymienia wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii oraz potrafi krótko opisać najważniejsze z nich, popełnia nieliczne błędy.
4,0Student bezbłędnie wymienia wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii oraz bezbłędnie opisuje najważniejsze z nich.
4,5Student bezbłędnie wymienia wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii oraz bezbłędnie i szczegółowo opisuje najważniejsze z nich.
5,0Student swobodnie i bezbłędnie wymienia wskazania i przeciwwskazania do hipoterapii oraz bezbłędnie i szczegółowo opisuje najważniejsze z nich. Prezentuje wiedzę wykraczającą poza informacje objęte programem zajęć.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E10_W03wie co to jest zjawiso turystyki społecznej, potrafi wymienić podmioty uczestniczące i działające w obszarze turystyki społecznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W05Ma podstawową wiedzę dotyczącą formułowania celów, metod i form racjonalnego spędzania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji.
Cel przedmiotuC-1poznanie zjawiska turystyki społecznej i jej znaczenie
C-2znajomość organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów i osób wykluczonych
Treści programoweT-W-4Potrzeby rekreacyjne młodzieży.. Wpływ mediów na kreowanie sposobu spędzania czasu wolnego przez młodzież
T-K-4Turystyka społeczna w doświadczeniach państw Unii. Programy Unii Europejskiej dotyczące rozwoju turystyki społecznej. Planowanie zajęć rekreacyjnych z ludźmi o odmiennych potrzebach i możliwościach.
Metody nauczaniaM-2film
M-4dyskusja
M-1wyklad z prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego z calości materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia, bądź/i zasad funkcjonowania ośrodka hipoterapii, popełnia liczne błędy w wypowiedzi.
3,0Student zna niektóre zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii, popełnia błędy w wypowiedzi.
3,5Student zna większość zasad prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii.
4,0Student zna zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii, wymienia i opisuje je bezbłędnie.
4,5Student zna zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii, wymienia i opisuje je bezbłędnie, potrafi wytłumaczyć sens ich przestrzegania.
5,0Student zna wszystkie zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych z udziałem konia i funkcjonowania ośrodka hipoterapii, wymienia i opisuje je bezbłędnie i swobodnie, potrafi wytłumaczyć sens ich przestrzegania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E10_U01Ocenia przydatność prowadzenia usług turystycznych dla potrzeb różnych grup społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Cel przedmiotuC-1poznanie zjawiska turystyki społecznej i jej znaczenie
C-3umiejętność doboru wyjazdu turystycznego do różnych grup społecznych i wiekowych
Treści programoweT-K-3Turystyka mieszkańców wsi. Turystyka społeczna inspiracją dla turystyki wiejskiej. Turystyka społeczna w wioskach tematycznych.
T-K-4Turystyka społeczna w doświadczeniach państw Unii. Programy Unii Europejskiej dotyczące rozwoju turystyki społecznej. Planowanie zajęć rekreacyjnych z ludźmi o odmiennych potrzebach i możliwościach.
Metody nauczaniaM-3prezentacje studentow
M-2film
M-4dyskusja
M-1wyklad z prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania w grupie - prezentacje studentow
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności pracy wlasnej - prezentacje studentow
S-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego z calości materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ocenić przydatności konia do hipoterapii pod względem rasy, wieku, płci, cech psychicznych i umiejętności, popełnia liczne błędy.
3,0Student ocenia przydatność konia do hipoterapii charakteryzując większość jego cech: rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności, popełnia błędy.
3,5Student ocenia przydatność konia do hipoterapii charakteryzując jego rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności, dopuszczalne drobne błędy.
4,0Student bezbłędnie ocenia przydatność konia do hipoterapii, weryfikując jego rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności.
4,5Student bezbłędnie i szczegółowo ocenia przydatność konia do hipoterapii, weryfikując jego rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności.
5,0Student swobodnie i bezbłędnie ocenia przydatność konia do hipoterapii, dokładnie weryfikując jego rasę, wiek, płeć, cechy psychiczne i umiejętności. Prezentuje wiedzę wykraczającą poza materiał programowy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E10_K01ma świadomość problemów współczesnej turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K04Identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu.
Cel przedmiotuC-1poznanie zjawiska turystyki społecznej i jej znaczenie
C-2znajomość organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów i osób wykluczonych
C-3umiejętność doboru wyjazdu turystycznego do różnych grup społecznych i wiekowych
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki społecznej.Zjawisko turystyki społecznej i jej znaczenie. Podmioty uczestniczące i działające w obszarze turystyki społecznej.
T-W-2Dofinansowanie działalności organizacji pozarządowych przez administrację państwową i samorządową Skala uczestnictwa wybranych grup odbiorców turystyki społecznej, aktywność różnych grup społecznych
T-K-1Turystyka dzieci i młodzieży. Turystyka ludzi w starszym wieku (seniorzy).
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-1wyklad z prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego z calości materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazuje zainteresowania problemami współczesnej hipoterapii, nie ma świadomości w tym zakresie
3,0student nie wykazuje zainteresowania problematyką współczesnej hipoterapii, ma podstawową świadomość w tym zakresie
3,5student wykazuje mierne zainteresowanie problematyką współczesnej hipoterapii i ma umiarkowaną świadomość w tym zakresie
4,0student wykazuje średnie zainteresowanie problematyką współczesnej hipoterapii i średnią świadomość w tym zakresie
4,5student wykazuje duże zainteresowanie i świadomość w zakresie problematyki współczesnej hipoterapii
5,0student wykazuje bardzo duże zainteresowanie i świadomość w zakresie problematyki współczesnej hipoterapii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E10_K02Jest świadomy cech dobrego organizatora imprez turystycznych i rekreacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
Cel przedmiotuC-2znajomość organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów i osób wykluczonych
Treści programoweT-W-4Potrzeby rekreacyjne młodzieży.. Wpływ mediów na kreowanie sposobu spędzania czasu wolnego przez młodzież
T-K-4Turystyka społeczna w doświadczeniach państw Unii. Programy Unii Europejskiej dotyczące rozwoju turystyki społecznej. Planowanie zajęć rekreacyjnych z ludźmi o odmiennych potrzebach i możliwościach.
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-1wyklad z prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego z calości materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii
3,0student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu podstawowym
3,5student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu umiarkowanym
4,0student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu umiarkowanym
4,5student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu wysokim
5,0student jest świadomy cech dobrego instruktora hipoterapii i ośrodka hipoterapii w stopniu bardzo wysokim
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E10_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K02Potrafi działać w zespole.
Cel przedmiotuC-1poznanie zjawiska turystyki społecznej i jej znaczenie
C-2znajomość organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów i osób wykluczonych
C-3umiejętność doboru wyjazdu turystycznego do różnych grup społecznych i wiekowych
Treści programoweT-W-4Potrzeby rekreacyjne młodzieży.. Wpływ mediów na kreowanie sposobu spędzania czasu wolnego przez młodzież
Metody nauczaniaM-3prezentacje studentow
M-1wyklad z prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania w grupie - prezentacje studentow
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności pracy wlasnej - prezentacje studentow
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, nie wykazuje aktywności,
3,0student potrafi współdziałać i pracować w grupie, wykazuje umiarkowaną aktywność, potrzebuje licznych wskazówek
3,5student potrafi współdziałać i pracować w grupie, jednak samodzielnie nie podejmuje się realizacji zadań
4,0student potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie, samodzielnie podejmuje się realizacji zadań
4,5student potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie, samodzielnie podejmuje się realizacji zadań, potrafi przejąć kierowanie grupą
5,0student potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie, samodzielnie podejmuje się realizacji zadań, potrafi kierować grupą i swobodnie prezentować wyniki pracy